Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/34

Viestiketju: Yöliikenteen hinnoittelu

  1. #16

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Vaikuttaa kyllä minustakin siltä, että helsingin sisäinen yöliikenne on ainakin lähes itsekannattavaa ja tilanne voisi vielä parantua jos enemmän yöliikennettä liikennöitäisiin raitiovaunuilla.
    Yöliikenne on kannattavaa koska kaikki maksavat. Täysi nivelvaunullinen pummilla kulkijoita tuskin olisi kovin kannattavaa yötaksalla liikennöiviin busseihin nähden.

  2. #17

    Liittynyt
    27.10.2007
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Yöliikenne on kannattavaa koska kaikki maksavat. Täysi nivelvaunullinen pummilla kulkijoita tuskin olisi kovin kannattavaa yötaksalla liikennöiviin busseihin nähden.
    Onko olemassa mitään tilastoja tai arvioita kuinka yleistä pummilla matkustaminen on raitiovaunuissa?

  3. #18

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Yöliikenne on kannattavaa koska kaikki maksavat. Täysi nivelvaunullinen pummilla kulkijoita tuskin olisi kovin kannattavaa yötaksalla liikennöiviin busseihin nähden.
    Oli kulkuväline mikä tahansa, niin valvontaa ei tarvitse laiminlyödä.

  4. #19
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Oli kulkuväline mikä tahansa, niin valvontaa ei tarvitse laiminlyödä.
    Miten maksaneisuuden tarkastus Sinun mielestäsi järjestettäisiin raitiovaunussa?

  5. #20

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Miten maksaneisuuden tarkastus Sinun mielestäsi järjestettäisiin raitiovaunussa?
    Tehokkaalla tarkastajatoiminnalla voitaisiin päästä jo pitkälle. Muutamalle keskustan isoimmalle pysäkille vaikka tarkastajat kiinteästi tarkastamaan pysäkilläolijoiden lippuja.

  6. #21
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Tehokkaalla tarkastajatoiminnalla voitaisiin päästä jo pitkälle. Muutamalle keskustan isoimmalle pysäkille vaikka tarkastajat kiinteästi tarkastamaan pysäkilläolijoiden lippuja.
    Yöllä? Kustannukset sen kuin kasvavat.

  7. #22

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Miten maksaneisuuden tarkastus Sinun mielestäsi järjestettäisiin raitiovaunussa?
    Mikä estää toimimasta samoin kuin busseissa? Pikkaisen päivittää vain oviohjausta siten, että ulkoa ei pääse sisälle kuin etuovesta.

  8. #23

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Yöliikenteen hinnoittelu

    Suljettu kuljettajarahastus yöllä vaatisi selkeää konkreettista eroa päiväliikenteeseen, jotta ihmisillä olisi useammin mahdollisuus erottaa se päiväliikenteestä (etenkin "harmaan vyöhykkeen" aikoina, n. 1:30 eteenpäin), eivätkä esim. tunkisi sisään takaovesta poistujan jälkeen. Tähän sitten päälle ne, jotka itsepäisesti pitävät kiinni vanhoista oikeuksistaan...

    Teknisestihän se vaatisi vakituiseen yökalustoon ainakin vivun, joka kytkee ovisysteemistä takaovet kuljettajaohjatuiksi. Lisäksi Buscomit pitää saada aivan eteen. Oviviritys on ainoa teknisesti haasteellinen, mahdollisesti vaatien kalustoon teknisiä muutoksia laajemmaltikin.

  9. #24
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Vasta äskenhän Suomessa hyväksyttiin eduskunnassa laki että kaupat saavat olla auki myös sunnuntaisin. Ruotsissa on tainnut olla jo n 20 vuotta sellainen käytäntö.
    Kyllähän alle 400 neliön putiikit ovat saaneet olla jo kymmenkunta vuotta sunnuntaisin auki ja isommatkin kaupat osan vuodesta...
    Sakari Kestinen

  10. #25

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Yöliikenteen hinnoittelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Yöllä? Kustannukset sen kuin kasvavat.
    Tarvittava tarkastajien määrä lasketaan niin, että niiden aiheuttama lipputulojen nousu ja palkkakustannus ovat optimaalisessa suhteessa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Teknisestihän se vaatisi vakituiseen yökalustoon ainakin vivun, joka kytkee ovisysteemistä takaovet kuljettajaohjatuiksi. Lisäksi Buscomit pitää saada aivan eteen. Oviviritys on ainoa teknisesti haasteellinen, mahdollisesti vaatien kalustoon teknisiä muutoksia laajemmaltikin.
    Lukijalaitteen siirto eteen olisi tarpeen, mutta muita muutoksia ei tarvita. Mainitsimiesi "vipujen" toiminnot ovat ihan vakiotoimintoja nykyvaunuissa. Sen sijaan matkustajien nousujen estäminen takaovista samalla kun muut ei oikei onnistu.

  11. #26
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Yöliikenteen hinnoittelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Tarvittava tarkastajien määrä lasketaan niin, että niiden aiheuttama lipputulojen nousu ja palkkakustannus ovat optimaalisessa suhteessa.
    Lipputulot eivät juuri voi nousta bussiin verrattuna, koska bussissa käytännössä kaikki maksavat ilman tarkastajiakin. Busseja tosin saatetaan tarvita useampia samaan lähtöön, mutta omien käytännön kokemusten perusteella jo yhden nivelbussin lastaaminen ja rahastaminen täyteen kestää melko pitkään. Olisi aika kohtuutonta ensimmäiseksi tulleita kohtaan, jos raitiovaunua lastattaisiin vielä pidempään, että selvittäisiin yhdellä kalustoyksiköllä. Tämän lisäksi ensiksi sisään tulleet alkavat pitkästyä ja aiheuttaa häiriötä.

    Eiköhän vaan pidetä ne raitiovaunut hallilla yöllä.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  12. #27

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Yöliikenteen hinnoittelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Sen sijaan matkustajien nousujen estäminen takaovista samalla kun muut ei oikei onnistu.
    Sama koskee busseja, joissa sitä ei ilmeisesti ole koettu liian suureksi ongelmaksi.

  13. #28
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6003

    oletus Vs: Yöliikenteen hinnoittelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Sama koskee busseja, joissa sitä ei ilmeisesti ole koettu liian suureksi ongelmaksi.
    Busseissa on vähemmän ovia valvottavaksi kuin raitiovaunuissa, joten takaovesta sisään tuleminen huomaamatta ei ole niin helppoa.

    Helsingissä iltayönliikenteessä lähes kaikki ja aamuyönliikenteessä kaikki bussit lähtevät keskustan terminaaleista, mistä myös lähes kaikki matkustajat tulevat kyytiin. Silloin takaovia ei edes tarvitse avata. 20N on heilurilinja iltayöllä, ja sillä kuljettajat välillä päästävät keskustassa ensin poistuvat matkustajat pois, sulkevat sitten takaovet ja avaavat vasta sitten etuovet. Raitiovaunuilla vastaava käytäntö ei varmaan onnistuisi, koska matkustajat ovat tottuneet tulemaan sisään kaikista ovista ja tekisivät niin tässäkin tapauksessa. Jos raitiovaunuilla olisi suljettu rahastus öisin, pitäisi niilläkin yölinjaston todennäköisesti olla sellainen, että päätepysäkki on Kaivokadulla tai Lasipalatsilla.

  14. #29

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Yöliikenteen hinnoittelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Sama koskee busseja, joissa sitä ei ilmeisesti ole koettu liian suureksi ongelmaksi.
    Busseilla on sellainen etu, ettei niillä ole avorahastusta koskaan. Raitiovaunuilla sellainen on normaaliliikenteessä, ja sen puuttuminen ei ole itsestään selvää.

  15. #30
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Yöliikenteen hinnoittelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Busseilla on sellainen etu, ettei niillä ole avorahastusta koskaan.
    ??? Itäkeskuksesta ja Herttoniemestä lähtevät bussit???

Vastaavia viestiketjuja

  1. Itä-Helsingin yöliikenteen uudistus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 23.11.2007, 15:10

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •