Sivu 13 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3910111213
Näytetään tulokset 181-186/186

Viestiketju: Yleinen laivakeskustelu

  1. #181

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    644

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    Itse käsitin uutisista asian niin, että Viking ei ollut se, joka vaati korvauksia rahdista, vaan että näin teki Alfons Håkans perustuen merilakiin. Ja että nyt Viking on päättänyt puuttua tähän maksamalla itse vakuusmaksut. Kaikkia uutisia en toki ole lukenut, joten en tiedä, onko jossain sanottu jotain muuta.
    Toki. Viking ryhdistäytyi ja hyvä niin. Alfons Håkans peräsi maksusitoumuksia tai takauksia, mutta koska kyseessä ei ollut mikään Estonian kaltainen katastrofi, olisi ollut kohtuullista, että Viking olisi alun alkaen sopinut hoitavansa asian Håkansin kanssa, sen sijaan, että sijaiskärsijöiksi joutuneet rekkakuskit kävelivät kehää Långnäsin satamassa epätietoisina kuinka kauan tilanne jatkuu. Onneksi asia ratkesi.

  2. #182

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1349

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Saattaisiko mitenkään olla, että nyt vain kesti muutama tunti, ennen kuin joku riittävän päätösvaltainen taho Viikkarilta heräsi tilanteeseen ja teki päätöksen. Mitä ottaen huomioon potentiaalisesti melko isot rahasummat, ihan kuka tahansa keskijohdon edustaja ei vain voi tehdä.
    Ville

  3. #183

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    644

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    Saattaisiko mitenkään olla, että nyt vain kesti muutama tunti, ennen kuin joku riittävän päätösvaltainen taho Viikkarilta heräsi tilanteeseen ja teki päätöksen. Mitä ottaen huomioon potentiaalisesti melko isot rahasummat, ihan kuka tahansa keskijohdon edustaja ei vain voi tehdä.
    Viking Linen toimitusjohtaja oli koko ajan mukana projektissa ja myös selosti asiaa tiedostusvälineille. Lisäksi oli monta päivää aikaa järjestää tämä asia. Todennäköisesti Håkans yllätti Vikingin toiminnallaan raha-asiapuolessa, mutta Vikingin olisi kokeneena alan toimijana pitänyt varautua siihenkin. Tämän yllätyksen selvittäminen vei sitten lopulta onneksi vain muutaman tunnin.

  4. #184

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    644

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Håkans kertoo oman näkemyksensä Kauppalehdessä: (sain luettua tämän ilmaiseksi, mutta seuraavan jutun lukeminen tyssäsi maksumuuriin eli jos et ole lukenut yhtään Kauppalehden juttua vähään aikaan, onnistunee tämän lukeminen)

    KL: Viking Amorellan maihin hinannut yhtiö sai lopulta roiston roolin – Nyt puhuu toimitusjohtaja Joakim Håkans: ”Emme ole merirosvoja, vaan pelastajia”

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/v...4-48f45d68a494

  5. #185

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1349

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    No tuossa Kauppalehden jutussahan asia selkenee. Eli myrsky vesilasissa mielestäni. Jos hahmotan asetelman oikein, tällä hetkellä autolautalla ei välttämättä ole koronan takia myyntiarvoa, jos se yritettäisiin juuri nyt huutokaupata. Siksi lautta tavalliseen tapaan ei sellaisenaan riitä vakuudeksi/korvausvaatimuksen perustaksi yksinään.

    Itse tapahtumien ytimenä näyttää olevan, että asiaa on aluksi hoitaneet sekä Håkan Alfonsin että Viking Linen puolella asianajajat ja vakuutusyhtiöt, jotka ovat tietenkin pelkästään pyrkineet turvaamaan asiakkaittensa välittömät rahalliset edut mistään muusta välittämättä. Asia on sitten ratkennut, kun em. osapuolten varsinaiset johtajat ovat ottaneet tämän asian käsiteltäväkseen, joka ei olekaan hoitunut tavalliseen tapaan.
    Ville

  6. #186

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    644

    oletus Vs: Yleinen laivakeskustelu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ville O. Turunen Näytä viesti
    No tuossa Kauppalehden jutussahan asia selkenee. Eli myrsky vesilasissa mielestäni.
    Kyllä noin maailman mittakaavassa. Minä katsoin asiaa rekkakuskien ja rekkafirmojen näkökulmasta. (En ollut kuitenkaan asiassa mitenkään osallisena ja kun pandemian puolesta voi taas käydä Ruotsissa, aioin mennä Vikingin Cracella ja palata Amorellalla.)

    Nyt tämän onnettomuuden jännittävin seurattava asia on väylän reunalla olleen kivenjärkäleen osuus asiaan ja edelleen se, onko niitä väylillä enemmänkin.

    Sitten odotetaan uuden Estonia-tutkinnan mahdollisia uusia tietoja. Estoniasta uutisointi palautti mieliin myös 1987 Belgiassa tapahtuneen M/S Herald of Free Enterprisen onnettomuuden, jossa kuoli 193 ihmistä. Tuo alus päätyi onnettomuuden jälkeen romuksi, mutta sen toinen sisaralus näyttäisi olevan edelleen liikenteessä, paitsi jos ei nyt ole koronaseisokissa. Toinen on romutettu 2012.

    Viking Linen Diana II ei ollut Estonian, siis alkujaan Viking Sallyn sisaralus, mutta molemmat olivat saksalaisen Meyerin rakentamia. Heidän laivanrakennustoiminta on laajentunut Suomeenkin, mutta Viking ei päässyt kauppoihin heidän kanssaan uusimman aluksensa kanssa. Ja tuo alkujaan Diana II näyttäisi olavan hengissä, mutta majoituskäytössä.
    Viimeisin muokkaaja Melamies; 29.09.2020 kello 22:23.

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •