HS: Helsinki ei tyrmää köysirataa Rautatieasemalta Lintsille

Liittynyt
22 Elokuu 2008
Viestit
2,035
"Helsinki on varovaisen kiinnostunut ajatuksesta rakentaa köysirata Rautatieasemalta Linnanmäelle."

"Anttilan mukaan radasta hyötyisi koko keskusta, kun näköalarata leijuisi yli uudesti rakennetun Töölönlahden puiston. Anttila uskoo, että köysiradan myötä huvipuistokävijät jättäisivät autonsa keskustaparkkiin."

"...rahakaan ei olisi ongelma, sillä maksajaksi sopisi Linnanmäen huvipuistoa ylläpitävä Lasten päivän säätiö."

http://www.hs.fi/artikkeli/1135245353318
 
Vs: HS: Helsinki ei tyrmää köysirataa Rautatieasemalta Lintsille.

Kslk vastaa valtuustoaloitteeseen torstaina. Vastaus on tosiaan hämmästyttävän positiivinen, mutta se on toki vain silmänlumetta. Kaupunki nimittäin tahtoo, että Lasten päivän säätiö maksaa koko hankeen, ja sehän ei sitä tee. Ko. säätiö on hyvin tarkka rahoistaan eikä esim. taannoin tahtonut sijoittaa huomattavasti pienempiä summia brändättyyn ratikkaliikenteeseen keskustasta Lintsille. Niin että se siitä.
 
Vs: HS: Helsinki ei tyrmää köysirataa Rautatieasemalta Lintsille.

"Anttila uskoo, että köysiradan myötä huvipuistokävijät jättäisivät autonsa keskustaparkkiin."
Tämähän on täysin päätöntä. Mitä hyötyä on siitä, että Lintsille tulevat ihmiset ajaisivat autonsa ensin keskustaan ja sitten tulisivat sieltä ”takaisin” köysiradalla? Nämä samat tahot valittavat, ettei keskustassa ole tarpeeksi pysäköintitilaa. Ja nyt pitäsi saada Lintsinkin pysäköinti tapahtumaan keskustassa Alppilan sijaan.

Antero
 
Vs: HS: Helsinki ei tyrmää köysirataa Rautatieasemalta Lintsille.

Tämähän on täysin päätöntä. Mitä hyötyä on siitä, että Lintsille tulevat ihmiset ajaisivat autonsa ensin keskustaan ja sitten tulisivat sieltä ”takaisin” köysiradalla?

Ehkä tarkoitus onkin saada ne molemmat junalla saapuvat Lintsin asiakaat kyytiin.
 
Vs: HS: Helsinki ei tyrmää köysirataa Rautatieasemalta Lintsille.

Ehkä tarkoitus onkin saada ne molemmat junalla saapuvat Lintsin asiakaat kyytiin.

Ennemmin kannataisi rakentaa yksi rautatieasema lisää lähijunille Pasilan ja Helsingin pääaseman väliin, Helsinginkadun ja Lintsin kohdalle. Se olisi pitänyt rakentaa jo silloin kun kaupunkiradat rakennettiin, mutta ei se ole myöhäistä nytkään.

t. Rainer
 
Vs: HS: Helsinki ei tyrmää köysirataa Rautatieasemalta Lintsille.

Ennemmin kannataisi rakentaa yksi rautatieasema lisää lähijunille Pasilan ja Helsingin pääaseman väliin, Helsinginkadun ja Lintsin kohdalle.

Näin on, ja mikä "hulluttelulaite" voisi tällöin oikeasti tulla kyseeseen, olisi ihan tavallinen funikulaari Lintsille, tai miksei ehkä muuten vain ylös Hesaria (tai Tivolitietä). Tämä saattaisi houkutella enemmän paikallisia asukkaita aseman päivittäiseen käyttöön.
 
Ja minne tämäkin asema mahtuisi ?? toisaalta Pasilastakin on vain 5-10min kävely lintsille. Miksi siihen edes tarvisi lisäasemaa ?? kaikki junat kuitenkin pysähtyvät Pasilassa ja se 5min siitä keskustaan junalla ei ole matka eikä mikään.
Nyt en todellakaan ymmärtänyt postaajan pointtia lisäaseman tarpeellisuudesta...
 
Nyt en todellakaan ymmärtänyt postaajan pointtia lisäaseman tarpeellisuudesta...

Minä ehkä ymmärrän. Siinä on kuitenkin stadion, Linnanmäki, Alppila ja linjat, joilta lakkautettiin raitiolinja aikoinaan, sekä hyvä risteyskohta raitiolinja 8:n kanssa, jos sille mahdollisuus suodaan.

Tarpeellinen on nyt ehkä vähän väärä sana. Itse puhuisin miettimisen arvoisesta.
 
Minä ehkä ymmärrän. Siinä on kuitenkin stadion, Linnanmäki, Alppila ja linjat, joilta lakkautettiin raitiolinja aikoinaan, sekä hyvä risteyskohta raitiolinja 8:n kanssa, jos sille mahdollisuus suodaan.

Tarpeellinen on nyt ehkä vähän väärä sana. Itse puhuisin miettimisen arvoisesta.

Myös kätevä vaihtoyhteys idän kaukobusseille/sta, jotka kulkevat Hesaria. Tarvitaan vain sillan alle pysäkkipari.
 
Eikö ensin voisi rakentaa sen köysiradan Pasilan asemalle. Pasilasta voisi löytää lisäpysäköintitilaa keskustan sijasta Linnanmäen kävijöille - onhan siellä Messukeskusta ja Hartwall-hallia ym. Samoin pysäköintilaitoksissa lienee huvipuiston sesonkiaikaan tilaa. Pasila on lähellä lintsiä, mutta ehkä silti vieraspaikkakuntalaiselle lasten kanssa vähän kaukana. Keskustasta voisi tulla junalla Pasilaan 5 minuuttia ja sitten siirtyä jännittävällä köysiradalla suoraan huvipuistoon. Fiksuimmat ulkopaikkakuntalaiset voisivat jättää autonsa jo jonnekin ratojen varsille parkkiin ja sitten matkustaa köysiradalla asemalta lintsille. Toki maisemien kannalta keskustaan menevä köysirata olisi hauska, mutta ehkä turhan kallis ratkaisu.
 
Ja minne tämäkin asema mahtuisi ?? toisaalta Pasilastakin on vain 5-10min kävely lintsille. Miksi siihen edes tarvisi lisäasemaa ?? .

Oletko koskaan kävellyt 3-4-vuotiaan kanssa kesähelteellä Pasilasta Lintsille? Matka on ainakin kilometri oikoteitäkin pitkin, ja kun ollaan puolivälissä, niin juniori haluaa vain takaisin kotiin!

On totta sekin että raitoilinja 9 helpottaa hieman lintissä käyntiä, mutta silloinkin pitää olla Alppilan maantieto hanskassa koska ysi ei pysähdy Lintsin portilla.

t. Rainer
 
Täytyy myös muistaa, että Lintsille pääsee 1/1A spårilla aika lähelle kun ennen kun se kääntyy Sturenkadulle on pysäkki. Käytännössä Kulttuuritalon kohdalla, siitä pääsee kätevästi lintsille ja kävelymatka on lyhyt..
 
Oletko koskaan kävellyt 3-4-vuotiaan kanssa kesähelteellä Pasilasta Lintsille? Matka on ainakin kilometri oikoteitäkin pitkin, ja kun ollaan puolivälissä, niin juniori haluaa vain takaisin kotiin!

Jep, tämänhän takia auto on ainoa vaihtoehto lapsiperheelle. Autossa kun vekaroita ei tarvitse raahata ties kuinka pitkiä matkoja.

Toisaalta onhan nuo lastenvaunutkin keksitty...
 
Rautatieasemalta Lintsille

Rautatieasemalta Lintsille pääsee mukavasti 3B:llä. Pysäkki "Alppila" Viipurinkatu 13. Jos ei kersat siitä jaksa kävellä Lintsille, niin äkkiä taksilla kotiin nukkumaan.

Tai Lasten Päivän Säätiö rakentaa Viipurinkadulta piston portille ja hankkii vanhan 2-suuntavaunun. Vaunussa sitten "pellehermannit" hauskuuttavat koko matkan ja hanurinsoittoa on takasillalla sekä pallomeri. Ja tuli halvalla. :lol:
 
Takaisin
Ylös