Kumma, että kysyvät täällä ideoita, eivätkä sitten ota niitä käyttöön tai huomio suunnittelussa mitenkään.
Olisihan siinä voinut olla jokin "Ekspertti" taso, joka sitten olisi sisältänyt kaiken täällä ehdotetun ja muita hienouksia.
Eivät ole käyneet, tai eivät välitä. Jos myy näin, niin mitä sitten.
Olen sen verran iäkäs, etten halua "3 -vuotiaille" tarkoitettua simulaatiota, vaikka sen ilmaiseksi saisi.
Kumma, että kysyvät täällä ideoita, eivätkä sitten ota niitä käyttöön tai huomio suunnittelussa mitenkään.
Olisihan siinä voinut olla jokin "Ekspertti" taso, joka sitten olisi sisältänyt kaiken täällä ehdotetun ja muita hienouksia.
Facebookissa tuntuvat joskus fanisivun keskustelupalstalla ottavan joitakin ideoita huomioon, ja nyt peliin julkaistaankin päivitys. Lukuisien henkilöiden pyynnöstä huolimatta ei ole tarkemmin kerrottu, että mitkä pikkuviat korjataan.
Kalle Id | kships.blogspot.com | www.ulkomatala.net
Itse olisin kaivannut peliin aikataulun mukaisia linjoja. Myös sellaista korjausta kaipaisin että, jos pysäkillä ei ole ketään matkustajaa niin bussi voisi ajaa pysähtymättä ohi.
Tässä linkki jossa kerrotaan mitä parannuksia päivitys pitää sisllään:
http://www.citiesinmotion.com/news/2...receives-patch t
Kun itse testailin peliä, niin onhan se hyvä, mutta kieltämättä autot jonoutuvat turhan helposti. Yhdessä vaiheessa mulla oli jonoutunut 9 raitiovaunua peräkkäin, ja matkustajat poraa, kun vaunu ei tuu.
Kaluston kapasiteetitkin tuntuvat vähän epärealistisilta. Esim. eräs metrojuna vetää matkustajia huimat 90 kpl. Taas kun HKL:n mukaan täysmittaiseen metroon mahtuu väkeä melkein 900 kpl.
Viimeisin muokkaaja Wiima sen pitää olla; 28.03.2011 kello 11:26.
Nosta vain. Niin kauan kuin matkustajia riittää, aivan sama. Ei vaikuta edes yleiseen maineeseen, kunhan pidät palkat korkeina ja velat vähäisinä (no sehän onnistuu korkeilla hinnoilla).
Itse nostan tyypillisesti lippuhinnat jopa 16.00:een. Jos iskee lama, joutuu palaamaan väliaikaisesti 9.00-12.00 hintoihin. Sillä punaisella naamalla hintojen yhteydessä ei ole mitään merkitystä.
Hinnoittelulla voi myös sopeuttaa kysytyn määrän tarjontaan. Jos sinulla ei siis ole tarpeeksi kapasiteettia tarjolla, hintoja nostamalla ylimääräiset matkustajat saadaan karsittua pois ja jäljellejäävät ovat tyytyväisempiä. Eräänlainen ruuhkamaksu siis. Ja rahaa tulee.
Jonoutuminen on todella paha ongelma. Lisäksi kulkuneuvot todella ryömivät pysäkeille ihan viimeiset pikselit. Jonoutumista voi hieman korjata tuplapysäkeillä. Vaikka bussit eivät voikaan ohitella toisiaan, kahden linjan kaduilla bussit kuitenkin joka toinen kerta tulevat oikeassa järjestyksessä ja voivat pysähtyä yhtä aikaa. Jos tulevat väärässä järjestyksessä, ei hyötyä eikä haittaa.
Tuplanivelet ja pitkät ratikat ovat kyllä ongelmallisia, koska vaativat ennen kaikkea huolellista pysäkkien sijoittelua. Jos ovat liian lähellä risteyksiä, ne tukkivat muutkin linjat.
Suurin ongelma on kyllä bussi- ja raitiovaunukaistojen puute. Vaikka tekisi kuinka hyvää joukkoliikennettä, seurauksena on liikennekaaos, jolleivät kulkupelit pääse liikkumaan autoista riippumatta. Wienin keskusta on ehkä pahin tässä suhteessa.
Ja raitioteiden erkaantuminen autokaistoista muutenkin kuin 90 asteen kulmassa pitäisi tehdä mahdolliseksi. Joissakin paikoissa ratikoille voisi tehdä mukavia pikku oikaisuja, jotka helpottavat ruuhkaisia risteyksiä, mutta niistä tulee aika hölmön näköisiä spagetteja (ei se kyllä toimivuutta haittaa, koska ratikat kurvailevat aika nopealla vauhdilla).
Nyt tuohon on tullut lisäosia:
http://www.citiesinmotion.com/news/2...-now-available (Julkaistu)
ja
http://www.citiesinmotion.com/news/2...c-vehicle-pack (Julkaistaan 12 toukokuuta)
Maksavat alle 4 euroa.
Kyllähän tuon ymmärrän. Ja hyvä, että on niin.
Tarkoitin sitä, että peli on varmasti tyydyttävä kolmivuotiaalle. Mutta 50+ kaipaisi vähän enemmän realismia.
Tuollahan vanhemmissa viesteissä riittää puutteiden aiheita. Jos ei ole aikatauluja ja kalusto jonoutuu hallitsemattomasti, jos 90 asteen kurvasta mennään samaa haipakkaa kuin suoralla... Niin mitä sellaisesta. Kannattaako sitä aikaa tuhlata sellaiseen?
Minulla oli muinoin viime vuosisadalla simulaattori. En enää edes muista sen nimeä. Ja katosi valitettavasti, kun konesukupolvet ovat vaihtuneet. Kai mulla vielä jossain korppu on. Mutta mihinkäs sellaisen nykyään työntäisi.
Joo grafiikka oli kuin petolinnun peräpäästä ja nykivää oli meno.
Mutta siinä sai itse värkätä lähes kaiken. Vaunut, niiden maks. nopeudet, reitit, aikataulut (siis vaunukohtaisesti!), hallit,halliajot, liikennevalot, pysäkit ja pysäkkiajat ja mitä kaikkea. Säätämistä riitti "sairaan paljon". Olisi vielä voinut rakentaa talot ja korttelit. Vaan minulle riitti linjasto. Tein silloin hieman kuvitteellisen Viipurin.
Ja sen ohjelman kanssa puuhailu vasta oli koukuttavaa, ilman mitään silmäkarkkia.
"Bahn"?
http://www.jbss.de/hpg_eng.htm