Tämä on aivan loistava uutinen. Nimimerkillä 'Simutransiin innostunut`
Peli on ilmeisesti edelleen tulossa ja hyvä niin.Itse ainakin olen erittäin kiinnostunut siitä, SimCity 4:ää on tullut tahkottua aika paljon (vaikka nimenomaan sen liikennepuoli on melko turhauttavaa). Luultavasti tulen ostamaan tämän tuotoksen, niin mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Lisää infoa löytyy Edomen uutisesta: http://plaza.fi/edome/uutiset/suomal...ansport-tycoon
Traileri taas Youtubesta: http://www.youtube.com/watch?v=ik94pfxg_q4
Tämä on aivan loistava uutinen. Nimimerkillä 'Simutransiin innostunut`
Ville
Pelaan TrafficGiantia lähes päivittäin, sillä sen idea on niin täydellinen ja olen odottanut turhaan sen kehittymistä. Transport Giantkin minulta löytyy mutta silti pidän enemmän TrafficGiantista, se keskittyy enemmän joukkoliikenteeseen sisältäen myös raitiovaunut ja mappieditorin. Huono koneeni pyörittää kyseistä vuoden 2000 peliä ongelmitta mutta tämän trailerin nähtyäni toivoisin omistavani paremman koneen. Myös Bus-Simulator 2009:ää on ärsyttävää pelata n. 10 fps:llä ja huonoimmilla grafiikoilla. Trailerin nähtyäni ei voi muuta sanoa kuin että uutta konetta hankkimaan, tuo peli on saatava, tahtoo
Hyvää työtä, ainakin trailerin perusteella!
PS. toivottavasti mukana mm. johdinautot, suomen kieli ja raide/kalustokerroin (joka jo Traffic Giantissa löytyy)
Tulevaa Cities in Motion -joukkoliikennepeliä varten on kehitetty tutun näköinen ratikka, ks. http://www.facebook.com/Citiesinmotion .
Itseasiassa Albertin pointti on mielestäni ihan relevantti. Esim. Railroad Tycoon II:ssa junat hidastivat suhteellisen realistisesti mutkaan tultaessa (ja hidastuksen suuruus riippui mutkan kaarresäteestä). Samanlainen ominaisuus oli muistaakseni myös Transport Tycoonin jatko-osassa Locomotionissa. Eli kyllä tälläinen oikeastaan pitäisi Cities in Motioniinkin saada...
Kalle Id | kships.blogspot.com | www.ulkomatala.net
Käykääs vilkaisemassa: http://www.paradoxplaza.com/games/cities-in-motion
Jos jotain näistä peliasioista ymmärrän, niin tämä on nyt valmistunut beta-vaiheeseen ja voi rekisteröityä kokeilijaksi.
Antero
Moi,
tästä linkistä saa ladattua pelin kokeiluversion:
http://www.fileplanet.com/218504/210...en-Beta-Client
Eilen kokeilin, ja hyvin toimi. Kokoversiota odotellessa.
T. Joni
Mites tuossa CIM:ssä saa tietää että minne ihmiset haluaa? TrafficGiantissa kun on asettamassa pysäkkiä, näkyy tietyllä värillä minne siltä pysäkiltä haluttaisiin matkustaa.
Koska tuossa avoimessa betassa ei voi peliään tallentaa, ei voi tehdä kovin syvää analyysiä, mikä on harmi.
Jotain kritisoitavaa kuitenkin jäi mieleen:
- Kalusto jonoutuu. Pelissä ei ole minkäänlaista aikataulutusta, tai automaattista intervallointia. Kohtalaiseen lopputulokseen pääsee, kun lisää linjalle yhtä monta kulkuneuvoa, kuin siinä on edestakaisella reitillä pysäkkejä. Tällöin kulkuneuvot eivät "mahdu" jonoutumaan juurikaan. Olisi kuitenkin toivottavaa, että myös harvempaa vuoroväliä voisi liikennöidä jonoutumatta.
- Rahavirrat tarvitsevat balansointia. Tein vanhaan Wieniin pari ratikkalinjaa. Molemmilla linjoilla oli yhtä monta ratikkaa, kuin oli pysäkkejä... tiheys siis vähintäänkin riittävä. Silti molemmilla linjoilla raitiovaunut kulkivat suurimman osan matkaa täysinä - latvoilla tyhjempinä, mutta ei koskaan täysin tyhjänä. Tästä huolimatta molemmat linjat tuottivat tappiota, eikä satunnaiset subventiot nostaneet tulosta plussalle. (Hintoja en kokeillut nostaa, valittivat jo oletusarvohinnoistakin.)
- Ilmeisesti pelattavissa on vain ennalta määritellyt esikuviensa mukaiset kaupungit (lopullisessa versiossa toki enemmän kuin betassa) + kaupunkieditori. Miinusta tulee potentiaalisesti siitä, ettei editoriin luultavasti tule mahdollisuutta "arpoa" realistisen oloista kaupunginalkua, vaan sellainen pitää rakentaa yksityiskohtaisesti itse. Jos kaupunkigeneraattori tulee, niin tämä miinuskohta muuttuu suureksi plussaksi.
+ Käyttöliittymä on sujuva käyttää, eikä bugeja ilmaantunut. Vaikuttaa laadukkaalta tekeleeltä siltä osin. UI on hallussa.
---------- Viesti lisätty kello 11:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 11:05 ----------
Yksittäistä tyyppiä klikkaamalla näkee (esim. minimapista), minne tyyppi sillä kertaa on matkalla. Ennakkotietoa ei tainnut mistään näkyä. Ja yksittäisten tyyppien klikkailu on toki melko työlästä sekin.
Itse tein niin että loin jokaiselle reitille kaksi linjaa. Toinen menee vain toiseen suuntaan ja toinen vain toiseen suuntaan. Joko kehän muotoisena tai niin että on kääntöpaikka. Jos ostaa samantien vaikka 10 bussia niin ne kaikki lähtevät samasta paikasta peräkkäin. Lisäsin niitä linjalle sen mukaan kun kapasiteetin tarve kasvoi, jolloin ne eivät ketjuunu heti alussa.
On kyllä todella mielenkiintoinen peli. Mitenkähän ison osan Helsinkiä täysversio kattaa, meinaan vaan että voisi kokeilla rakentaa Raide-Jokereita ja muita. Ja tehdä metro vaikka pikaraitiotienä yms mitä täällä on ideoitu.