Tuskinpa Finavia asettuisi poikkiteloin, jos Tampereen seudulla pistettäisiin hattu kiertämään ja sillä rahoitettaisiin Pirkkalan kehittämistä. Lentoaseman pyörittäminen Suomessa tuskin on kovin hyvää liiketoimintaa, ja jos kenttiä yksityistettäisiin, niin tuskinpa moneltakaan kentältä enää sen jälkeen lenneltäisi.
Oulu nyt on kuitenkin Seutulan ohella Suomen ainoa vakavastiotettava lentoasema ja lisäksi aluepoliittisestikkin järkevä sijainniltaan. En nyt näe hirveästi järkeä siinä että Finavian pitäisi rahoittaa Pirkkalan laajennuksia, etenkin kun ne tulevat lähinnä Ryanairin käyttöön. Ryanair ei maksa kentän käytöstä muuta kuin pähkinöitä ja voi vaikka huomenna tehdä päätöksen lopettaa lennot pirkkalasta.
Ryanairilla siivottujen lukujen jälkeen Pirkkala on väsynyt maaseutukenttä Ouluun, saatika sitten Seutulaan verrattuna. Siihen en usko hetkeäkään että Finavia pelkäisi sitä että, Pirkkalan kentän kehittäminen uhkaisi Seutulan asemaa millään segmentillä.
Ihan hyvä päätös lyödä lentokenttärahat Ouluun. Nykyinen Pirkkala riittää varsin hyvin Tampereen seutukunnalle. Eikä siinä mitään vaikka lentoasemat yksityistettäisiin (=lakkautettaisiin). Tulevaisuudessa Suomessa ei kuitenkaan tule olemaan tarvetta kuin max. kahdelle oikealle lentoasemalle (Seutula ja Oulu). Pirkkalan kaltainen syöttölentoasema on aivan liian lähellä Seutulaa, jotta sen kannattaisi haaveilla mistään kovin suuresta roolista.