Sivu 4 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/156

Viestiketju: Cities in Motion -joukkoliikennepeli

  1. #46
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Eivät ole käyneet, tai eivät välitä. Jos myy näin, niin mitä sitten .
    Olen sen verran iäkäs, etten halua "3 -vuotiaille" tarkoitettua simulaatiota, vaikka sen ilmaiseksi saisi.

  2. #47
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Kumma, että kysyvät täällä ideoita, eivätkä sitten ota niitä käyttöön tai huomio suunnittelussa mitenkään.

    Olisihan siinä voinut olla jokin "Ekspertti" taso, joka sitten olisi sisältänyt kaiken täällä ehdotetun ja muita hienouksia.


  3. #48
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Facebookissa tuntuvat joskus fanisivun keskustelupalstalla ottavan joitakin ideoita huomioon, ja nyt peliin julkaistaankin päivitys. Lukuisien henkilöiden pyynnöstä huolimatta ei ole tarkemmin kerrottu, että mitkä pikkuviat korjataan.

  4. #49
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Olen sen verran iäkäs, etten halua "3 -vuotiaille" tarkoitettua simulaatiota, vaikka sen ilmaiseksi saisi.
    Pelinen ikärajoissahan ei ole kyse siitä, että 3+-merkitty peli olisi 3-vuotialle tarkoitettu, vaan sitä, ettei se sisällä seksiä, väkivaltaa, kiroilua tai alkoholiviittauksia eli kolmivuotialle turvallista katseltavaa.

  5. #50

    Liittynyt
    19.09.2010
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    41

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Itse olisin kaivannut peliin aikataulun mukaisia linjoja. Myös sellaista korjausta kaipaisin että, jos pysäkillä ei ole ketään matkustajaa niin bussi voisi ajaa pysähtymättä ohi.

    Tässä linkki jossa kerrotaan mitä parannuksia päivitys pitää sisllään:
    http://www.citiesinmotion.com/news/2...receives-patch t

  6. #51

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eki62 Näytä viesti
    Tässä linkki jossa kerrotaan mitä parannuksia päivitys pitää sisllään:
    http://www.citiesinmotion.com/news/2...receives-patch t
    Ei näköjään ole koskettukaan kulkuvälineiden jonoutumisongelmaan. Mitään mekanismia sen estämiseksi ei siis edelleenkään ole, vaikka asian korjaus olisi suhteellisen helppoa.

    Jää edelleen kaupan hyllylle.

  7. #52

    Liittynyt
    03.04.2009
    Viestejä
    124

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Kun itse testailin peliä, niin onhan se hyvä, mutta kieltämättä autot jonoutuvat turhan helposti. Yhdessä vaiheessa mulla oli jonoutunut 9 raitiovaunua peräkkäin, ja matkustajat poraa, kun vaunu ei tuu.

    Kaluston kapasiteetitkin tuntuvat vähän epärealistisilta. Esim. eräs metrojuna vetää matkustajia huimat 90 kpl. Taas kun HKL:n mukaan täysmittaiseen metroon mahtuu väkeä melkein 900 kpl.
    Viimeisin muokkaaja Wiima sen pitää olla; 28.03.2011 kello 12:26.

  8. #53

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wiima sen pitää olla Näytä viesti
    Kaluston kapasiteetitkin tuntuvat vähän epärealistisilta. Esim. eräs metrojuna vetää matkustajia huimat 90 kpl. Taas kun HKL:n mukaan täysmittaiseen metroon mahtuu väkeä melkein 900 kpl.
    Tuo on tarkoituksellista, yksi "cim-ihminen" kun vastaa useampaa reaali-ihmistä. Olisi vähän tarpeettoman suuri vilinä pysäkeillä, jos mallinnettaisiin 1:1. No, on siellä vilinä jo nytkin, mutta se onkin jo toinen ongelma...

  9. #54

    Liittynyt
    03.04.2009
    Viestejä
    124

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Tuo on tarkoituksellista, yksi "cim-ihminen" kun vastaa useampaa reaali-ihmistä. Olisi vähän tarpeettoman suuri vilinä pysäkeillä, jos mallinnettaisiin 1:1. No, on siellä vilinä jo nytkin, mutta se onkin jo toinen ongelma...
    Tottakai, tottakai. Mutta nyt jos on pysäkillä 40-50 henkeä, niin silloinkin mahtuu vain maks. 30 henkeä kyytiin. Metroasemillakin mulla on pahimmassa tapauksessa ollut 200 henkeä

  10. #55

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    (Hintoja en kokeillut nostaa, valittivat jo oletusarvohinnoistakin. )
    Nosta vain. Niin kauan kuin matkustajia riittää, aivan sama. Ei vaikuta edes yleiseen maineeseen, kunhan pidät palkat korkeina ja velat vähäisinä (no sehän onnistuu korkeilla hinnoilla).

    Itse nostan tyypillisesti lippuhinnat jopa 16.00:een. Jos iskee lama, joutuu palaamaan väliaikaisesti 9.00-12.00 hintoihin. Sillä punaisella naamalla hintojen yhteydessä ei ole mitään merkitystä.

    Hinnoittelulla voi myös sopeuttaa kysytyn määrän tarjontaan. Jos sinulla ei siis ole tarpeeksi kapasiteettia tarjolla, hintoja nostamalla ylimääräiset matkustajat saadaan karsittua pois ja jäljellejäävät ovat tyytyväisempiä. Eräänlainen ruuhkamaksu siis. Ja rahaa tulee.

    Jonoutuminen on todella paha ongelma. Lisäksi kulkuneuvot todella ryömivät pysäkeille ihan viimeiset pikselit. Jonoutumista voi hieman korjata tuplapysäkeillä. Vaikka bussit eivät voikaan ohitella toisiaan, kahden linjan kaduilla bussit kuitenkin joka toinen kerta tulevat oikeassa järjestyksessä ja voivat pysähtyä yhtä aikaa. Jos tulevat väärässä järjestyksessä, ei hyötyä eikä haittaa.

    Tuplanivelet ja pitkät ratikat ovat kyllä ongelmallisia, koska vaativat ennen kaikkea huolellista pysäkkien sijoittelua. Jos ovat liian lähellä risteyksiä, ne tukkivat muutkin linjat.

    Suurin ongelma on kyllä bussi- ja raitiovaunukaistojen puute. Vaikka tekisi kuinka hyvää joukkoliikennettä, seurauksena on liikennekaaos, jolleivät kulkupelit pääse liikkumaan autoista riippumatta. Wienin keskusta on ehkä pahin tässä suhteessa.

    Ja raitioteiden erkaantuminen autokaistoista muutenkin kuin 90 asteen kulmassa pitäisi tehdä mahdolliseksi. Joissakin paikoissa ratikoille voisi tehdä mukavia pikku oikaisuja, jotka helpottavat ruuhkaisia risteyksiä, mutta niistä tulee aika hölmön näköisiä spagetteja (ei se kyllä toimivuutta haittaa, koska ratikat kurvailevat aika nopealla vauhdilla).

  11. #56
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Nyt tuohon on tullut lisäosia:

    http://www.citiesinmotion.com/news/2...-now-available (Julkaistu)

    ja

    http://www.citiesinmotion.com/news/2...c-vehicle-pack (Julkaistaan 12 toukokuuta)

    Maksavat alle 4 euroa.


  12. #57
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Pelien ikärajoissahan ei ole kyse siitä, että 3+-merkitty peli olisi 3-vuotaialle tarkoitettu, vaan sitä, ettei se sisällä seksiä, väkivaltaa, kiroilua tai alkoholiviittauksia eli kolmivuotiaalle turvallista katseltavaa.
    Kyllähän tuon ymmärrän. Ja hyvä, että on niin.
    Tarkoitin sitä, että peli on varmasti tyydyttävä kolmivuotiaalle. Mutta 50+ kaipaisi vähän enemmän realismia.
    Tuollahan vanhemmissa viesteissä riittää puutteiden aiheita. Jos ei ole aikatauluja ja kalusto jonoutuu hallitsemattomasti, jos 90 asteen kurvasta mennään samaa haipakkaa kuin suoralla... Niin mitä sellaisesta. Kannattaako sitä aikaa tuhlata sellaiseen?

  13. #58
    NS
    NS ei ole kirjautuneena
    NS avatar
    Liittynyt
    26.01.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Jos ei ole aikatauluja ja kalusto jonoutuu hallitsemattomasti, jos 90 asteen kurvasta mennään samaa haipakkaa kuin suoralla... Niin mitä sellaisesta. Kannattaako sitä aikaa tuhlata sellaiseen?
    Eikös sitä aikaa tuhlautuisi enemmän, mikäli kurveissa hidasteltaisiin?
    Vakavasti puhuen pelistä puuttuu paljon realismia, mutta mielestäni se on silti erittäin viihdyttävä ja koukuttava.

  14. #59
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Minulla oli muinoin viime vuosisadalla simulaattori. En enää edes muista sen nimeä. Ja katosi valitettavasti, kun konesukupolvet ovat vaihtuneet. Kai mulla vielä jossain korppu on. Mutta mihinkäs sellaisen nykyään työntäisi.
    Joo grafiikka oli kuin petolinnun peräpäästä ja nykivää oli meno.
    Mutta siinä sai itse värkätä lähes kaiken. Vaunut, niiden maks. nopeudet, reitit, aikataulut (siis vaunukohtaisesti!), hallit,halliajot, liikennevalot, pysäkit ja pysäkkiajat ja mitä kaikkea. Säätämistä riitti "sairaan paljon". Olisi vielä voinut rakentaa talot ja korttelit. Vaan minulle riitti linjasto. Tein silloin hieman kuvitteellisen Viipurin.
    Ja sen ohjelman kanssa puuhailu vasta oli koukuttavaa, ilman mitään silmäkarkkia.

  15. #60

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Minulla oli muinoin viime vuosisadalla simulaattori. En enää edes muista sen nimeä.
    "Bahn"?

    http://www.jbss.de/hpg_eng.htm

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •