Ei tuosta auton hankintaverosta hyödy yksikään auton omistaja. Mitä sitten käsitetäänkään normaalilla suomalaisen käyttöautolla niin suomalainen maksaa niistä kopperoistaan törkyhinnan ja välirahat on vaihdossa myös poskettomat vrt.vaikka Saksa, jopa naapurimme Ruotsi tai hurjimpana esimerkkinä taas se USA. Ne "autohullut" ympäri maailman taas laittaa vähistä rahoistaa kalustoon paljonkin rahaa, mutta jenkki hankkii uuden 400-heppaisen täysikokoisen perheautonsa latomalla noin 35000euron edestä taaloja tiskiin. Suomalainen ostaa aivan saman, mutta täkäläisellä kielellä "ökyauton", täällä Härmässä noin 80000eurolla ja sellainen aiheuttaa jo monessa tapauksissa pitkää ja harrasta riippuvuussuhdetta pankin kanssa

Jenkki vaihtaa kolmen vuoden kuluttua autonsa uuteen 15000 euron summaa vastaavalla välirahalla kun suomalainen heittää tiskiin lähemmäs 40000 euroa..
Tulee myös muistaa tuossa käyttöperusteisessa verotuksessa se, että tallissa seisova auto ei juuri saastuta eikä aiheuta ruuhkia. Siinä on sen järki! Jos isokoneinen bensarosvo liikkuu vain omistajansa vapaa-ajalla esimerkiksi 10 tkm vuodessa aiheuttaako se enemmän vai vähemmän haittaa ympäristölle kuin 30tkm vuodessa kulkeva työmatkailija ekoautollaan?