Ruuhkamaksut pk-seudulla, poikittaislinjoistakin vähän

Vs: Helsingin joukkoliikenne ahdingossa

Mikä ei tietenkään tarkoita ruuhkamaksujen lopullista poliittista hautaamista.
Enhän minäkään väitä että Keskustatunnelihanke on haudattu lopullisesti. Mutta oleellista on että SDP tuli siihen tulokseen, että tunnelia ei tarvita. Mutta siitä huolimatta sitkeät piirit koittavat liruttaa hanketta vaikka puhumalla "maanalaisesta yleiskaavasta".

Kun Vihreät, Vas ja Sdp yhä laajenevassa määrin ymmärtävät tietullien hyödyt, niin hanke lähtee uudelleen etenemään. Poliittinen kannatus todennäköisesti laajenee myös muihin ryhmiin.

Ei missään voida päättää että tietullihanke haudataan lopullisesti.

Ruuhkamaksujen lainsädäntöä ei saada aikaiseksi siksi etttä keskusta ja perussuomalaiset vastustavat. Kyseiset puolueet eivät välitä pk-seudun erityisongelmista.
Tällä nykyisellä hallituksella olisi ollut mahdollisuus viedä se läpi keskustan vastustuksesta huolimatta mutta katsoivat että on tärkeämpää ajaa läpi kaikenmaailman hömppälakeja.
 
Vs: Helsingin joukkoliikenne ahdingossa

Mikä ei tietenkään tarkoita ruuhkamaksujen lopullista poliittista hautaamista.

Voi sinua. :lol:

Eihän kukaan väittänytkään, että ruuhkamaksuja haudattaisiin lopullisesti poliittisesti. Se on sinun olkiukkosi.

Sen sijaan sinä väitit totuudenvastaisesti seuraavaa:

Ei ruuhkamaksujen käyttöönoton mahdollistava puitelain valmistelu ole jäissä. Esim tuo Iltalehden artikkeli :
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/77be7bd8-fdd2-41c9-a8c0-20c3820d10fa

Oleellista ei se, että millä vaalikaudella ruuhkamaksut ovat käytössä, vaan se että hankkeen valmistelu etenee.

Ja minä korjasin VN:n hankerekisteriin viittamalla tätä sinun valheellista väittämääsi. Ruuhkamaksuja koskevan lain valmistelu on lopetettu, se ei siis etene, kuten sinä väitit.

Enhän minäkään väitä että Keskustatunnelihanke on haudattu lopullisesti. Mutta oleellista on että SDP tuli siihen tulokseen, että tunnelia ei tarvita. Mutta siitä huolimatta sitkeät piirit koittavat liruttaa hanketta vaikka puhumalla "maanalaisesta yleiskaavasta".

Kun Vihreät, Vas ja Sdp yhä laajenevassa määrin ymmärtävät tietullien hyödyt, niin hanke lähtee uudelleen etenemään. Poliittinen kannatus todennäköisesti laajenee myös muihin ryhmiin.

Ei missään voida päättää että tietullihanke haudataan lopullisesti.

Keskustatunnelihankkeen poliittisella tuella ei ole mitään tekemistä lainsäädännön valmistelun kanssa. Eduskunta säätää lait, ja ruuhkamaksulainsäädännöstä päättää eduskunta.

Keskustatunnelin rakentamisen edellytyksistä taas päätetään kaavoituksella. Yleiskaavoitus ja asemakaavoitus samoin kuin hankkeen toteutus ovat kunnan itsehallinnon piiriin kuuluvia asioita.
 
Vihreät on jo sen verran tehokkaasti tappaneet Helsingin keskustan että eihän siellä edes tarvita enää tietulleja. Yritykset lähtee karkuun ilmankin.
 
Vihreät on jo sen verran tehokkaasti tappaneet Helsingin keskustan että eihän siellä edes tarvita enää tietulleja. Yritykset lähtee karkuun ilmankin.

Juuri näin. Helsingin keskustan tarjonta ja vetovoima ei eroa enää millään tavoin maakuntakaupunkien keskustoista.
 
Vs: Helsingin joukkoliikenne ahdingossa

Mutta siitä huolimatta sitkeät piirit koittavat liruttaa hanketta vaikka puhumalla "maanalaisesta yleiskaavasta".

Ainakin Helsingissä kuitenkin asiat ovat niin, että tontiomistaja ei omista tonttiaan maanpallon keskipisteeseen asti, vaan vain jonkin verran rakennusten kellaria syvemmälle. Onko tämä oikein vai väärin, on oma kysymyksensä. Metro- tai muu tunneli voi aiheuttaa häiriötä, mutta ainakaan sen vuoksi ei kaikkea pakkolunasteta sen yläpuolelta. Kuulin, että esim Porthaninkadun ja Kolmannen linjan kulmaan tulevan uudisrakennuksen kellarikerrosten määrää rajoittaa läheinen metrotunneli, mutta tämä on vahvistamaton tieto.
Joka tapauksessa ainakin Helsingissä tarvitaan myös maanalaista kaavoitusta, vaikka se voikin ensivaikutelmana tuntua absurdilta.
 
Vs: Helsingin joukkoliikenne ahdingossa

Ruuhkamaksujen lainsädäntöä ei saada aikaiseksi siksi etttä keskusta ja perussuomalaiset vastustavat. Kyseiset puolueet eivät välitä pk-seudun erityisongelmista.

Ei kai kokoomuskaan sitä kannata? Ainakaan seuraavaan neljään vuoteen ei mitään ruuhkamaksulakeja tule.

Tällä nykyisellä hallituksella [...] on tärkeämpää ajaa läpi kaikenmaailman hömppälakeja.

Tästä ollaan täsmälleen samaa mieltä!
 
Vihreät on jo sen verran tehokkaasti tappaneet Helsingin keskustan että eihän siellä edes tarvita enää tietulleja. Yritykset lähtee karkuun ilmankin.

Juuri näin. Helsingin keskustan tarjonta ja vetovoima ei eroa enää millään tavoin maakuntakaupunkien keskustoista.

Muistutan taas tarkistamaan, mikä puolue Helsikiä johtaa nyt ja on johtanut vuosikymmenet.
 
Näinhän se on. Nurtsikentän rakentaminen 10km päässä keskustasta näivettää keskustan. Vihreät pilaavat kaiken mihin ne koskee! Myös pilaavat monta asiaa joihin he ei koske, kenties vihreän telekineesin avulla.
 
Vs: Helsingin joukkoliikenne ahdingossa

Voi sinua. :lol:

...

Ja minä korjasin VN:n hankerekisteriin viittamalla tätä sinun valheellista väittämääsi. Ruuhkamaksuja koskevan lain valmistelu on lopetettu, se ei siis etene, kuten sinä väitit.

.

Millaisia ajatuksia Sinussa herätti Hapen kommentit Tukholman ruuhkamaksujen kokemuksista.

---------- Viestit yhdistetty klo 09:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:26 ----------

Vihreät, siitä päätelleen että saavat tuhota Malmin lentokentän vapaasti, kenenkään estämättä.

Malmin lentoaseman ystävät piti kentän asemarakennuksessa äskettäin taas yhden kokouksen, jossa itsekin olin mukana. En tiedä onko se tässä vaiheessa enää estämistä, mutta asiamme olemme esittäneet moneen kertaan ja kyseinen yhdistys jatkaa toimintaansa edelleen.

---------- Viestit yhdistetty klo 09:43 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:34 ----------

...
Joka tapauksessa ainakin Helsingissä tarvitaan myös maanalaista kaavoitusta, vaikka se voikin ensivaikutelmana tuntua absurdilta.

Meitä helsinkiläisiä oli Laiturilla kuuntelemassa esitelmää, jossa "maanalainen yleiskaava" lanseerattiin. Virkamies puhui pitkään ja oli vaikea saada selvää mistä hän puhui. Häneltä pyydettiin kuvamateriaalia ja hän heijasti dian, jossa näkyi Keskustatunneli, johon oli lisätty aiempaa enemmän maanalaisia liittymiä. Tästä syntyi vaikutelma, että Keskustatunnelia halutaan ajaa läpi uudella nimellä.

Mutta yksi näistä rönsyistä on kyllä toteutumassa, Länsisatamasta Länsiväylälle menevä tunneli.
 
Takaisin
Ylös