On olemassa myös taiteltavia polkupyöriä, esimerkkinä vaikka tämä YouTube videossa esiintyvä pyörä. Helsingin Sanomissa oli muuten artikkeli noista 12.5.2010 sivulla D2.
Ei noita ilmaiseksi saa - Dahonin 10,5 kg painava yksivaihteinen Mu Uno maksaa artikkelin mukaan siinä 500 euroa ja sen saa vain mustana. Kolmivaihteinen myöskin vain mustana saatavana oleva 12,9 kg painoinen pyörä maksaakin jo 550 euroa. Noista sanotaan, että ne on vakaita ajaa ja että kannattaa ottaa kolmivaihteinen, jos haluaa ajaa yhtäänkin pidempiä matkoja.
Jos haluaa enemmän valinnanvaraa, voi artikkelin mukaan tilata Bromtonin pyörän, joka valmistetaan asiakkaan toiveiden mukaan. Hintaakin on sitten yli 1100 euroa ja painoa 11,5 kg. Artikkelissa sanotaan, että vain renkaat ovat pienet ja pyörä on mukava ajaa, muttei sovi kovin hyvin mukulakivikadulle eikä kuoppaiselle tielle. Sekä testattavista Dahonin pyöristä, että Bromtonin pyörästä sanotaan, että ne on helppo taittaa ja koota.
Artikkelissa mainitaan vielä Jippo-niminen halpapyörä, joka painaakin jo 16 kg ja jota ei saa taiteltua yhtä pieneen tilaan, joten esimerkiksi tuota ei voi ottaa joukkoliikennevälineeseen helposti mukaan.
Ainakin tuossa artikkelissa kantokassissa olevasta pyörästä ei huomautettu artikkelin kirjoittajan noustessa ratikkaan kyytiin. Kyllä kai polkupyörän saa kuljettaa vaikka bussissa, jos sen vain pystyy pakkaamaan tarpeeksi pieneen tilaan ja kuljettamaan kantokassissa. Ei sitä silloin kuljettaja välttämättä edes pyöräksi tajua. Olisi ainakin hölmöä, jos tuonlaista pyörää ei saisi kuljettaa, sillä saahan myös matkalaukkuja kuljettaa joukkoliikennevälineissä.