Siis puhe itsessään henkisestä kivusta ei ole absurdia, vaan se, että puhutaan siitä siinä kontekstissa, miten ja miksi autoilijoille on syytä aiheuttaa henkistä kipua.
Jos olet huolissasi siitä, että Helsinkiin ei rakenneta katuja, niin mikset puhu keskustatunnelin puolesta? Samaan aikaan kun kantakaupungista häipyy yritykset sun muut ei myöskään autoilu mainittavammin kasva. Mutta yksi ongelma keskustan kanssa on myöskin se, että kun toiminnot sijoittuvat uusiin sijainteihin, niin autoilu keskustasta kasvaa sinnepäin kun joukkoliikenne muualla ei ole niin hyvää kuin keskustassa, jolloin keskusta kuolee.
Ruuhkamaksut eivät ole sinänsä vielä oikein tarpeellinen keskustelu kun ei ole ruuhkiakaan, eikä keskusta kehity niin kuin sen pitäisi. Ja ei se oikeastaan ole kompromissi, että veloitetaan keskustaan ajamisesta enemmän, vaan pikemminkin epätasa-arvoistamista. Kompromissi on se, että laitetaan ruuhkamaksut, mutta annetaan keskustatunneli. Toki voit argumentoida sen puolesta, että matka-ajassa säästää pari-kolme minuuttia, mutta me kaikki autoilijat tiedämme, että se on huono kompromissi.
Ihan mielenkiinnosta, olisko linkkiä tuohon esitettyyn malliin, että voisi vähän tutkailla?