Cities in Motion -joukkoliikennepeli

Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

Tein äsken pahan virheen CIM2:ssa. Suosioni matkustajien keskuudessa oli noin 75 prosentin luokkaa, kun päätin laskea lippujen hinnat nollaan. Suosio nousi ripeästi lähelle 90 prosenttia. Siinä vaiheessa nostin hinnat entiselle tasolle, ja suosio tippui 50 prosenttiin eikä ole siitä enää noussut. :mad:

Tässä tapauksessa suosiota laski todennäköisesti ne matkustajat, jotka ilmaiskyydeillä oltiin houkuteltu joukkoliikenteen käyttäjiksi. Kyllä minuakin ärsyttäisi, jos joukkoliikenne olisi ilmaista ja yllättäen ei olisikaan enää :lol:
 
Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

Tässä tapauksessa suosiota laski todennäköisesti ne matkustajat, jotka ilmaiskyydeillä oltiin houkuteltu joukkoliikenteen käyttäjiksi. Kyllä minuakin ärsyttäisi, jos joukkoliikenne olisi ilmaista ja yllättäen ei olisikaan enää :lol:

Heh :D No niinpä :lol:
 
Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

Tein äsken pahan virheen CIM2:ssa. Suosioni matkustajien keskuudessa oli noin 75 prosentin luokkaa, kun päätin laskea lippujen hinnat nollaan. Suosio nousi ripeästi lähelle 90 prosenttia. Siinä vaiheessa nostin hinnat entiselle tasolle, ja suosio tippui 50 prosenttiin eikä ole siitä enää noussut. :mad:

En ole tätä kokeillut, vaikka minullakin tuo peli on, mutta ratkaisuksi pulmaasi saattaisi sopia päinvastoin toimiminen: Moninkertaista hinnat joksikin aikaa, ja laske ne sitten entiselle tasolleen.
 
Toimivin tapa saada mainetta on rakentaa toimiva ja tiheävuorovälinen runkolinjasto. Minulla on kaupungissa yleensä vähintään yksi metrolinja, joka yhdistää koko kaupungin isot alueet. Sitten sille on parisenkymmentä liityntälinjaa, joiden vuoroväli on puolet metrolinjan vuorovälistä. Metro on lähes aina itsekannattava, joten siihen kannattaa ottaa lainaa, jos ei pelaa rajattomalla rahalla.

Pelaako muuten kukaan muu omilla säännöillä?
 
Takaisin
Ylös