No, siinä voi mennä hetki, kun vasta nyt aletaan Tukholmassa ottamaan oppia. Dagens Nyheter nimittäin kertoo, että nelosen bussi saa lisää farttia. Jo on sikäli aikakin kun linja 4:llä on arkipäivisin n. 60 000 nousua, 20 000 enemmän kuin mitä esimerkiksi Tvärbananilla tai Roslagsbananilla on. DN kertoo, että nopeutta nostetaan etanavauhdista pyöräilyvauhtiin, mikä on jo kantakaupungissa aika huima keskinopeus. Eli nopeutus ensi syksystä alkaen tulee olemaan nopeudesta "etana" eli 14 km/h nopeuteen 20 km/h. Huomatkaa, että tukholmalaisnäkökulmasta Helsingin raitiotietkin matelee etanavauhtia.
Lisäksi lehti kertoo, että nelosen kulkeman reitin kaduista tulee kantakaupungin ensimmäiset, jotka sopivat paremmin joukko- ja kevyelle liikenteelle kuin autoliikenteelle. Christer G Wennerholm, hilpeän näköinen heppu kummallisine titteleineen (trafiklandstingsrådet eli liikennemaakäräjäneuvosto), pitää tärkeänä, ettei bussiliikenne sumppuunnu ja että saadaan tasaiset välit. Tähän aiotaan pyrkiä muun muassa uusilla bussikaistoilla, paremmilla liikennevaloetuuksilla, lyhyemmillä pysäkkiajoilla ja vähentämällä väärinpysäköidyista autoista johtuvia viivästyksiä.
Linja 4:ää siis parannetaan kokonaisuudessan, mutta myös muiden linjojen kaikkein heikoimpia kohtia aiotaan parantaa.