Sivu 8 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567891011 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/156

Viestiketju: Cities in Motion -joukkoliikennepeli

  1. #106
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2404

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Onkos tässä joku 'free mode' vai pitääkö tehdä tehtäviä? Alkoi teidän puheiden ja trailerivideon perusteella kiinnostaa.

  2. #107
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Onkos tässä joku 'free mode' vai pitääkö tehdä tehtäviä? Alkoi teidän puheiden ja trailerivideon perusteella kiinnostaa.
    Vapaasti saa rakennella ja jopa siten että edes raha ei ole rajana. Eli täysin vapaata rakentamista.

  3. #108

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3647

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Vapaasti saa rakennella ja jopa siten että edes raha ei ole rajana. Eli täysin vapaata rakentamista.
    Jep, eli sandbox mode Itse vedän nyt vielä tutorialia (säädän samalla muutakin niin hidasta tää ) ja kohta ajattelin sandboxia pelata. Tän hintakaan ei ole ollenkaan paha, jos vertaa vaikka johonkin SimCityyn (limited versio 59,90e, täys versio 79,90e)...

  4. #109

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Vapaasti saa rakennella ja jopa siten että edes raha ei ole rajana.
    Mutta ei toki välttämättä molemmat yhtä aikaa, ts. saat pelata toki myös raharajoitteen kanssa, mutta ilman "tehtävämoodia". Kai? Itse laitoin vasta latautumaan (Steamista).

  5. #110

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3647

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Mutta ei toki välttämättä molemmat yhtä aikaa, ts. saat pelata toki myös raharajoitteen kanssa, mutta ilman "tehtävämoodia". Kai? Itse laitoin vasta latautumaan (Steamista).
    Eli sandboxissa voit pelata raharajoitteen kanssa tai ilman, campaing on sitten erikseen jossa ei ole rajattomasti rahaa.

  6. #111

    Liittynyt
    17.05.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    166

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Miinusta: Bussi aloittaa reitin ja lopettaa aina "depotille" eli varikolle, joka mun mielestä on vähän epärealistista. Toisaalta plussaa siitä taas ettei bussi vain ilmesty kadulle niinkuin ekassa versiossa. - Kaluston kapasiteetti on tässäkin versiossa epärealistinen, isossa bussissa on 30istumapaikkaa... Onneksi varmasti joku tekee pian taas modin jolla saa vähän realistisemmaks kaluston koon.
    Olen nyt itsekin tutorialissa (heihei opiskelu huomisen osalta ) ja pakko kommentoida näitä zigen miinuksia. Varikot: linjan viimeiseksi pysäkiksi voi valita saman kuin ensimmäinen, jolloin ajoneuvo jatkaa uudelle kierrokselle jos aikataulut niin vaativat, eli jos yrittää ollenkaan matkia todellisten aikataulujen toimintaa. Kapasiteetti: ota myös huomioon, että pilvenpiirtäjässä asuu 15 ihmistä... näitä on pakko suhteuttaa todellisuuteen jonkinlaisten kertoimien kautta ja ainakin itse luotan siihen, että pelin tekijät ovat laskeneet ne suht toimiviksi.

  7. #112

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hezec Näytä viesti
    Kapasiteetti: ota myös huomioon, että pilvenpiirtäjässä asuu 15 ihmistä... näitä on pakko suhteuttaa todellisuuteen jonkinlaisten kertoimien kautta ja ainakin itse luotan siihen, että pelin tekijät ovat laskeneet ne suht toimiviksi.
    Tämä on totta, tosin jonkin mittaluvun voisi aina yrittää skaalata realistiseksi ja käyttää sitä kerrointa sitten kaikkiin. Mutta maksoihan SimCityssäkin jokin hiilivoimala muutaman tonnin (alkuperäisessä ihan dollareita). Siinä on toki se ero, että aika moni saattaisi tietää, kuinka monta ihmistä bussiin noin keskimäärin mahtuu, mutta harvalla on mitään käryä siitä, mitä hiilivoimala oikeasti maksaisi.

    Toki jos simulaatio tehdään niin, että jokainen henkilö myös animoidaan erikseen, ei sitä skaalausta voi tehdä. Silloinhan saattaisi pysäkillä nähdä 5 henkeä ja ihmetellä, miksi bussiin ilmestyykin 10 lisää. Mutta joo, vaikka laskentateho ei tuota rajoittaisi, pelin toiminta muuten saattaa rajoittaa, että näyttää ja toimii paremmin, jos kapasiteetti skaalataan puolet pienemmäksi. Kunhan suhteellinen kapasiteetti on oikein.

  8. #113

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3647

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tämä on totta, tosin jonkin mittaluvun voisi aina yrittää skaalata realistiseksi ja käyttää sitä kerrointa sitten kaikkiin. Mutta maksoihan SimCityssäkin jokin hiilivoimala muutaman tonnin (alkuperäisessä ihan dollareita). Siinä on toki se ero, että aika moni saattaisi tietää, kuinka monta ihmistä bussiin noin keskimäärin mahtuu, mutta harvalla on mitään käryä siitä, mitä hiilivoimala oikeasti maksaisi.

    Toki jos simulaatio tehdään niin, että jokainen henkilö myös animoidaan erikseen, ei sitä skaalausta voi tehdä. Silloinhan saattaisi pysäkillä nähdä 5 henkeä ja ihmetellä, miksi bussiin ilmestyykin 10 lisää. Mutta joo, vaikka laskentateho ei tuota rajoittaisi, pelin toiminta muuten saattaa rajoittaa, että näyttää ja toimii paremmin, jos kapasiteetti skaalataan puolet pienemmäksi. Kunhan suhteellinen kapasiteetti on oikein.
    Ekassa osassa tosin kävi niin että oli pysäkillä jopa 600matkustajaa odottamassa.. Siis ihan ilman mitään ihmisten lisääntymis modia tms... SIinä jos niillä normaaleilla 30-40paikkaisilla kalustolla olisi ajellut niin... Ykkösosassa mulla on modi, joka kertoo kolmella pelin normaalin kapasiteetin, niin tuli reilusti realistisempi (esim. variotram 30 -> 90).

    Täältä löytyy modeja, tosin tähän uuteen versioon ei tietysti vielä oikein ole saatavilla muita kuin kaksi mappia.

  9. #114

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3647

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Miinusta: Bussi aloittaa reitin ja lopettaa aina "depotille" eli varikolle, joka mun mielestä on vähän epärealistista. Toisaalta plussaa siitä taas ettei bussi vain ilmesty kadulle niinkuin ekassa versiossa.
    Muokataas tämä nyt, annoin vähän väärää tietoa.. Nyt kun olen tarkemmin seuraillut niin bussit, ratikat, metrot jne. eivät aina aloita uutta kierrosta tai lopeta varikolle, vain jos seuraavaan lähtöön on todella pitkä aika TAI kaluston kunto tippuu olikohan alle 50%. Kulkuneuvot myös odottavat sillä ekalla pysäkillään lähtöaikaansa jos ovat saapuneet etuajassa, jotkut tosin saapuvat myös lähtöajan jälkeen, siihen tosin taitaa vaikuttaa matksutajamäärät sekä liikennevalot.

  10. #115
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2404

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    No nyt on täälläkin CiM2. Paljon on opittavaa, mutta ihan mukavaltahan tuo vaikuttaa.

    ---------- Viestit yhdistetty 4.4.2013 klo 1:27 ---------- Previous Post was on 3.4.2013 at 23:14 ----------

    Ekaksi tulee kysymys: Miten metrotunneleita tehdään? En millään saa kiskoja maan alle.

  11. #116

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2020

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Ekaksi tulee kysymys: Miten metrotunneleita tehdään? En millään saa kiskoja maan alle.
    PgDn. Sillalle kiskot saa nostettua PgUp:illa.

  12. #117

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    438

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Miten tässä CiM2:ssa on matkustajien liikkumiskohteet mallinnettu? Näkeekö jokaisen matkustajan osalta missä tämä asuu ja mihin työ/asiointi/vapaa-ajan matkat suuntautuvat vai rakennetaanko linjoja ihan summanmutikassa tietämättä tarkkaa matkustustilastoa.

  13. #118

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3647

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Miten tässä CiM2:ssa on matkustajien liikkumiskohteet mallinnettu? Näkeekö jokaisen matkustajan osalta missä tämä asuu ja mihin työ/asiointi/vapaa-ajan matkat suuntautuvat vai rakennetaanko linjoja ihan summanmutikassa tietämättä tarkkaa matkustustilastoa.
    Näkee, voit katsella yhden tietyn matkustajat kohdalta juuri nuo mainitsemasi, myös autoilijoiden. Lisäksi on värikartat missä suunnassa asuu minkälaisia ihmisiä, missä on työpaikkoja jne. vapaa-ajan asiointeja, kaupat tms.

  14. #119
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Minulla on semmoinen ongelma että miten ihmiset saa metroasemalle? Eli siis rakensin lyhyen metron joka kulkee maan alla mutta asemat ovat maan päällä. Vieressä kulkee tie ja on taloja. Silti kukaan ei tule metroon.... Asemalle ei mene mitään väylää tieltä, pitääkö sellainen olla?

  15. #120

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3647

    oletus Vs: Joukkoliikennepeli: toiveita ja ehdotuksia?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Minulla on semmoinen ongelma että miten ihmiset saa metroasemalle? Eli siis rakensin lyhyen metron joka kulkee maan alla mutta asemat ovat maan päällä. Vieressä kulkee tie ja on taloja. Silti kukaan ei tule metroon.... Asemalle ei mene mitään väylää tieltä, pitääkö sellainen olla?
    Asemathan pitäisi olla maan alla.. Sitten siinä on jokin "teleportti", pieni punakattoinen koppi jossain siinä tiellä josta ne sinne alas metrolaiturilla ilmestyy... Siinä ei samanlaisia portaita mee niinkuin ekassa versiossa oli..

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •