Poimintoja HKL:n aikataulukirjasta 1989-1990

52V:kin loppui siksi, etteivät matkustajat löytäneet havoin kulkevaa linjaa.

Ei 52V kai koskaan ihan tyhjillään kulkenut ja ymmärtääkseni loppuaikoinaan sillä oli runsaastikin matkustajia. Todellinen "hukkalinja" sen sijaan oli esimerkiksi Malminkartanosta Kaivokselaan kulkenut linja 548, jolla ei kai satunnaisten harrastajien lisäksi kulkenut juuri kukaan.
 
Kulkeekos tuolla 53:n BigBrotherilla 503:lla kuinka paljon porukkaa? Itse en ole kyseisellä linjalla tullut vielä menneeksi, eikä minulla ole mitään havaintoa sen matkustajamääristä. 503 on kuitenkin ollut olemassa jo niin kauan kuin muistan.
 
Kyllähän 52v:llä toki aina jokunen kulkija oli, varsinkin jos se tuli juuri ennen 550:aa. Ongelma tässä taisi olla se, että pitkään ajattiin lähes tyhjillä autoilla, ja kun ihmiset hiljalleen oppivat käyttämään 52V:tä, niin se oli jo myöhäistä, kun oli jo päätetty lopettaa linja. Voisihan tuo kulkea edelleenkin, mutta vaikka vartin välein ja Itäkeskukseen asti. Mutta kun ei, niin ei.
 
Valitettavasti (läpi yön) linjojen kulusta ei saa vielä tuosta aikataulusta minkäänlaista tietoa.
06N toimi siis syöttölinjana linjoille 05N ja 07N. Vuoden 1990 syysaikataulussa (1.9.1990 - 31.5.1991) oli linjat 06N ja 07N yhdistetty linjaksi 06N. Valitettavasti vielä -90 syysaikataulussakaan ei kerrota mitään linjojen kulusta, ainoa info on "Aikatauluja saa myynti- ja neuvontatoimistoista."

Läpi yön linjojen aikataulut 1.9.1990 alkaen

lapiyon0001.jpg

lapiyon0002.jpg

lapiyon0003.jpg

lapiyon0004.jpg
 
Kiitokset Jounille läpiyön linjojen aikatauluista! :D Erittäin asjanmukaista!
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös