Matalalattiaisuus - ohimenevä "uskonto"?

Tarvitaanko matalalattiakulkuneuvoja


  • Äänestäjiä yhteensä
    45
Ja minä tunnen yhden isän (itseni) Vallilasta. joka kulkee bussilla lastenkärryjen kanssa, koska kutosesta ja kasista ei koskaan tiedä, milloin on matalalattia ja milloin ei. Harmittaa pirusti, kun muutin muutama kuukausi sitten Espoosta juuri varta vasten raitiovaunurettien varrelle. Eli matalalattiaa lisää, kiitos!
 
Matalalattiaisuus on yksi edellytys kaksikerroksisten kulkuneuvojen käytölle, jotta kokonaiskorkeus ei nousisi liian suureksi. Esim VRn kaksikerrosvaunut ovat alakerroksistaan matalalattiaisia.
Samoin Kaukoidän suurkaupungeissa käytetään 2 kerrosbusseja.
Suomeenkin sopisi tällainen:
kuvalinkki
Tämän korkeus on vain 370 cm, kun kaukoidän tupladeckerit ovat 420 cm.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Matalalattiaisuus on yksi edellytys kaksikerroksisten kulkuneuvojen käytölle, jotta kokonaiskorkeus ei nousisi liian suureksi. Esim VRn kaksikerrosvaunut ovat alakerroksistaan matalalattiaisia.

Pariisissa (ainakin jotkut; olen matkustanut vain C:llä) RER-junat ovat varsin übermatalalattiaisia kun alakertaan päästäkseen mennään raput alaspäin...

Taannoin kun vielä käytin bussia säännöllisesti oli suorastaan juhlahetki kun linjalla oli korkealattiainen 90-luvun auto; ovet avautuivat ja sulkeutuivat napakasti paukahtaen, avautumista odottaessa ei tullut mieli pistää ajankulukseen tupakaksi ja lähtiessä kuskin ei tarvinnut odotella ovien sulkeutumista. Ovet kiinni ja kaasu pohjaan ja matka taittui. Tämä tosin ei taida olla matalalattiaisten bussien vika sinänsä, vaan "modernin" ovitekniikan jossa ovet aukenevat kokonaisuudessaan auton ulkopuolelle...?
 
Takaisin
Ylös