Tämä oli mulle osittain uutta tietoa. Mistä kohtaan Lasnamäen pikaraitiotie olisi kulkenut tunnelissa? Itse olen ymmärtänyt että se neuvostoajan suunnitelmienkin mukaan olisi ollut vain linjan 4 jatke, ja sillä olisi ajettu kaupungin Tatra-vaunuilla, eli ei mikään varsinannen pikaraitiotie vaan samanlainen esikaupunkiraitiotie kuin monessa entisen itäblokin keskikokoisessa teollisuuskaupungissa on.Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen
Baltian rautatieaseman kohdalla kadun alitse kulkevaa ahdasta kävelytunnelia on vaikea kuvitella miksikään metroaseman esiasteeksi.
Jos nykytilannetta ajatellaan, niin Tallinnassa kannattaisi myös tehostaa rautatielähiliikennettä uusimalla kalusto sellaiseksi että samoilla vaunuilla voisi liikennöidä niin sähkörautateitä kuin pikaraitioteitä pitkin, ja vetää sivuraide Tallinnan-Narvan pääradalta Lasnamäeen.
Riian metrosuunnitelmista en lähde kiistelemään. Olisi kiinnostava tietää millaisia linjauksia sille oli suunniteltu. Riiankin kohdalla kannattaisi kehittää rautatielähiliikennettä.Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen
On väitetty ainakin miljoonakaupunkien kohdalla että jotkut lähiöt rakennettiin täydellisenä kopiona muista. Se on ollut erään neuvostoliittolaisen komediaelokuvankin aihe, kun eräs moskovalainen herra joutuu uudenvuoden juhlinnan aikana vahingossa Leningradiin ja ajaa yöllä taksilla samaan osoitteeseen jossa asuu, mutta eri kaupungissa, ja kotiavain käy oveen, jossa ei odotakaan oma vaimo vaan vieras nainen.Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen
t. Rainer