Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/62

Viestiketju: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

  1. #31
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4051

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Sujuva joukkoliikenne ei ole muutenkaan kannusta liikuntaan, pikemminkin päinvastoin kun kuljetaan ratikallakin yhtä pysäkkiväliä.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 29.12.2012 kello 20:45.

  2. #32
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Viestejä
    815

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Ja verosaatavista voitaisiin laittaa yhtälailla maatalouden tukiin, kuin metrosiltoihin ja terveydenhuoltoon.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Emmehän halua että metrosillat pamahtaa rikki kuljetettavien alla. Ja ne vesitankitkin pitää mahtua.
    Vastaan vielä ihan vain huvin vuoksi:

    Metrojen akselipainoja ei voi nostaa nykyisestä, sillä sillat ovat suunniteltu nykyisille akselipainoille. Kysyttävää?
    Näin se nyt vaan menee

  3. #33

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    975

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Sujuva joukkoliikenne ei ole muutenkaan kannusta liikuntaan, pikemminkin päinvastoin kun kuljetaan ratikallakin yhtä pysäkkiväliä.
    Joo näin on, ja metron puutteista ja tehottomasta kaavoituksesta johtuen monet joutuvat kävelemään kilometrinkin matkoja. Metro siis laihduttaa asiakkaitaan. Kansanterveydellinen etu menetetään sillä, että ne, jotka eivät koe kilometrin kävelyä nykyaikaiseksi joukkoliikennepalveluksi, ajavat sitten kaikki matkansa autolla.

  4. #34
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Kuka niitä metroja puntaroi matkustajineen? Ei kukaan. Eli kukaan ei valvo millainen on kuorman muutos esim. viimeisen 20 vuoden aikana. Tässähän on juuri se ongelmakin, vesitankit metroissa tarkoittaisivat että matkustajia täytyy olla muutama vähemmän - painon takia. Ja kun kukaan ei puntaroi metroja matkustajineen, ei sitä tiedä kuinka riskirajoilla jo nyt mennään. Itä-Helsingin täydennysrakentaminen on metron jälkeen ottanut sellaisen harppauksen, että ruuhka-aikaan metrot ovat välillä Rautatientori-Herttoniemi aivan tupaten täynnä, ja ihmiset valittavat ahtaudesta.

  5. #35
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Viestejä
    815

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Kuka niitä metroja puntaroi matkustajineen? Ei kukaan. Eli kukaan ei valvo millainen on kuorman muutos esim. viimeisen 20 vuoden aikana.
    Tämä on täysin irrelevanttia.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Tässähän on juuri se ongelmakin, vesitankit metroissa tarkoittaisivat että matkustajia täytyy olla muutama vähemmän - painon takia.
    Ensinnäkään nykyisiä vaunujen koreja ei ole suunniteltu siihen, että niihin voisi jälkikäteen laittaa tuosta noin vaan mitään säiliöitä. Jos tällaiseen ratkaisuun ylipäätään päädytään, tarkoittaa se huomattavia muutoskustannuksia, kun korin kantavuus ja rakenteet on mietittävä uudestaan. Toisekseen jos vaunuissa täytyy mielestäsi olla nykyistä vähemmän matkustajia miten sen meinaat toteuttaa? Pienentämällä matkustamoa neljänneksellä? Vai jotain muuta Hölmölän tuohuun verrattavaa?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Ja kun kukaan ei puntaroi metroja matkustajineen, ei sitä tiedä kuinka riskirajoilla jo nyt mennään.
    Tämä heitto on ilmeisesti huumoria? Nykyiset vaunut on suunniteltu siten, että niillä voidaan kuljettaa suunniteltu maksimikuorma.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Itä-Helsingin täydennysrakentaminen on metron jälkeen ottanut sellaisen harppauksen
    Hah. Tämän voi mainiosti huomata Sörnäisten ja Mellunmäen välillä. Metron vaikutusalueella ei ole käytännössä rakennettu mitään mainittavaa Metron tulon jälkeen. Lisäksi asemien ympäristöistä valtaosa on autoväyliä, joutomaata ja tyhjiä tontteja. Ainoa poikkeus on Rastila-Vuosaari alue, jossa lähiötä rakennettiin metron tulon aikana ja sen jälkeen. Tosin pääsääntöisesti yli kohtuullisen kävelymatkan päähän liityntäliikenteen varaan. Että kovin vaatimattomaksi on jäänyt.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    ruuhka-aikaan metrot ovat välillä Rautatientori-Herttoniemi aivan tupaten täynnä, ja ihmiset valittavat ahtaudesta.
    Tähän metrokioski on tarjonnut ratkaisuksi kaksi vaunua lyhempiä junia.
    Näin se nyt vaan menee

  6. #36

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Nykyiset vaunut on suunniteltu siten, että niillä voidaan kuljettaa suunniteltu maksimikuorma.
    Ennemminkin sillat on suunniteltu niin, että niillä voidaan kuljettaa nykyisten vaunujen maksimikuorma. M200-sarjan tilaamisen ehtona toki varmasti on ollut, että vaunun maksimikuorma ei saa ylittää nykyisten vaunujen maksimikuormaa. Sama pätenee M300-sarjaankin.

  7. #37
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut GT8N Näytä viesti
    Metron vaikutusalueella ei ole käytännössä rakennettu mitään mainittavaa Metron tulon jälkeen. Lisäksi asemien ympäristöistä valtaosa on autoväyliä, joutomaata ja tyhjiä tontteja. Ainoa poikkeus on Rastila-Vuosaari alue, jossa lähiötä rakennettiin metron tulon aikana ja sen jälkeen. Tosin pääsääntöisesti yli kohtuullisen kävelymatkan päähän liityntäliikenteen varaan. Että kovin vaatimattomaksi on jäänyt.
    Myllypuron metroaseman ympäristön lisärakentaminen, Puotilan metroaseman ympäristön lisärakentaminen, molemmille on myös jatkoa suunniteltu. Herttoniemen aseman uudelleen rakentaminen ja ympäristön rakentaminen on ainakin suunnitteilla. Itäkeskuksen aseman viereen on suuria suunnitelmia Itäväylän kattamisen kautta. Ehkä nämä eivät ole mainittavia kohteita.
    Joutomaata tosiaan on toistaiseksi Herttoniemen aseman lähistöllä. Ja tietenkin on aikaa kulunut ennen kuin on alkanut tapahtua ja kuluu ennen kuin rakentaminen alkaa uusissa kohteissa.

    Jos nyt oikein kaivellaan, niin koko Itäkeskuksen kauppakeskus on rakennettu metron tulon jälkeen . Se lienee aika mainittava?

  8. #38

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2286

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Toiset lihoo ja toiset ei, vaikka mitä söisi. Itse syön hampurilaisia, ranskalaisia, juon kokista ja olen luuta ja nahkaa oikeastaan kirjaimillisesti. Olen syönyt noita ruokia koko ikäni ja silti olen joskus jopa huomiota herättävän laiha
    Ei huolta, keski-ikä koittaa sinullekin suurella todennäköisyydellä. Silloin tuolla dieetillä miehen perse alkaa elää omaa rehevää elämäänsä.

  9. #39
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3363

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kalle. Näytä viesti
    Miksi minun pitää maksaa joukkoliikenteen tukea verojen muodossa ylipäätään. Miksei joukkoliikennettä suunnitella niin että se on itsekannattavaa.
    Tämä on muuten erittäin hyvä kysymys.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kalle. Näytä viesti
    Miksi minun pitää jonottaa autojonossa, kun vieressä on tyhjillään bussi- ja raitiovaunukaistoja, joita pitkin ajamalla pääsisin paljon nopeammin perille.
    Tämä taas ei, sillä joukkoliikenteen kannattavuus kärsii heti, jos se joutuu jakamaan kaistan muun liikenteen kanssa (joukkoliikenne hidastuu ja suoritetta joudutaan hidastamaan samalla, kun matkustajat siirtyvät muihin kulkumuotoihin).
    Sakari Kestinen

  10. #40

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Herttoniemen aseman uudelleen rakentaminen ja ympäristön rakentaminen on ainakin suunnitteilla. -- Joutomaata tosiaan on toistaiseksi Herttoniemen aseman lähistöllä.
    Niin no, Herttoniemessä on vähän se ongelma, että aseman läheisyydessä on jo runsaasti valmista kaavaa toimistoille, mutta kun ei rakentajille kelpaa.

  11. #41

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5911

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Sanoisin että joukkoliikenteen kannattavuus ei parane perimällä lipun hinta painon mukaan, mutta joitakin tarkennuksia voisi tehdä tariffipolitiikkaan kuten esim lopettaa ilmaismatkat lastenvaunujen kanssa kulkevilta ja joitakin alennuksia tarkistaa, esim poistaa opiskelija-alennus lukukausien väliseltä ajalta kesällä.

    t. Rainer

  12. #42
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Viestejä
    815

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Myllypuron metroaseman ympäristön lisärakentaminen, Puotilan metroaseman ympäristön lisärakentaminen, molemmille on myös jatkoa suunniteltu.
    No, on toki nämäkin. Kokonaisuutta katsellen tämä on kuitenkin vaatimatonta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Herttoniemen aseman uudelleen rakentaminen ja ympäristön rakentaminen on ainakin suunnitteilla. Itäkeskuksen aseman viereen on suuria suunnitelmia Itäväylän kattamisen kautta. Ehkä nämä eivät ole mainittavia kohteita.
    Joutomaata tosiaan on toistaiseksi Herttoniemen aseman lähistöllä. Ja tietenkin on aikaa kulunut ennen kuin on alkanut tapahtua ja kuluu ennen kuin rakentaminen alkaa uusissa kohteissa.
    Kyllä, suunnitelmiahan on aina. Pointtini oli kuitenkin se, että täydennysrakentamiseen on ollut aikaa jo useampi vuosikymmen, mutta silti monessa potentiaalisessa paikassa ei ole rakennettu mitään.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Jos nyt oikein kaivellaan, niin koko Itäkeskuksen kauppakeskus on rakennettu metron tulon jälkeen . Se lienee aika mainittava?
    Kauppakeskusta on rakenneltu ajan mittaan, mutta tietysti autokaupunkilähtöisesti. Metro täydentää vain autokaupunkikokonaisuuden joukkoliikennepuolta.
    Näin se nyt vaan menee

  13. #43
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    joitakin alennuksia tarkistaa, esim poistaa opiskelija-alennus lukukausien väliseltä ajalta kesällä.

    t. Rainer
    Eikös opiskelijalippu voisi toimia vastaavalla tavalla kuin koululaislippu? Alennus tulee vain sillä ajalla kun sitä mahdollista matkaa opiskelupaikkaan tehdään. Esim. 7-18.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  14. #44
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Viestejä
    815

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    esim poistaa opiskelija-alennus lukukausien väliseltä ajalta kesällä.
    Ja tämä ilmeisesti kannustaisi joukkoliikenteen käyttöön ja lisäisi joukkoliikenteen houkuttelevuutta yksityisautoiluun nähden?

    ---------- Viestit yhdistetty klo 0:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 0:13 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Eikös opiskelijalippu voisi toimia vastaavalla tavalla kuin koululaislippu? Alennus tulee vain sillä ajalla kun sitä mahdollista matkaa opiskelupaikkaan tehdään. Esim. 7-18.
    Tunnetusti opiskelijat kulkevat myös muina kellonaikoina. Mielestäni opiskelijalippujen aikarajottaminen olisi suoranaista kettuilua. Joukkoliikenteen houkuttelevuus on nykyisinkin riittävän huono, sitä ei tarvitse heikentää entisestään.
    Näin se nyt vaan menee

  15. #45
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7834

    oletus Vs: Lisämaksut ylipainoisille matkustajille

    Kantis hei, kyllä kaluston paino matkustajineen on tiedossa. Tietysti sen täytyy olla, se on yksi keskeisimpiä ominaisuuksia kiskokalustossa. Ja yksi, josta valmistajat mieluusti lipsuvat ylöspäin.

    Se, että joku nostaisi metrovaunun täynnä matkustajia puntarille ja katsoisi lukemaa, ei nyt ihan ole sama asia. Metrovaunun tyhjäpaino tiedetään ja metrovaunun matkustajamäärä, muutoksineen 1982—2012, tiedetään, samoin suomalaisten keskipaino. Ei siis tarvita jättiläisen kättä siirtämään vaunu vaa'alle.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. HKL: Kulosaaren metroasema avataan matkustajille
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 05.09.2012, 19:54
  2. VR: Vikaantuneen Allegron matkustajille hyvitystä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 20.12.2011, 16:22
  3. HSL: Joukkoliikenteen pitää olla turvallista sekä henkilöstölle että matkustajille
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 22.09.2011, 07:30
  4. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.10.2010, 11:50
  5. Lusiin terminaali matkustajille ja rahdille
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 28.09.2008, 00:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •