Voin kuvitella, että melkoisen kalliiksi voisi muodostua tuollainen järjestelmä. Autoja kun pitäisi päästä siirtelemään kysynnän mukaan paikasta toiseen.Alunperin kirjoittanut kemkim
Minä olen kohtuulliseksi keinoksi havainnut kimppakyydit työkavereiden kanssa. Riippuu hieman ammatista, mutta melko useassa ammatissa työvuoro samaan aikaan kaikilla tai ainakin useilla työntekijöillä, joten samaan suuntaan kulkevan kanssa olisi helppo jakaa auto.
Rahallista korvaustahan kimppakyydeista ei nykylainsäädännön nojalla saa periä, mutta lounas, kahvit, päivällinen, viinipullo tai muu kelpaa hyvin.
Tutkin CCC:n käyttökelpoisuutta omalla työmatkallani Pitäjänmäki - Nihtisilta. Täällä Pitäjänmäessä olisi auton noutopaikka aivan kotini läheisyydessä, sen sijaan työpaikan lähettyvillä ei ole CCC:n parkkipaikkaa. Joutuisin pitämään auton niinä harvoina päivinä itselläni kun en töihin pääsisi sujuvasti joukkoliikenteellä. Koko päivän käyttö tulisi aika tyyriiksi ja halvempaa olisikin mennä taksilla toiseen suuntaan ja tulla joukkoliikenteellä takaisin.Alunperin kirjoittanut kemkim
(On muuten melko yhtenevä matka Albertin kanssa sikäli, että autolla matkaan kuluu 10-15 minuuttia, joukkoliikenteellä 30-45 minuuttia. Tämän ja muiden empiiristen havaintojeni perusteella pääkaupunkiseudulla auto-joukkoliikenne -kerroin on 3. Joukkoliikenteellä saman matkan kulkeminen kestää kolminkertaisesti autoon verrattuna. Kerroin ei huomioi odotteluaikoja.)