Sivu 2 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/162

Viestiketju: M/S Viking Grace

  1. #16
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestejä
    3211

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Viking Linelta saadun tiedon mukaan Isabella on myynnissä.

  2. #17
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Viking Linelta saadun tiedon mukaan Isabella on myynnissä.
    Siis sanoivatko sinulle niin (kysyttessä?) vai oko kyseessä kumminkaiman kertoma "tieto"?

  3. #18
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestejä
    3211

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Siis sanoivatko sinulle niin (kysyttessä?) vai oko kyseessä kumminkaiman kertoma "tieto"?
    Viking Linelta sähköpostiviestissä lähettämääni kysymykseen vastauksena saatu tieto.

  4. #19

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    570

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Ei kai tuo nyt mikään uutinen ole.
    Koko ajanhan Bellan on tiedetty olevan myynnissä, mutta aluksen hintapyyntö on niin kova, että on todennäköistä, ettei se mene ainakaan sillä kaupaksi. Siksi Vikingin on otettava huomioon myös se mahdollisuus, että laiva jatkaisikin omassa liikenteessä.
    Lähitulevaisuudessa osa varustamon tonnistosta on myös remontoitava uusien ympäristönormien mukaisiksi ja siinä yhteydessä niihin varmaan tehdään isompia säätöjä muihinkin tiloihin. Sellaiset remontit ovat pitkähköjä, joten olisi varustamon bisnesten kannalta ihan hyvä, jos Isabellaa voisi noina aikoina käyttää varalaivana.

  5. #20
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    829

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Meneeköhän Isa ensiviikolla tuuraamaan XPRS:än päivälähtöjä, kun H:kin satamalistoissa näin lukee, mene ja tiedä..
    Jokatapauksessa, lopettaa Turun linjalla vasta tammikuun lopussa, koska tuuraa Amoa pari viikkoa.

  6. #21

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Meneeköhän Isa ensiviikolla tuuraamaan XPRS:än päivälähtöjä, kun H:kin satamalistoissa näin lukee, mene ja tiedä..
    Jokatapauksessa, lopettaa Turun linjalla vasta tammikuun lopussa, koska tuuraa Amoa pari viikkoa.
    Jos varustamo ei ole tuosta itse mitään ilmoittanut (en ole tsekannut) niin tuskinpa pitää paikkansa. Joskus muinoin (noin 10 vuotta sitten) tuon listan satamaan odotettavien ja jopa satamassa olevien rahtialusten tiedoissa saattoi olla isojakin heittoja.

  7. #22
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikle Näytä viesti
    Jos varustamo ei ole tuosta itse mitään ilmoittanut (en ole tsekannut) niin tuskinpa pitää paikkansa. Joskus muinoin (noin 10 vuotta sitten) tuon listan satamaan odotettavien ja jopa satamassa olevien rahtialusten tiedoissa saattoi olla isojakin heittoja.
    Kaikki lähdöt Tallinnaan on XPRS:llä ainakin viikkarin varausjärjestelmässä. Eihän sinne yhtäkkiä voi lykätä hitaampaa purkkia tilalle kertomatta etukäteen?

  8. #23
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Kaikki lähdöt Tallinnaan on XPRS:llä ainakin viikkarin varausjärjestelmässä. Eihän sinne yhtäkkiä voi lykätä hitaampaa purkkia tilalle kertomatta etukäteen?
    Ei minunkaan mielestä, mutta tässäkin kohtaa voi tulla jonkinlainen -10-20% alennus/rahojen palautus vastaan, jaa'a ken tietää.

  9. #24
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4178

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Tuohan tarkoittaisi että Tallinnan päiväristeilyt tehtäisiin kahdella aluksella, eli Hki-Tal>Isa ja paluu Tal-Hki>XPRS, ei kuulosta järin tehokkaalta ajaa tallinnan reittiä kahdella aluksella kun se yhdelläkin onnistuu?

  10. #25
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Viking ei ole ilmoittanut Turun-linjan löhtöihin mitään poikkeuksellista, joten kyseessä lienee Helsingin sataman listassa oleva virhe. Listahan ei muutenkaan ole täysin luotettava, sieltä mm. puuttuu Helsinkiin vakituisesti liikennöiviä laivoja kokonaan...

  11. #26

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5911

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Osaako kukaan sanoa muuttuvatko Turku-Ahvenanmaa-Tukholman linjan aikataulut ollenkaan Viking Gracen käyttöönoton myötä? Eikö kyseessä ole nopeampi alus kuin vanhat ja varsinkin päivävuoron nopeutuminen voisi olla kilpailuvaltti Tallink-Siljaan nähden. Viikkarin netin yleisöaikataulussa ei ole kerrottu mistään muutoksista, mutta osaako kukaan sanoa muuttuvatko aikataulut esim kesällä?

    t. Rainer

  12. #27

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Osaako kukaan sanoa muuttuvatko Turku-Ahvenanmaa-Tukholman linjan aikataulut ollenkaan Viking Gracen käyttöönoton myötä? Eikö kyseessä ole nopeampi alus kuin vanhat ja varsinkin päivävuoron nopeutuminen voisi olla kilpailuvaltti Tallink-Siljaan nähden.
    En tiedä nuitten tulevista suunnitelmista, mutta ymmärtääkseni ainakin talven-kevään 2013 ajoajat on identtiset nykyisten Isabellan vuorojen kanssa. Suuntaushan on ollut pikemminkin se, että ajoaikoja on hieman venytetty ainakin Hesasta Tukholmaan ja vissiin Tallinnaankin. Tämä on erittäin ymmärrettävää kun polttoaine on aina vaan kalliimpaa ja jo joku vartinkin hitaampi aikataulu antaa aika paljon mahdollisuuksia ekoajoon Pelivaraa. Ja tämä pätee ihan yhtälailla liikuttiinpa maakaasun voimin tai perinteisemmin.


    Käsittääkseni Vikingin uutuus ei ole ainakaan merkittävästi nopeampi kuin vanha alus. Eikä toki tarviskaan. Tuolla reitillä ei aikataulua juuri muutenkaan ajamalla kiinni oteta, paria otollista paikkaa lukuunottamatta. Lisäksi kyseessä on joka suuntaan isompi alus (myös tuulipinta-alaltaan) samoille väylille. Toisin on vaikkapa Hki-Stokis-välillä, jolla on jo paremmat saumat ottaa kiinni jos pelit ja kelit antaa myöten.
    Koeajoissa kellotettavat huippunopeudethan sitten voi olla jotain muuta kuin aluksille yleisissä teknisissä tiedoissa ilmoitettu "huippunopeus" eli nopeus, jota ne normaalissa reittiajossa ajoittain käyttelevät.

  13. #28

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5911

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikle Näytä viesti
    Käsittääkseni Vikingin uutuus ei ole ainakaan merkittävästi nopeampi kuin vanha alus. Eikä toki tarviskaan. Tuolla reitillä ei aikataulua juuri muutenkaan ajamalla kiinni oteta, paria otollista paikkaa lukuunottamatta. Lisäksi kyseessä on joka suuntaan isompi alus (myös tuulipinta-alaltaan) samoille väylille. Toisin on vaikkapa Hki-Stokis-välillä, jolla on jo paremmat saumat ottaa kiinni jos pelit ja kelit antaa myöten.
    Koeajoissa kellotettavat huippunopeudethan sitten voi olla jotain muuta kuin aluksille yleisissä teknisissä tiedoissa ilmoitettu "huippunopeus" eli nopeus, jota ne normaalissa reittiajossa ajoittain käyttelevät.
    Ajattelin sitä että aamuvuoro voisi lähteä Turusta vähän myöhemmin niin ei tarvitissi jos haluaa tulla pääakaupunkiseudulta asti laivalle, lähteä aamun ensimmäisellä junalla joka lähtee syntisen aikaisin (tai viime kesänä junaa ei kulkenut ollenkaan). Nopeammalla laivalla olisi kuitenkin mahdollisuus ajaa Maarianhamina-Stokis väli ainakin puoli tuntia ellei tunnin nopeammin kuin nykyisillä.
    t. Rainer

  14. #29
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Nopeammalla laivalla olisi kuitenkin mahdollisuus ajaa Maarianhamina-Stokis väli ainakin puoli tuntia ellei tunnin nopeammin kuin nykyisillä.
    Saat olla aika velho, jos aiot jollain konstilla höylätä Maarianhamina-Tukholma -väliltä puoli tuntia aikataulusta pois (tunnista nyt puhumattakaan). Välillä on toki reitin ainoa avomeriosuus jossa nopeuksia on mahdollista nostaa. Nykyään tuo osuus ajetaan jo käytännössä urku auki ja siihen menee noin kaksi tuntia. Viking Gracen huippunopeus on kyllä 1,5 solmua linjan nykyisiä laivoja korkeampi (oletettavasti ajatuksella, että suurempi nopeus mahdollistaa pienten myöhästymisten kirimisen juuri tuolla lyhyellä välillä, jolla ei ole nopeusrajoituksia), mutta sillä ei ajoaikoihin ole käytännön vaikutusta. Lisäksi kaikki lähtöjä myöhäistävät tai aikaistavat aikataulunmuutokset poistaisivat mahdollisuuden tehdä picnic-risteilyitä, joissa on laivan vaihto Maarianhaminassa. Nämä ovat sen verran suuri tulonlähde varustamoille, että niitä vaikeuttavia aikataulunmuutoksia ei haluta tehdä.

  15. #30

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Nopeammalla laivalla olisi kuitenkin mahdollisuus ajaa Maarianhamina-Stokis väli ainakin puoli tuntia ellei tunnin nopeammin kuin nykyisillä.
    Eihän tuohon pystyisi noin lyhyellä avomeriosuudella edes autolauttojen nopeuskunkku Finnjet (rest in pieces..). Tietysti pienen kaulan se nopeuserollaan yli 32-33 solmua vs.21-22 solmua vetäisi, mutta puoli tuntia on kyllä käytännön tasolla tekemätön paikka tunnista puhumattakaan. Ja kakkua palaisi siihen malliin, että kulut kattaakseen baarissa pitäisi myydä ainakin 10 kertaa enemmän viinaa ja siihenkin olisi vähemmän aikaa
    Kuten Kaid jo totesi, tuolla välillä nykyinen aikataulu lienee kaupallisessa mielessä hyvä. Tosin kääntöajat on sen verran tiukkoja, että reitti taitaa edelleen olla aika haasteellinen tekniikan ylläpidolle sekä vaikkapa ihan alkaen laivasiivouksen suorituksesta.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 20:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:22 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Viking Gracen huippunopeus on kyllä 1,5 solmua linjan nykyisiä laivoja korkeampi (oletettavasti ajatuksella, että suurempi nopeus mahdollistaa pienten myöhästymisten kirimisen juuri tuolla lyhyellä välillä, jolla ei ole nopeusrajoituksia),
    Mikä muuten on tämän Gracen virallinen suunniteltu "huippunopeus"? Innostuin hakemaan sen tietoja ja Viikkari ilmoittaa laskennallisen 21,8 solmua.
    Isabellalle ilmoitetaan 20,5. Ja niin muuten ilmoitetaan myös Mariellalle 20,5. Joskus vuosia sitten muistaisin, että Mariellalla oli normikäytön suurin nopeus 22 solmua. Sen jälkeen toki on perään tehty muutostöitä, en tiedä onko vaikutusta? Vai onko 2000-luvulla joku laskentaperuste tälle muuttunut?

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •