Tuo on suht lähellä ns. virallista linjaa ja itseasiassa jonkin verran rahoitusrealistisempi. Temen hiha-automaatti arvoo seuraavat rakennuskustannukset (miljoonia euroja):
Metro
1. Tapiola - Matinkylä - Kivenlahti 600
2. Kalasatama - Vallila - Pasila - Meilahti - Munkkivuori - Pitäjänmäki,700
3. Vallila - Sörnäinen ja Kamppi - Töölö - Jäähalli, 500
Yhteensä 1 800
Ratikat
1. Jatkot + Laru + Pitäjänmäki... 200
2. Laajasalo 200
Yhteensä 400
Junat
Mini-Pisara n. 300 (Rautatieasema on saven päällä ja kaarresäteet tekee tuosta kuitenkin aika pitkän).
Pika-Ratikat
1. Jokeri 250
2. Itäkeskus - Myllypuro - Viikki - Malmi - Pihlajanmäki - Oulunkylä 80
3. Vantaan poikittaislinja 120
3b. Huopalahti - Tapiola 50
4. Hakunila - Myllypuro 60
Yhteensä 560
Että sanotaan kolmisen miljardia. Joka ei jollain 20 - 30 vuoden tähtäimellä ole edes ihan mahdoton summa.
Sitten jos mennään siihen toimivuuteen. En oikein ymmärrä noita terminaaleja. Miksei esimerkiksi tuo kakkosmetro voi olla saman tien vaikka juna joka jatkaa suoraan Rantadalta Kalasatamaan?