Näytä äänestyksen tulokset: Tarvitaanko matalalattiakulkuneuvoja

Äänestäjiä
86. Et voi äänestää tässä äänestyksessä
  • Tarvitaan

    72 83,72%
  • Ei tarvita

    9 10,47%
  • Asialla ei merkitystä

    5 5,81%
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-18/18

Viestiketju: Matalalattiaisuus - ohimenevä "uskonto"?

  1. #16

    Liittynyt
    14.08.2006
    Viestejä
    7

    oletus Vs: Matalalattiaisuus - ohimenevä "uskonto"?

    Ja minä tunnen yhden isän (itseni) Vallilasta. joka kulkee bussilla lastenkärryjen kanssa, koska kutosesta ja kasista ei koskaan tiedä, milloin on matalalattia ja milloin ei. Harmittaa pirusti, kun muutin muutama kuukausi sitten Espoosta juuri varta vasten raitiovaunurettien varrelle. Eli matalalattiaa lisää, kiitos!

  2. #17
    Ertsu avatar
    Liittynyt
    15.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Matalalattiaisuus - ohimenevä "uskonto"?

    Matalalattiaisuus on yksi edellytys kaksikerroksisten kulkuneuvojen käytölle, jotta kokonaiskorkeus ei nousisi liian suureksi. Esim VRn kaksikerrosvaunut ovat alakerroksistaan matalalattiaisia.
    Samoin Kaukoidän suurkaupungeissa käytetään 2 kerrosbusseja.
    Suomeenkin sopisi tällainen:
    kuvalinkki
    Tämän korkeus on vain 370 cm, kun kaukoidän tupladeckerit ovat 420 cm.
    Viimeisin muokkaaja vko; 18.04.2008 kello 18:19. Syy: kuva linkiksi

  3. #18

    Liittynyt
    24.07.2007
    Sijainti
    Nummi-Pusula (Lohja)
    Viestejä
    120

    oletus Vs: Matalalattiaisuus - ohimenevä "uskonto"?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ertsu Näytä viesti
    Matalalattiaisuus on yksi edellytys kaksikerroksisten kulkuneuvojen käytölle, jotta kokonaiskorkeus ei nousisi liian suureksi. Esim VRn kaksikerrosvaunut ovat alakerroksistaan matalalattiaisia.
    Pariisissa (ainakin jotkut; olen matkustanut vain C:llä) RER-junat ovat varsin übermatalalattiaisia kun alakertaan päästäkseen mennään raput alaspäin...

    Taannoin kun vielä käytin bussia säännöllisesti oli suorastaan juhlahetki kun linjalla oli korkealattiainen 90-luvun auto; ovet avautuivat ja sulkeutuivat napakasti paukahtaen, avautumista odottaessa ei tullut mieli pistää ajankulukseen tupakaksi ja lähtiessä kuskin ei tarvinnut odotella ovien sulkeutumista. Ovet kiinni ja kaasu pohjaan ja matka taittui. Tämä tosin ei taida olla matalalattiaisten bussien vika sinänsä, vaan "modernin" ovitekniikan jossa ovet aukenevat kokonaisuudessaan auton ulkopuolelle...?

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. "Huono seura on monien mielestä hyvä syy välttää joukkoliikennettä"
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 17.07.2011, 22:38
  2. HS: "Joukkoliikenteen lippujen hinnat nousevat Helsingin seudulla"
    kirjoittanut vristo foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 06.05.2010, 16:05
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 20.03.2010, 10:21
  4. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.02.2010, 10:16
  5. Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 16.09.2009, 12:52

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •