Sivu 6 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678910 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/162

Viestiketju: M/S Viking Grace

  1. #76

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    570

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Noista lempinimistä: Eiköhän Vikingin uudisalus ole kaikkien, myös alan harrastajien, suussa ensisijaisesti Kreisi. Sinänsä oivaltavaa variksen ja lohikäärmeen risteytystä Krakenia olen kuullut vain parin henkilön käyttävän. Seuraava lienee sitten joko Paranoid tai Idiot. ADHD oli niin levoton, että jäi keskeneräiseksi telakkaan. Vikingin olisi oikeasti syytä vähän miettiä alustensa nimipolitiikkaa...
    Terminaalista: Skatta on Bellan takia kyllä tukossa tulevan suven, sekä autojen että matkustajien osalta. Luultavasti Viking luottaa siihen, että matkassa on niin paljon omilla autoillaan liikkuvia, että autokannelle ei juuri tilaa rekoille jää. Toisaalta voi myös olla, että kaupunki on myöntänyt tilapäisen liikenneluvan juuri siksi, että voi selkeästi osoittaa väitteiden logistiikan tukkoisuudesta olevan totta ja kenties ohjata Vikingin jo vuoden 2014 alusta Länsisatamaan rakennettuihin uusiin laitureihin.
    Viking on itsekin ilmaissut (mm.Ålands Sjöfart och handel-lehdessä pari-kolme vuotta sitten) tyytymättömyytensä Skattan terminaaliin, mutta niin kauan kuin on mahdollista saada laivalle noin keskeinen laituripaikka, mahdollisuutta on käytetty hyväksi.

    Ja tuo 21 tunnin risteily on juurikin kaksi edestakaista matkaa. Vikingillä ei -toisin kuin kilpailijallaan- ole vuorokauden risteilyvieraidensa kohdalla varaa päästää heitä karkaamaan ostoksille maihin, tällä tavoin pysyvät varmasti kyydissä ja kuluttavat laivan palveluita...

  2. #77
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestejä
    3211

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Turun Sanomien TSTV:n video Viking Gracen kastetilaisuudesta sekä neitsytmatkalle lähdöstä:

    http://www.ts.fi/tstv?id=18352048&type=recordvideo

  3. #78
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Luultavasti Viking luottaa siihen, että matkassa on niin paljon omilla autoillaan liikkuvia, että autokannelle ei juuri tilaa rekoille jää.
    Mikä voi entisestään pahentaa asiaa, koska henkilöautoja saadaan autokannelle kahteen kerrokseen ja rekkoja vain yhteen -> laivasta ulos ajettaessa henkilöautot vievät enemmän tilaa kuin rekat. Tieysti jää nähtäväksi, kuinka paljon uusia matkustajia ja rahtia Isabellan tulo reitille todella tuo. Viking XPRS on kyllä jatkuvasti täynnä varsinkin rahdin osalta, mutta onko liikennettä oikeasti niin paljoa, että toinenkin laiva tulee täyteen on asia erikseen.

  4. #79

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    610

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Viking XPRS on kyllä jatkuvasti täynnä varsinkin rahdin osalta, mutta onko liikennettä oikeasti niin paljoa, että toinenkin laiva tulee täyteen on asia erikseen.
    Kyllä sitä liikennettä kuulemma tolla pätkällä on aivan järjetön määrä. Juttelin tänään erään tyypin kanssa, jonka nimeä en luonnollisesti voi vuotaa ulos, kertoi, että juuri liikennemäärän jatkuvan kaksinumeroisen vuosikasvun vuoksi reitille tarvitaan vehkeitä, kuten XPRS, Finlandia ja tietysti nyt vielä kuun lopussa tulee tuota ajelemaan Silja Europa. Lisäksi sitten kevään korvalla liikenteen aloittaa Hki-Tll-välillä Isabella jo edellä mainittujen ja muiden väliä jo aiemmin liikennöinneen kaluston lisäksi.

    Vain hieman yli 20 vuotta on aikaa siitä, kun Pekka Salmi pyöritti Georg Ots -nimisellä Hki-Tll-välin monopolialuksella kasinoaan.

    Jossain Vikingin tiedotteessa, tai sitten heidän tiedottajan haastattelussa mainittiin, että Viking Linen ydinreitit ovat Hki-Tll ja Tku-Sto, mutta ydinreitteihin ei siis kuulu Viking Linella Hki-Sto.

  5. #80

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    602

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Kyllä sitä liikennettä kuulemma tolla pätkällä on aivan järjetön määrä. Juttelin tänään erään tyypin kanssa, jonka nimeä en luonnollisesti voi vuotaa ulos, kertoi, että juuri liikennemäärän jatkuvan kaksinumeroisen vuosikasvun vuoksi reitille tarvitaan vehkeitä, kuten XPRS, Finlandia ja tietysti nyt vielä kuun lopussa tulee tuota ajelemaan Silja Europa. Lisäksi sitten kevään korvalla liikenteen aloittaa Hki-Tll-välillä Isabella jo edellä mainittujen ja muiden väliä jo aiemmin liikennöinneen kaluston lisäksi.

    Vain hieman yli 20 vuotta on aikaa siitä, kun Pekka Salmi pyöritti Georg Ots -nimisellä Hki-Tll-välin monopolialuksella kasinoaan.

    Jossain Vikingin tiedotteessa, tai sitten heidän tiedottajan haastattelussa mainittiin, että Viking Linen ydinreitit ovat Hki-Tll ja Tku-Sto, mutta ydinreitteihin ei siis kuulu Viking Linella Hki-Sto.
    Silja Europpahan nostaa matkustajapaikkamäärää vain noin kuudella sadalla (2500->3100). Isabella kesällä sitten tuplaa punaisten laivojen kapasiteetin matkustapaikkojen ollessa n. 2400 per suunta. Eli vuorokaudessa n. 9500 paikkaa

  6. #81

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    610

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Eli vuorokaudessa n. 9500 paikkaa
    Eikös toi ole aika paljon? Plus sitten tietty Lindan vehkeet. Meneekös tossa nykään enää muita ympäri vuoden kulkijoiden lisäksi?

  7. #82

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    602

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Eikös toi ole aika paljon? Plus sitten tietty Lindan vehkeet. Meneekös tossa nykään enää muita ympäri vuoden kulkijoiden lisäksi?
    Niin tuo 9500 on Isabellan tuoma lisäys matkustajapaikkoihin vuorokaudessa.

    Siis yhteensä:

    Isabella 3*2450 + 2200 = 9550 paikkaa (6.5. ->)
    XPRS 4*2500 = 10000 paikkaa
    Star ja Superstar 12*2100 = 25200 paikkaa (ma-la, su 29400 paikkaa)
    Silja Europa 2*3100 = 6200 paikka
    Finlandia 3*2100 + 500 = 6800 paikkaa (su-pe, la 4200 paikkaa)
    Linda 10*375 = 3750 paikkaa (to-su ja 2.5. joka päivä 5250 paikkaa)

    Kokonaisuudessa vähintään 47000 ja maksimissa 67000 yhdensuuntaista matkustajapaikkaa. Eli siis 23500 - 33500 risteilymatkustajaa.

  8. #83
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2807

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Kokonaisuudessa vähintään 47000 ja maksimissa 67000 yhdensuuntaista matkustajapaikkaa. Eli siis 23500 - 33500 risteilymatkustajaa.
    Ja vielä muutama Copterlinen paikka.

  9. #84

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    975

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Televisiossa sanottiin, että Grace tankkaa nesteytetyn kaasunsa toistaiseksi ainoastaan Tukholmassa, ja Turkuun tulee tankkausmahdollisuus myöhemmin. Tästä tuli mieleen kaasubussien aloitus Helsingin seudulla, ja se kun ainakin Volvon piti ruuvailla säätöjä uusiksi, kun Suomessa käytettävä Venäjän kaasu on erilaista kuin Norjan kaasu, jota Ruotsissa käytetään.

    Mahtaako tässä polttoaineessa olla sama tilanne? Onko siellä Gracen koneissa eri säädöt Turun ja Tukholman kaasulle, vai ovatko polttoaineet tässä tapauksessa täysin samanlaisia molemmissa maissa?

  10. #85

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    610

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Gracen avonaisella peräkannella olevat kaasutankit ovat avonaisessa tilassa ilmeisesti turvallisuussyiden vuoksi. Tämä oli heitto, mutta onko tällä mitään tekemistä todellisuuden kanssa?

  11. #86

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    602

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Televisiossa sanottiin, että Grace tankkaa nesteytetyn kaasunsa toistaiseksi ainoastaan Tukholmassa, ja Turkuun tulee tankkausmahdollisuus myöhemmin. Tästä tuli mieleen kaasubussien aloitus Helsingin seudulla, ja se kun ainakin Volvon piti ruuvailla säätöjä uusiksi, kun Suomessa käytettävä Venäjän kaasu on erilaista kuin Norjan kaasu, jota Ruotsissa käytetään.

    Mahtaako tässä polttoaineessa olla sama tilanne? Onko siellä Gracen koneissa eri säädöt Turun ja Tukholman kaasulle, vai ovatko polttoaineet tässä tapauksessa täysin samanlaisia molemmissa maissa?
    Toistaiseksi kuljetaan dieselin voimalla, kuten
    http://www.maritimeforum.fi/index.ph...8384#msg138384 toisella foorumilla on kerrottu.

  12. #87

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    975

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Näköjään Naantaliin on rakenteilla LNG:n valmistamo mm. tätä laivaa varten.

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Nesteytetty_maakaasu

  13. #88
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Silja Europpahan nostaa matkustajapaikkamäärää vain noin kuudella sadalla (2500->3100).
    Ja rahtikapasiteetti pienenee 1130 kaistametristä 932:en.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Gracen avonaisella peräkannella olevat kaasutankit ovat avonaisessa tilassa ilmeisesti turvallisuussyiden vuoksi. Tämä oli heitto, mutta onko tällä mitään tekemistä todellisuuden kanssa?
    Turvallisuussyyt lienevät ne todelliset syyt, joskin Fosenin telakalla Bergenissä on rakenteilla Fjord Linelle kaksi matkustaja-autolauttaa, joissa LNG-tankit ovat autokannen alla kuten polttoainetankit yleensäkin. Gracen tankkisijoitteluun saattaa tietysti vaikuttaa myös se, että laivassa on myös täysikokoiset tankit dieselille ja LNG-tankit eivät ole mahtuneet autokannen alle (toisaalta miksi eivät, nyt siellä on keittiö- ja varastotiloja jotka saattaisivat olla kätevämmät ylempänä laivalla). Joka tapauksessa Fjord Linen laivoissa ei ole dieseltankkeja lainkaan.

  14. #89

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    610

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Turvallisuussyyt lienevät ne todelliset syyt, joskin Fosenin telakalla Bergenissä on rakenteilla Fjord Linelle kaksi matkustaja-autolauttaa, joissa LNG-tankit ovat autokannen alla kuten polttoainetankit yleensäkin. Gracen tankkisijoitteluun saattaa tietysti vaikuttaa myös se, että laivassa on myös täysikokoiset tankit dieselille ja LNG-tankit eivät ole mahtuneet autokannen alle (toisaalta miksi eivät, nyt siellä on keittiö- ja varastotiloja jotka saattaisivat olla kätevämmät ylempänä laivalla). Joka tapauksessa Fjord Linen laivoissa ei ole dieseltankkeja lainkaan.
    Harmi, kun tuo fartyg.se-saitti nyt kuopattiin, joten ei pääse sieltä kuikkimaan faktoja, joten kysyn täällä:
    - Onko tosiaan niin, että Gracessa on siis myös dieseliä käyttäviä pannuja, vai toimivatko ne både och -periaatteella?
    - Mistä noita Fjord Linen liikennöintiaikatauluja löytyisi juuri näiden laivojen osalta?
    --
    - Ovatko Viking Song/Saga ainoat 80-luvun Itämeren laivat, joista pääsy matkustajakansille terminaalista tapahtui laivan omia liukuportaita käyttäen?

    Tyhmiä kysymyksiä nämä toki ovat kaikki, mutta jollain fiksulla näihin lienee nokkela vastaus.

  15. #90

    Liittynyt
    28.08.2008
    Viestejä
    277

    oletus Vs: M/S Viking Grace

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Onko tosiaan niin, että Gracessa on siis myös dieseliä käyttäviä pannuja, vai toimivatko ne både och -periaatteella?-.
    Dual Fuel koneet kyseessä, eli ajaminen onnistuu joko öljyllä tai kaasulla (ja pienellä määrällä öljyä)

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •