Sivu 23 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3131920212223
Näytetään tulokset 331-333/333

Viestiketju: Ruuhkamaksut pk-seudulla, poikittaislinjoistakin vähän

  1. #331
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1142

    oletus Vs: Joukkoliikenteen kehitysnäkymät vaalituloksen valossa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Onko sinulla tähän jotain virallista tutkimustietoa tai lähdettä?
    Kyllä. Esim. tässä: https://www.hel.fi/static/ymk/julkai...aisu-11-16.pdf

    Ennenaikaiset kuolemat tulee selville, kun lukee oheisen julkaisun kokonaisuudessaa. Asiaa ei sanota suoraan, mutta se tulee selville siinä kun arvoidaan suunniteltujen toimenpiteiden vaikutuksia. Useassa kohtaa tulee esille tietullien positiivinen terveysvaikutus.

    Merkittävä käsite on ns. katukuilu, sellaisia ovat esim. Mannerheimintie sekä Mäkelänkatu. Kaupungin virkamiehet eivät tietenkään puhu mielellään suoraan näiden katujen syöpäkuolemista, senhän ymmärtää jokainen, mitä seurauksia siitä olisi. Itse muistan jutun Hesarista, jossa tämä sanottiin suoraan. En silloin laittanut päivämäärää ylös.

  2. #332

    Liittynyt
    07.08.2006
    Viestejä
    140

    oletus Vs: Ruuhkamaksut pk-seudulla, poikittaislinjoistakin vähän

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Veikkaan päin vastoin, että pääkaupunkiseudulla ruuhka-aikaan työmatkansa yksityisautoilevista suurimmalle osalle se ei ole välttämätöntä, vaan mukavuudenhalua ja/tai ajansäästön vuoksi.
    Niin kauan kun poikittaisliikenne pääkaupunkiseudulla on niin ala-arvoista kuin se tällä hetkellä on, eli matka itä-Helsingistä Kehä Ykköstä pitkin länsi-Helsinkiin kestää julkisilla MELKEIN TUNNIN pidempään kuin henkilöautolla (lähde: Reittiopas) en todellakaan kannata tietullien tai minkään muunkaan muodossa tapahtuvaa autoilijoiden lisärahastamista. Kunhan poikittainen joukkoliikenne ENSIN saadaan toimimaan niin hyvin että se on oikeasti varteenotettava vaihtoehto yksityisautoilulle niin olen valmis tarvittaessa tarkistamaan mielipidettäni asiasta.

    Ja tähän ei nyt taas jälleen kerran tarvitse tuoda sitä "muuta länsi-Helsinkiin" -kommenttia joka edellisen kerran poikittaisen joukkoliikenteen sujuvuutta kritisoidessani esille tuotiin. Se ei ole ratkaisu ala-arvoiseen poikittaisliikenteen toimivuuteen!

  3. #333
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1142

    oletus Vs: Ruuhkamaksut pk-seudulla, poikittaislinjoistakin vähän

    Minun kotoani Konalasta julkisilla Itäkeskukseen kestää 55 min. hieman yli tai ali. Henkilöautollakin menee vähintään 15-20 min. Ero siis puoli tuntia.
    Mutta jos Kehä 1:llä olisi suora yhteys Leppävaarasta Itäkeskukseen sekä omat bussikaistat, niin tilannehan ruuhkassa olisi toinen.

    Mitä painotetaan ? Puhdasta ilmaa vai matka-aikaa. Tietullit kannattaa ottaa käyttöön ensiksi kantakaupungin alueella. Eihän intohimoinen autoilija tietulleja kannata, mutta kun kaupunkisuunnittelu on kokonaisuuksien hallintaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Bussihyppely, ja vähän ratikkakin
    kirjoittanut teme foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 10.01.2011, 21:56
  2. Zürichin lähiliikenteestä ja Sveitsin kaukojunaliikenteestäkin vähän
    kirjoittanut Kari foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.08.2008, 16:55
  3. Ratikoita ja vähän muuta Lissabonista ja Portosta
    kirjoittanut Kotkalainen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.07.2007, 23:34
  4. Helsingin vähän käytetyt bussilinjat
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 12.07.2007, 23:17
  5. Haittasi lumi vähän raitioliikennettäkin 6.11.2006
    kirjoittanut rvk1249 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 08.11.2006, 01:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •