Tämä on käytännössä väistämätöntä, tavalla tai toisella suhdeluku matkustajat/kuljettaja pitää saada nousuun. Ilmiö on sama kuin sinfoniaorkesterissa, pasuuunansoittajan tuottavuus ei ole kasvanut ymmärrettävästi syistä lainkaan samaan aikaan kun muiden alojen tuottavuus on moninkertaistunut, mikä tekee sinfoniaorkesterista suhteessa muuhun kulutukseen erittäin kalliin.
Ihan hyviä keinoja. Pitäisi saada järjestettyä bussiliikennettä järeämmäksi linjoiksi ja korvata sitten järeimmästä päästä raiteilla. Raideinvestoinnit toki maksaa, mutta toisaalta ensi vuodeksi ennustettu 35 miljoonan euron kustannusten kasvu vastaa kertainvestointina noin 700 miljoonaa euroa. Sillä tekisi esimerkiksi vajaan Länsimetron tai kaikki ratikkainvestoinnit joista on uskallettu unelmoidakaan.