Bussivarikoiden viemä tila

Kantokoski

Suljettu tunnus
Liittynyt
31 Heinäkuu 2012
Viestit
267
Bussivarikot vievät aivan järjettömästi tilaa, joka voitaisiin esm. kaavoittaa asumiseen. Tattariinkin on tulossa metroasema.
Koskelan varikkoalue pitäisi ottaa järkevämpään käyttöön pikimmiten.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Uusia varikkoratkaisuja

Bussivarikot vievät aivan järjettömästi tilaa, joka voitaisiin esm. kaavoittaa asumiseen. Tattariinkin on tulossa metroasema.
Koskelan varikkoalue pitäisi ottaa järkevämpään käyttöön pikimmiten.

Äly hoi, mikä metroasema tulee suomaahan Tattariin?
 
Kantokoski aloitti taas trollaamisen... :lol: Mihin sitten bussivarikot? Taivaaseen josta ne lentävät maahan?
 
Tai sitten pinotaan bussit päällekkäin, vie vähemmän tilaa. Nosturilla siirtelee sitten tarpeen mukaan.
 
Ei vaan samalla tavalla kuin Tammelundin eräs kuljettaja käyttää tiloja siellä Tapanilassa. :lol:

Niin joo, sehän voisi toimia kanssa.. :lol: Tai täytetään vaikka toi Tapanilan aseman liityntäpysäköintipaikka busseilla. Tai miksei vaikka se vuoron lopettava kuljettaja aja sitä bussia kotipihaansa, ja aamulla aloittava kuski tulee hakemaan sen sieltä? ;)
 
Bussivarikot vievät aivan järjettömästi tilaa, joka voitaisiin esm. kaavoittaa asumiseen. Tattariinkin on tulossa metroasema.
Koskelan varikkoalue pitäisi ottaa järkevämpään käyttöön pikimmiten.

Miksi ainoat tilaa vievät varikot ovat mielestäsi juuri nämä Veolian kaksi uutta varikkoa? Eivätkö muut varikot sitten vie tilaa ollenkaan? Et edes esittele perusteita sille, miksi bussivarikot mielestäsi vievät niin paljon tilaa. Itse sanoisin nimittäin, että myös suuret kaupat, kauppakeskittymät ja automarketit vievät yhtä paljon tilaa asuinrakennuksilta. Jos vaikkapa verrataan Hakunilan varikon ja vieressä olevan Porttipuiston ostosalueen viemää tilaa keskenään, voittaa ostosalue varikon moninkertaisesti.

Omasta mielestäni nykyiset bussivarikot vievät varsin vähän tilaa muulta kaavoitukselta ja ovat sopivilla paikoilla, joten en näkisi alueiden, joilla ne sijaitsevat, käytön olevan mitenkään järjetöntä. Tai ehkä ajatusmaailmasi ei vain aukene minulle...
 
Hyvä keino vähentää tiloja on rakentaa Bussivarikko maan alle. Eli selkeästi sanottuna maanalainen parkkihalli busseille :D
 
Tai ajetaan linjurit iltasin Ilmalassa junaan ja viedään Hyvinkäälle yöksi.
 
Hyvä keino vähentää tiloja on rakentaa Bussivarikko maan alle. Eli selkeästi sanottuna maanalainen parkkihalli busseille :D

Joo! Ja yhdistetään se vielä perustunneliin, eli pikaratikoiden halpa perustunneli toimii öisin parkkitilana busseille :D
 
Hyvä idea, päästäisiin eroon niistä Kantokosken inhoamista kaasutuskentistä!
 
Joo! Ja yhdistetään se vielä perustunneliin, eli pikaratikoiden halpa perustunneli toimii öisin parkkitilana busseille :D

Mä jo hieman ihmettelin, että miten ne varikot mahtuvat maan alle kun siellähän menee tunneleita, mutta jos ne tunnelit toimivatkin itsessään varikoina niin hyvä! Sittenhän riittää, että perustunnelivarikot tyhjennetään aamuyöllä busseista ajamalla bussit liikenteeseen.
 
Takaisin
Ylös