Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/52

Viestiketju: Bussivarikoiden viemä tila

  1. #16
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nrg Näytä viesti
    Mä jo hieman ihmettelin, että miten ne varikot mahtuvat maan alle kun siellähän menee tunneleita, mutta jos ne tunnelit toimivatkin itsessään varikoina niin hyvä! Sittenhän riittää, että perustunnelivarikot tyhjennetään aamuyöllä busseista ajamalla bussit liikenteeseen.
    Sitten voidaan vielä ottaa käyttöön maakaasubusseja ja pyytää pelastuslaitokselta sopivaa tulkintaa tunnelien riittävistä paloturvallisuus- ja evakuointimääräyksistä...

  2. #17
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Melkki voisi muuten olla hyvä paikka bussivarikolle, mutta kun sinne on tulossa metroasema...
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #18
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aq-Zu Näytä viesti
    Hyvä keino vähentää tiloja on rakentaa Bussivarikko maan alle. Eli selkeästi sanottuna maanalainen parkkihalli busseille
    Mulla kyllä tykyttää takaraivossa mielikuva, että tälläistä kallion sisään louhittua bussivarikkoa olisi joku joskus jossain suunnitellutkin? Olisiko ollut peräti niin, että kun metrovarikko/lanterna laajenee varhan varikon päälle, bussit siirretään kallion sisään metrovarikon taakse ? Olisihan se hienoa aamulla aloittaa päivä autolla jossa ikkunat on sulat ja auto on muutenkin kuiva HKL-bussiliikenteellähän oli bussit hallisäilytyksessä ruhassa. Entiseen aikaan ruhassa oli myös paineilmaverkko pihalla jolloin autot olivat yön kiinni letkussa ja aamulla paineilmajärjestelmää ei tarvinnut kaasutella täyteen, vaan kaikki oli valmiina lähtöä varten. Lieköhän Korsisaarella Nurmijärvellä vielä käytössä UWE-puomi, joka kierrättää lämmintä vettä busseissa koko aika? Näitä kaikkia järjestelmiä olisi helpompaa ylläpitää sisätiloissa.

    HSL kai suunnittelee jotain isoja varikkoalueita pk-seudulle, jossa voidaan olla sitten kaikki yhtä isoa ja mahtavaa, joten kai jostain tulevien metrotunnelien huoltotunneleista voisi tehdä sivupistoja bussivarikoiksi
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  4. #19

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Kantokoski aloitti taas trollaamisen... Mihin sitten bussivarikot? Taivaaseen josta ne lentävät maahan?
    Hyvin tuntuu trolli toimivan kun toistakymmentä vastausta tulee ja alkavat vielä keskustella keskenään.


    "Jos sinua provosoidaan älä provosoidu" on sanottu ainakin presidenttien Mauno Koivisto ja J.K. Paasikivi suista tulleeksi. Lienee edelleen paikkaansa pitävä aforismi.

  5. #20
    Nrg
    Nrg ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    04.01.2008
    Viestejä
    185

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Sitten voidaan vielä ottaa käyttöön maakaasubusseja ja pyytää pelastuslaitokselta sopivaa tulkintaa tunnelien riittävistä paloturvallisuus- ja evakuointimääräyksistä...
    ...ja jotka sellaisenaan sitten voidaan luvata valtuustolle ja myöhemmin jättää toteuttamatta

  6. #21
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    On selvää, että bussivarikkojen viemä suuri tila ei vastaa moderneja maankäytön tarpeita, eli toiminta ei ole tarpeeksi tehokasta. Maa alla on liian kallista. Siksi bussien määrää alentavia tekijöitä tulisi harkita, sekä tietenkin uusia bussivarikkomahdollisuuksia. Kallioon louhiminen ei ole ainoa vaihtoehto. Myös esimerkiksi bussiparkkitalot voisivat tulla kyseeseen. Ehkä metron työtunnelit jotkut saattaisi olla vapaina, mutta näihin ei voi luottaa. Bussiterminaalit voivat toimia myös säilytyspaikkoina. Se että saadaan nipistettyä yksikin laaja tilaavievä tehoton epätuotollinen bussivarikko pois, on vain plussaa ja eteenpäin. Koskelan raitio- ja bussivarikosta ja Ruskeasuon bussivarikosta - näistä tulisi luopua ensimmäisinä.

  7. #22

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Johan nyt, nyt ollaan kieltämässä jo bussivarikotkin. Sama mies ehdotti vaakoja bussien oville määrittämään matkalipun hintaa ja Ison Huopalahden sekä Kauppatorin edustan vesialueiden täyttämistä eli voisi melkein kysyä onko tässä jotain korkealentoista huumoria vai kuinka vakavissaan ehdotukset on tehty.
    antti

  8. #23
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut antti Näytä viesti
    Johan nyt, nyt ollaan kieltämässä jo bussivarikotkin. Sama mies ehdotti vaakoja bussien oville määrittämään matkalipun hintaa ja Ison Huopalahden sekä Kauppatorin edustan vesialueiden täyttämistä eli voisi melkein kysyä onko tässä jotain korkealentoista huumoria vai kuinka vakavissaan ehdotukset on tehty.
    Oma näkemykseni on että kyseessä on tämä vaihtoehto. En voi tietenkään tietää millä mielellä itse kirjoittaja näitä kommenttejaan lähettelee.

  9. #24
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Antakaa Kantokosken keskustella itsensä kanssa. Osallistumalla "keskusteluun" hän saa mitä haluaakin. En vain tiedä mitä?

  10. #25
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    31.07.2012
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Höpö höpö. Esim. Koskelaan voisi rakentaa runsaasti asuntoja varikon sijaan. Näin ei myöskään linjaa 1 ja 1A tule lakkauttaa, päinvastoin liikennöidä entistä enemmän.

  11. #26
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Koskelan raitio- ja bussivarikosta ja Ruskeasuon bussivarikosta - näistä tulisi luopua ensimmäisinä.
    Koskelaan ruvetaan piakkoin rakentamaan uutta raitiovaunuvarikkoa vanhan tilalle. Tontti tullaan käyttämään rajasta rajaan.
    Koskelan bussivarikon rakennukseen Museovirasto ei anna lupaa koskea, joten miksei sitä sitten voisi edelleenkin käyttää bussivarikkona.

  12. #27
    Nrg
    Nrg ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    04.01.2008
    Viestejä
    185

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Myllypurossakin on aivan metroradan kyljessä iso bussi- ja metrovarikko, jota vieläpä laajennetaan, viemässä tilaa nopean tunnelijunan vaikutusalueelta. Rakentamalla metrokerrostalo ja bussiparkkihalli saadaan tilaa vapautettua muuhun käyttöön. Metrokerrostalossa voisi olla metrohissi, joka vertikaalisti allokoi sinne saapuvat metroresurssit niille dedikoituihin säilytysslotteihin. Tai sitten metrothan voisi säilyttää asemilla, joilta ne aamulla lähtevät liikenteeseen sujuvasti. Jos niihin nyt jotain vikoja ilmestyy niin äkkiäkös se huoltomies porhaltaa seuraavalla metrolla perustunneliin ja korjaa junan siellä. Ei varikkoa tarvita tilaa viemään.
    Viimeisin muokkaaja Nrg; 09.01.2013 kello 17:24.

  13. #28
    Aq-Zu avatar
    Liittynyt
    10.09.2012
    Sijainti
    Viikki, Helsinki
    Viestejä
    231

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kantokoski Näytä viesti
    Kallioon louhiminen ei ole ainoa vaihtoehto. Myös esimerkiksi bussiparkkitalot voisivat tulla kyseeseen.
    Tuokin tuli minulla mieleen, mutta päätin ehdottaa tuota ekaa vaihtoehtoani ja sitten tätä toista
    Vielä yksikin trollaus, niin......

    Kuvat
    Videot
    FB

  14. #29
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Eikös paras vaihtoehto olisi että kaikki liikenne pyörisi lyhimmillä ruuhkan vuoroväleillä 24/7 jolloin varikoita ei tarvitsisi ollenkaan? Huoltotiimit ja polttoainepumput vaan päättärille niin pysyy liikkeessä. Pari vara-autoa voi aina pitää jossain odottamassa.

    Mihin niitä varikoita tarvii?

  15. #30
    Aq-Zu avatar
    Liittynyt
    10.09.2012
    Sijainti
    Viikki, Helsinki
    Viestejä
    231

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Eikös paras vaihtoehto olisi että kaikki liikenne pyörisi lyhimmillä ruuhkan vuoroväleillä 24/7 jolloin varikoita ei tarvitsisi ollenkaan? Huoltotiimit ja polttoainepumput vaan päättärille niin pysyy liikkeessä. Pari vara-autoa voi aina pitää jossain odottamassa.

    Mihin niitä varikoita tarvii?
    Missäs sitten autoja säilytettäisiin yön yli?
    Vielä yksikin trollaus, niin......

    Kuvat
    Videot
    FB

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •