M/S Silja Europa uudella reitillä

Sekä Silja Europa, että Viking Grace ovat tosiaan hienon näköisiä aluksia kumpikin. Sitten taas Amorella, johon on maalattu "Grace-lift" kylkiin taas näyttää aivan järkyttävän tökeröltä nykyisellään. Oli paljon parempi aiemmin, vaikkei silloinkaan mikään huipputyylikkyys ollut.
Kuvia Fakta Om Fartg -sivustolta:
http://www.faktaomfartyg.se/amorella_1988_b_10.htm
http://www.faktaomfartyg.se/amorella_1988_b_11.htm

Tää on vähän sama juttu kuin VR:n pakkovihertyminen vetokaluston osalta: esim. Sr1 ja Dv12 ovat vihreinä aivan järkyttäviä keksintöjä yksinään, mutta ne sopivat auttavasti vihreävalkoisen rungon eteen, joskaan vihreävalkoisia runkoja ei Dv12:n perässä voi nähdä muualla kuin Roi-Kjä-välillä.

Mitä Viking Line Oyj Abp Plc. Ltd. Inc. tolla aaltovärityksellä hakee vanhoissa laivoissa? Mielestäni se ei sovi mitenkään heidän muihin kasarituotteisiin kylkimaalausten osalta, jotka ovat valmistuneet ennen Neuvostoliiton romahdusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olen kuullut huhun myös siitä, että nämä molemmat Siljan alukset aijotaan Peruskorjata ja kunnostaa parempaan kuntoon jossain vaiheessa.

TSTV:n videossa Tallink Siljan toimitusjohtaja Margus Schults kertoo, että heidän yhtenä mahdollisuutenaan pidetään Europan (ainakin), Serenaden ja Symphonyn täydellistä peruskorjausta muutaman vuoden kuluessa.

Europa tekee kaksi risteilyä Visbyhyn, 16.-18.6., joka on loppuunmyyty, ja 5.-7.8.:
http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/europan-visby-risteily
 
TSTV:n videossa Tallink Siljan toimitusjohtaja Margus Schults kertoo, että heidän yhtenä mahdollisuutenaan pidetään Europan (ainakin), Serenaden ja Symphonyn täydellistä peruskorjausta muutaman vuoden kuluessa.

Jos nämä peruskorjaukset toteutuvat, niin milläköhän laivalla tullaan liikennöimään telakoinnin aikana? Onko Tallink Siljalla yhtään alusta ylimääräisenä tai helposti vapautettavana, vrt. Viking Linella Isabella.
 
Jos nämä peruskorjaukset toteutuvat, niin milläköhän laivalla tullaan liikennöimään telakoinnin aikana? Onko Tallink Siljalla yhtään alusta ylimääräisenä tai helposti vapautettavana, vrt. Viking Linella Isabella.

Vanha koettu kierto. Korvaavat toisiaan. Ensin Europa remppaan. Paluun jälkeen korvaa ensin Seren ja sitten Sympan. Riippuen tietysti remppojen kestoista.
 
Eiköhän Tallinkilla laivoja riitä.

No shit? Pohdinnassa kuitenkin oli millä korvatataan mitäkin. Minusta hyvä kysymys että mikä purkki on irrotettavissa. Vai ajetaanko esim. HEL-STO sitten kylmänviileästi vain joka toinen päivä tms.
 
Oli aikas kulahteen näköinen tuo Europa kun näin sen Tallinnassa. Olisi sopinut jonkinlaista pientä pintaremonttia odottaa, mutta kylmästi vaan vedetty Silja Linen tekstit yli. Korvaaja voisi tulla RIX-STO-reitiltä. Se kun ymmärtääkseni ei ole niin kovasti kuormitettu kun TLL-STO, HEL-STO tai TKU-STO. Eli Romantika tai Festival suomeksi sanoen, tai sitten ihan kylmästi vedetään HEL-STO joka toinen päivä tai sitten siksi aikaa loppuu 22h risteilyt HEL-TLL.
 
No shit? Pohdinnassa kuitenkin oli millä korvatataan mitäkin. Minusta hyvä kysymys että mikä purkki on irrotettavissa. Vai ajetaanko esim. HEL-STO sitten kylmänviileästi vain joka toinen päivä tms.

Eiköhän se Festival tosiaan sovellu parhaiten kiertopalkinnon hommaan. Riian linjalla riittänee yksi laiva.
 
tai sitten siksi aikaa loppuu 22h risteilyt HEL-TLL.

En ihan usko tähän vaihtoehtoon, lukuja en tiedä mutta luulisi 15h satamassa seisovan laivan täynnä ryyppääviä poroja olevan senverran rahasampo ettei tauko tule kyseeseen.
 
Nythän Regina Balticalle olisi ollut keikkaa vaikka kuinka. Harmillista että onnistuivat myymään sen.
 
Eilen Euron näin Tallinnan laiturissa kun kävin testaamassa MARIELLAN päivä merellä risteilytuotetta. Ironista että molemmat siskoksista (MARIELLA, SPL Princess Anastasia) joita korvaamaan Myrsten laivan oli tilannut olivat samaan aikaa tuon Itämeren jättävän laivan kanssa, toinen jopa venäläisten tänne takaisin haalimana :)
 
Takaisin
Ylös