Näytetään tulokset 1-8/8

Viestiketju: HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

  1. #1
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

    Uutinen tänään Hesarissa kaupunginjohtaja Jussi Pajusen johtaman virkamiestyöryhmän kaavailemista säästöistä Helsingin liikenteeseen:
    Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä

    Kyllä on masentavaa luettavaa...
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #2
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

    Vaikuttaa siltä että tässä laitetaan vastakkain Kruunuvuorenrannan siltayhteys ja Herttoniemen liikenneympyrän uudistaminen. Pahimmassa tapauksessa kruunusiltojen toteutus päätetään siirtää hamaan tulevaisuuteen(ei koskaan) ja rahat käytetään mieluummin Hertsikan ympyrän uudistamiseen. Tällöin voidaan unohtaa sujuvat joukkoliikenneyhteydet Kruunuvuoresta keskustaan ja ainoa joukkoliikenneyhteys tulee olemaan Bussiliityntä Herttoniemen metroasemalle.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Pahimmassa tapauksessa kruunusiltojen toteutus päätetään siirtää hamaan tulevaisuuteen(ei koskaan) ja rahat käytetään mieluummin Hertsikan ympyrän uudistamiseen.
    Kyllä Pajunen varmasti kovasti pyrkii siihen. Saa nähdä, miten vietävissä poliitikot ovat tämän asian kanssa. Tosiasiallisesti Helsingillä ei ole varaa jättää sitä siltaa tekemättä, mutta sitähän ei ymmärrä edes Taske, Helsingin oma pikku valtiovarainministeriö. Virastoissa taidetaan jo yleisesti suhtautua Kruunusiltoihin vähän sillä ajatuksella, ettei niistä kuitenkaan mitään tule.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #4

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Vaikuttaa siltä että tässä laitetaan vastakkain Kruunuvuorenrannan siltayhteys ja Herttoniemen liikenneympyrän uudistaminen.
    Näinhän sinänsä pitäisikin tapahtua, eli sillasta saatavan hyödyn pitäisi realisoitua siinä, että tarvitaan vähemmän autoväylää. Sillan toteuttamiseen ei vaan näytä olevan poliittista tahtoa, elleivät demarit siirry selvästi ja painokkaasti sillan kannalle.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Näinhän sinänsä pitäisikin tapahtua, eli sillasta saatavan hyödyn pitäisi realisoitua siinä, että tarvitaan vähemmän autoväylää. Sillan toteuttamiseen ei vaan näytä olevan poliittista tahtoa, elleivät demarit siirry selvästi ja painokkaasti sillan kannalle.
    Tuo on Helsingissä niin uusi ja outo asia, että poliitikot eivät kovin helposti usko siihen. Lisäksi virkamieskunta ei ole ottanut hanketta sellaisella vakavuudella, joka olisi omiaan lisäämään luottamusta siihen.

    Mannerradat sekä niemen että Laajasalon puolella ovat edelleen suurelta osin piirtämättä ja siltä osin kuin niitä on piirretty, sekin on tehty väärin. Virkamiehistö ei ole ymmärtänyt, että Laajasalon ratikka on aivan samalla tavalla uudenlainen ratkaisu kuin jokerikin. Tällaisen linjavedon tulisi lähteä juuri virkamiehistä, joilla se ammattitaito on (vai onko?) – virkamiehet sitten selittävät luottamusmiehille, minkä vuoksi Laajasalon linjoille ei voida hyväksyä samantyyppisiä ratkaisuita vaikkapa kadunvarsipysäköinnin tai sekakaistojen osalta kuin keskikaupunkilinjojen.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #6
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

    Tässä on syy-seuraussuhteiltaan kuitenkin varsin selkeä pari, ei tämän pitäisi poliitikoilta ja virkamiehiltä ainakaan ymmärtämättömyyden piikkiin mennä. Jos Herttoniemen liikennejärjestelyihin upotetaan yli sata miljoonaa, niin en kyllä itsekään sen jälkeen ymmärrä Kruunuvuorensiltaa. Reaalinen valintahan on silloin tehty, että joukkoliikennettä kehitetään Herttoniemen kautta.

  7. #7

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Reaalinen valintahan on silloin tehty, että joukkoliikennettä kehitetään Herttoniemen kautta.
    Niin no, ei tuossa vissiin olla sen kummemmin mitään bussikaistoja tekemässä. Reaalinen valinta näyttäis siinä olevan, että Kruunuvuorenrannasta ajetaan omalla autolla Itäväylälle.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: HS:"Helsinki leikkaa liikenteestä – yli sadan miljoonan säästöt Herttoniemestä"

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Tässä on syy-seuraussuhteiltaan kuitenkin varsin selkeä pari, ei tämän pitäisi poliitikoilta ja virkamiehiltä ainakaan ymmärtämättömyyden piikkiin mennä.
    Kyllä se menee. Olen samaa mieltä siitä, että nuo kaksi hanketta voidaan nähdä parina, joista jommankumman voi jättää toteuttamatta. Meillä ei kuitenkaan ole minkäänlaista kokemusta vastaavasta pariajattelusta pk-seudulla. Jotta poliitikot uskaltaisivat tehdä rohkean ratkaisun ja valita vain joukkoliikennesillan, heille pitäisi antaa jonkinlainen todistelu päätöksenteon tueksi. Heidän pitäisi uskoa siihen, että Helsingissä voidaan ensimmäistä kertaa tosiaan luoda niin laadukas ja houkutteleva joukkoliikenneyhteys, että sen avulla voidaan jättää autohanke tekemättä. Sellaista ei ole Helsingissä milloinkaan aiemmin tehty.

    Tuohon uskominen ei ole kovin helppoa. Nyt tuo valintapäätös, jos sellainen tehdään, perustuu aika lailla siihen, että poliitikot näkevät Kaivokadulla matelevia ja rämisteleviä variotrameja, jotka jumittuvat pysäköityjen autojen taakse.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 69
    Viimeisin viesti: 08.02.2013, 17:42
  2. "Huono seura on monien mielestä hyvä syy välttää joukkoliikennettä"
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 17.07.2011, 22:38
  3. HS:"Helsinki joutuu lykkäämään uusien asuinalueidensa rakentamista"
    kirjoittanut vristo foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 18.05.2010, 16:50
  4. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.02.2010, 10:16
  5. Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 16.09.2009, 12:52

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •