HKL suuntaa markkinointiaan autoilijoille:
"Reilu" kaksikymmentä minuuttia on jo sinänsä epämääräinen aika. Lisäksi työmatka-ajaksi muutettuna tuo tarkoittaa sitä että potentiaalinen asiakas asuu bussipysäkillä ja työskentelee Rautatientorilla.
Myöskin vaihtoja sisältävä matka saadaan kuulostamaan houkuttelevalta, kun kerrotaan ainoastaan eri liikennevälineissä (aikataulun mukaan) kuluva aika ilman vaihtoja.
Jos ei haluta kertoa asioita totuudenmukaisesti, voisi harkita kannattaako kertoa ollenkaan. Mielikuvamainonta voi toimia kunhan siihen ei sekoteta mitattavissa olevia asioita ja esitetä harhaanjohtavia aikoja. En usko kovinkaan monen autoilijan jättävän autoaan kotiin noiden puolifaktojen perusteella....
http://www.otaaikaa.fi/fi/autoilu.php"Jakomäestä keskustaan reilussa 20 minuutissa! Heikinlaaksosta Puistolan asemalle 10 minuutissa ja sieltä junalla Pasilaan samassa ajassa. Tai keskustaan vartissa! Tai Tapanilasta Malmille muutamassa minuutissa ja sieltä junalla keskustaan 12 minuutissa! Liity sinäkin Euroopan tyytyväisimpiin joukkoliikenteen käyttäjiin."
"Reilu" kaksikymmentä minuuttia on jo sinänsä epämääräinen aika. Lisäksi työmatka-ajaksi muutettuna tuo tarkoittaa sitä että potentiaalinen asiakas asuu bussipysäkillä ja työskentelee Rautatientorilla.
Myöskin vaihtoja sisältävä matka saadaan kuulostamaan houkuttelevalta, kun kerrotaan ainoastaan eri liikennevälineissä (aikataulun mukaan) kuluva aika ilman vaihtoja.
Jos ei haluta kertoa asioita totuudenmukaisesti, voisi harkita kannattaako kertoa ollenkaan. Mielikuvamainonta voi toimia kunhan siihen ei sekoteta mitattavissa olevia asioita ja esitetä harhaanjohtavia aikoja. En usko kovinkaan monen autoilijan jättävän autoaan kotiin noiden puolifaktojen perusteella....