Sanoisin, että pääkaupunkiseudun nykyisellä joukkoliikenteen organisoinnilla ei vastaavia nähdä.
HKL:n vielä suunnitellessa Helsingin joukkoliikennettä sen johtajilla oli mahdollisuus viedä joukkoliikenneasioita tarvittaessa jopa kaupunginvaltuuston käsittelyyn.
HKL:n johtajiksi tuli nimenomaan joukkoliikennemiehiä, jotka keskittyivät joukkoliikenneasioihin.
Nyt kun Helsingissä joukkoliikennehankkeiden suunnittelu on yksin kaupunkisuunnitteluviraston vastuulla, ei enää ole paikkaa puhtaasti joukkoliikennettä kehittävälle johtajalle. Temen kaipaama kokonaisuus pysyy paremmin hanskassa, mutta se myös tarkoittaa sitä että johtajatkin ovat moniosaajia eivätkä keskittyneitä joukkoliikenteeseen. Jos he ottavat tussin käteen ja kartan eteen, niin kartalle syntyy todennäköisemmin uusia kaupunginosia kuin uusia raiteita ja jos raiteita syntyy osana uusia kaupunginosia, voivat ne olla joukkoliikenteen järjestämisen kannalta outoja.