Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-52/52

Viestiketju: Bussivarikoiden viemä tila

  1. #46

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Ja ohimennen sanoen, raideliikenteeseen siirtyminen ei muuta perusasetelmaa miksikään: raidekulkuneuvotkin tarvitsevat varikot, ja varikkopinta-ala on jokseenkin sama niin raide- kuin bussiliikenteessä.
    Jokseenkin sama, mutta yhdellä erolla: jos raideliikenteen linjanopeus on suurempi, se tarvitsee vähemmän kalustoa. Tosin näin helsinkiläisittäin eroa ei ole, kun bussit ajavat nopeita moottoritiepätkiä siinä missä metrokin omalla radallaan. Helsingissä raideliikenne ei siis ole merkittävästi nopeampaa kuin jos se sama väylä tehtäisiin bussein. Ainakaan nyt näin varikon viemää pinta-alaa tarkasteltaessa. Tai vastaavasti vaikka ratikat ovat hitaita, eivät ne ole yhtään sen hitaampia kuin keskustabussitkaan.

  2. #47
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4062

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Tukholmassa (muistaakseni esim. Danderyd Sjukhuset) olen nähnyt, että suurimpien liityntäterminaalien yhteydessä on joitakin sähköpistokeilla varustettuja pysäköintipaikkoja busseille.
    Netin syövereistä löytyi jopa kuva tästä:
    http://i749.photobucket.com/albums/x...o/IMG_8045.jpg
    Joukkoliikenneharrastaja

  3. #48
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestejä
    3211

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Uskoisin, että bussivarikoiden tilat ja toimivuus paranisivat, jos varikot varattaisiin vain varikkokäyttöön. Eli tämä tarkottaisi kaikkien muiden toimintojen siirtämistä varikoilta pois. Tämähän ei tosin ole kokonaan mahdollista, kun kaikki varikot eivät ole pääasiallisesti varattu pelkkään varikkokäyttöön, mutta esimerkiksi Koskelan karting-radan ja Ruskeasuon salibandyhallin siirtäminen pois varikkotiloista, vapauttaisi varikkotoiminnoille enemmän tilaa. Etenkin ajatellen varikoiden mahdollista siirtämistä tulevaisuudessa HSL:n hallintaan, jolloin niiden käyttäjiksi tulee useampia liikennöitsijöitä.

  4. #49
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Uskoisin, että bussivarikoiden tilat ja toimivuus paranisivat, jos varikot varattaisiin vain varikkokäyttöön. Eli tämä tarkottaisi kaikkien muiden toimintojen siirtämistä varikoilta pois. Tämähän ei tosin ole kokonaan mahdollista, kun kaikki varikot eivät ole pääasiallisesti varattu pelkkään varikkokäyttöön, mutta esimerkiksi Koskelan karting-radan ja Ruskeasuon salibandyhallin siirtäminen pois varikkotiloista, vapauttaisi varikkotoiminnoille enemmän tilaa. Etenkin ajatellen varikoiden mahdollista siirtämistä tulevaisuudessa HSL:n hallintaan, jolloin niiden käyttäjiksi tulee useampia liikennöitsijöitä.
    Ruskeasuolla kävi oikeastaan niin päin, että rakennettiin salibandyhalli, jonka lisäksi rakennukseeen tuli varikkotilat. Maailman ainoa bussivarikko, joka on rakennettu salibandyhallin mittojen mukaan

    ---------- Viestit yhdistetty klo 12:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:27 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Koskelan ratikkavarikostahan tehtiin perinpohjainen selvitys jossa mukana oli myös maan alle sijoitettu varikko, kuitenkin päädyttiin maanpäälliseen ratkaisuun, eiköhän tuossa ollut iso syy tunneliratkaisun paljon kalliimmalla hinnalla?
    Koskelan uudesta varikkorakennuksesta taitaa tulla nelikerroksinen, kaksi kerrosta maan alle ja kaksi päälle.

  5. #50
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestejä
    3211

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Ruskeasuolla kävi oikeastaan niin päin, että rakennettiin salibandyhalli, jonka lisäksi rakennukseeen tuli varikkotilat. Maailman ainoa bussivarikko, joka on rakennettu salibandyhallin mittojen mukaan
    Tämäpä kuulostaa mielenkiintoiselta! Tiedätkö miten tällaiseen tilanteeseen päädyttiin?

  6. #51
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Tämäpä kuulostaa mielenkiintoiselta! Tiedätkö miten tällaiseen tilanteeseen päädyttiin?
    Salibändärit maksoi hyvää vuokraa entisistä tiloista ja uuden varikon päällä oli sopivasti hukkatilaa uusille kentille Helppoa lisätä lisää kerroksia taloon Ruhan kiinteistö on tietääkseni HKL:n omaisuutta joka voi vuokrata tilaa kai kenelle vaan siitä tarpeen tullen
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  7. #52
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Bussivarikoiden viemä tila

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Salibändärit maksoi hyvää vuokraa entisistä tiloista ja uuden varikon päällä oli sopivasti hukkatilaa uusille kentille Helppoa lisätä lisää kerroksia taloon Ruhan kiinteistö on tietääkseni HKL:n omaisuutta joka voi vuokrata tilaa kai kenelle vaan siitä tarpeen tullen
    Kiinteistöosakeyhtiössä HKL on yksi osakas.

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •