Sivu 12 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28910111213 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 166-180/186

Viestiketju: Yleinen laivakeskustelu

  1. #166
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    129

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    TS: Turun satamaan tulee varustamojen yhteisterminaali – tavoitteena luoda ainutlaatuinen merellinen kaupunginosa

    Viking Line Abp:lle ja Tallink Silja Oy:lle on tulossa yhteinen matkustajaterminaali Turun satamaan. Ferry Terminal Turuksi ristitty rakennus nousisi viimeistään vuonna 2024 Siljan nykyisen matkustajaterminaalin paikalle. Viking Linen terminaali voidaan sen jälkeen osoittaa risteilyliikenteen käyttöön.

    Yhteisterminaali sisältyy Turun kaupungin, Turun Satama Oy:n sekä Vikingin ja Tallink Siljan neuvottelemaan aiesopimukseen, joka tuodaan Turun kaupunginhallituksen käsittelyyn maanantaina. Tarkempi sopimus olisi vuorossa myöhemmin.

  2. #167

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    215

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Vikingin uuden paatin rakentelu alkanut eilen Kiinassa:
    http://www.newship.vikingline.fi/glo...utting-fin.pdf

  3. #168

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    215

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Ja Tallink tilaamassa uutta kaasulaivaa:

    https://yle.fi/uutiset/3-10463019

    Korvannee Starin? En usko, että tarvetta kolmelle pikalaivalle olisi..

  4. #169
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    129

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Hesarissa vähän laajempi juttu aiheeseen liittyen. Jotain pääkohtia uutisesta:

    Rauman telakka ja varustamoyhtiö Tallink ilmoittavat tehneensä aiesopimuksen matkustaja-autolautasta, joka alkaa liikennöidä Helsingin ja Tallinnan välillä.
    Tallink Shuttle -aluksen suunnittelu aloitetaan keväällä 2019 ja rakentaminen vuonna 2020. Se valmistuu vuoden 2021 lopussa. Alus voi kuljettaa 2 800 matkustajaa. Telakan mukaan se suunnitellaan mahdollisimman energiatehokkaaksi ja ympäristöystävälliseksi uusinta teknologiaa ja innovatiivisia ratkaisuja hyödyntäen.
    Nopeuden sijaan Tallink korostaa kilpailuvalttinaan ympäristöystävällisyyttä.

    ”Kaikkien asiakkaidemme ympäristötietoisuus kasvaa joka päivä. Tallink haluaa antaa panoksensa“, sanoi Tallink Gruppin toimitusjohtaja Paavo Nõgene yhtiön pääkonttorissa Tallinnassa.

    Raumalla rakennettavasta aluksesta tulee Nõgesen mukaan kaikkein ympäristöystävällisin ja energiatehokkain laiva Itämerellä. Mallina on Turun telakalla valmistunut Megastar, jonka Tallink toi liikenteeseen viime vuonna.
    Mitenköhän mahtaa vertautua ympäristöystävällisyyden osalta Vikingin tulevaan laivaan?

  5. #170
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    129

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Silja Serenade palasi telakalta keskeneräisenä liikenteeseen. Jutun kuvista näkyy keskeneräisiä portaikkoja (esim. puutuvia mattoja ja mattorullia) ja ilmeisesti osa palveluista on kiinni remontin venymisen vuoksi. Jutussa mainitaan myös, että hyteistä puuttui sänkyjä, muttei mainita, oliko kyseisiin hytteihin tulossa matkustajia.

    Tallink Silja oy:n viestintäjohtaja Marika Nöjd sanoo olevansa tietoinen remontin keskeneräisyydestä.

    –On vielä muutamia porraskäytäviä, joissa laitetaan mattoja paikoilleen ensi yön ja huomisen aikana. Myös yökerho Starlight on kiinni remontin vuoksi, mutta muuten remontti on valmis, Nöjd sanoo.

    Hän sanoo, että päätös laivan matkaan lähdöstä tehtiin, koska muuten noin 2 000 matkustajan laivamatka olisi peruuntunut.

    –90-prosenttisesti kaikki on kuitenkin valmista ja laiva teknisesti täysin kunnossa. Ymmärrän, että keskeneräiset porraskäytävät saattavat olla karunnäköisiä, mutta ne saadaan valmiiksi lähiaikoina, Nöjd kommentoi.

  6. #171
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    129

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Kvarken Link ja Rauma Marine Constructions ovat tehneet noin 120 miljoonan euron aiesopimuksen uudesta laivasta Vaasan ja Uumajan välille.

    Aluksen kapasiteetti tulee olemaan 800 matkustajaa ja 1 500 kaistametriä rahdille ja sen suunnitellaan valmistuvan viimeistään 30.4.2021.

    Aluksen pääasiallisena voimanlähteenä tulee toimimaan LNG/diesel-käyttöiset koneet, joissa voidaan polttaa nesteytetyn maakaasun lisäksi myös paikallisesti Vaasassa tuotettua biokaasua. Laiva varustetaan myös akuilla. Perinteisten peräsinten ja kiinteiden potkureiden sijaan uuteen laivaan tulee ruoripotkurit, mikä on toistaiseksi harvinainen ratkaisu matkustaja-autolautoissa – – Pohjoisen reitin huomioiden alus varustellaan luonnollisesti jääluokkaan 1A Super.

  7. #172

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    215

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Viking XPRS:n aikataulu on tehokkaasti myllätty. Huhtikuusta lähtien perjantaisin ja sunnuntaisin aikataulu on erilainen, Viking on halunnut 3 lähtöä perjantaisin Helsingistä ja sunnuntaisin Tallinnasta. Varmaankin ihan järkevää, onhan viikonlopun matkustussuunta lähinnä tuohon suuntaan.

    https://www.vikingline.fi/valitse-ma...inki-tallinna/

  8. #173
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    129

  9. #174

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    215

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Uutisissa on ollut juttua Eckerö Linen uudesta rahtialuksesta (entinen Midnight Merchant, https://www.faktaomfartyg.se/midnight_merchant_2000.htm) Vuosaari - Tallinna -välille.

    Virolaisessa lehdistössä on kummasteltu sitä, että Eckerö Line ei ole Tallinnan kaupunkia tiedotellut, vaikka on tuomassa kaksi kertaa päivässä 2 kilometriä rekkoja keskustaan.

    Eckerö tyytyi toteamaan, että ei ole aiemminkaan kaupunkia tiedotellut, että kertoo satamalle aikeistaan (ja ilmeisesti olettanut, että satama keskustelee kaupungin kanssa).

    Tallinkkia tilanne närkästyttää ja haluaa tuoda oman rahtilaivansa Muugasta takaisin keskustaan, että "kilpailu olisi tasapuolista".

    Hyvää ainakin se, että Eckerö lupailee edullisia paketteja automatkustajille..

    Tässä ERR:n uutinen: https://www.err.ee/937090/eckero-uus...s-korda-paevas

  10. #175

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    215

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Vikingin uusin on sitten Viking Glory:

    https://www.iltalehti.fi/matkajutut/...2-f1d8f5a23617

  11. #176

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    648

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut markus1979 Näytä viesti
    Vikingin uusin on sitten Viking Glory:

    https://www.iltalehti.fi/matkajutut/...2-f1d8f5a23617
    Eipä taida Vikingillä olla varaa lunastaa tuota paattia itselleen, kun eivät pysty hoitamaan asiallisesti edes Amorellan pienen pohjakosketuksen seurauksia:

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006646790.html

    En ole havainnut missään tietoa, oliko kyydissä yhtään bussia. Urheilukilpailuun matkaavia kuitenkin käsittääkseni oli Amorellan kyydissä.

  12. #177
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6741

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Eipä taida Vikingillä olla varaa lunastaa tuota paattia itselleen, kun eivät pysty hoitamaan asiallisesti edes Amorellan pienen pohjakosketuksen seurauksia
    Miten niin Viking ei olisi hoitamassa Amorellan seuraamuksia asiallisesti? Ainakin tuon linkkaamasi jutun perusteella he toimivat merilain mukaisesti.

  13. #178

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    648

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Miten niin Viking ei olisi hoitamassa Amorellan seuraamuksia asiallisesti? Ainakin tuon linkkaamasi jutun perusteella he toimivat merilain mukaisesti.
    Nyt uutisia onkin päivitetty ja Viking Line on korjannut toimintaansa ja jos se sopii myös hinausyhtiölle, niin asia on kunnossa. Aluksi ei kuitenkaan näyttänyt ollenkaan asialliselta, kun rekkojen omistajilta vaadittiin muun harmin lisäksi suuria maksusitoumuksia hinausyhtiön toimesta ja Vikingin edustaja vaan selitteli, että näin menevät lakipykälät. Nythän Amorella ei ollut uppoamassa syysmyrskyssä Ahvenanmereen 200 metrin syvyyteen, vaan tämä pelastusoperaatio oli kuitenkin helppo, eikä ihmishenkiä ollut vaarassa missään kohtaa. Siksi voisi olettaa kustannusten olevan siinä määrin kohtuulliset, että Viking Line tai Viking Linen vakuutusyhtiö pystyy sitoutumaan niiden hoitamiseen ilman rekkojen omistajia.

  14. #179
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    129

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Itse käsitin uutisista asian niin, että Viking ei ollut se, joka vaati korvauksia rahdista, vaan että näin teki Alfons Håkans perustuen merilakiin. Ja että nyt Viking on päättänyt puuttua tähän maksamalla itse vakuusmaksut. Kaikkia uutisia en toki ole lukenut, joten en tiedä, onko jossain sanottu jotain muuta.
    Viimeisin muokkaaja EVhki; 24.09.2020 kello 16:51.

  15. #180

    Liittynyt
    07.08.2006
    Viestejä
    198

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    Itse käsitin uutisista asian niin, että Viking ei ollut se, joka vaati korvauksia rahdista, vaan että näin teki Alfons Håkans perustuen merilakiin.
    Näin tosiaan on asianlaita:

    "Kuljettajille olemme tiedottaneet käytännön asioista mm. milloin laiva saapuu Långnäsiin ja myös siitä, että heidän on odotettava kunnes heidän kuljetusyhtiönsä ovat hoitaneet Alfons Håkansin vaatimat takaukset." -Viking Linen tiedotusjohtaja Johanna Boijer-Svahnström ko uutisjutussa, alleviivaus tämän kommentin kirjoittajan.

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •