Pitkään = yli yön seisseen auton käynnistyksessä pitää tarkistaa, ettei kaasupolttoaineen pakkosyöttönapissa ole valo päällä ja jos on, niin tätä nappia pitää painaa pitkään ennen starttaamista. Usein napin merkkivalo oli rikki eli jos ensimmäisellä yrittämällä auto ei lähde käyntiin niin varmuudeksi tehtiin näin. Tällä ilmeisesti varmistettiin polttoaineensyötön riittävä paine, luulen.
Toisena kikkana piti olla hallussa ns. takakäynnistys jos ei virta-avaimesta kääntämällä käynnistynyt. Näissä tapauksissa sai olla tarkkakorvaisena koska jos avainta kääntämällä kuului vaimea naksahdus niin todennäköisesti starttimoottorin solenoidi ei jaksanut vetää ratasta vauhtirattaalle asti tai hampaat eivät vaan osuneet kohdalleen. Tällöin piti mennä konehuoneeseen avaamaan muovisen laatikon luukku, jonka takaa löytyy käynnistyspainike. Volvojen tapauksessa (koskee myös vanhempia dieseleitä) painiketta piti usein "renkata" eli painaa monta kertaa tiheästi peräkkäin, että saatiin "houkuteltua" starttimoottori vauhtipyörälle. Viimeksi tällainen tapaus sattui kohdalleni reilu viikko sitten kun h14B:llä saavutin edellä ajavan vuoron Hernesaaressa = kävin kollegan puolesta painamassa konehuoneen starttinappia.