Valmetin johdinautojen alustat

PSi

Liittynyt
30 Kesäkuu 2005
Viestit
125
Raition sivuilta ei ainakaan pikaisesti löytänyt tietoa oliko Valmetin Helsinkiin ja Tampereelle valmistamissa johdinautoissa ulkomaiset alustat, vai tuliko ulkomailta vain sähkölaitteet (ja akselit tms).

Raition sivuilta koetin koota tietoja Valmetin johdinautoista:

1949 HKL 604 - 608 (5) BTH/Valmet (D 164099/JE)
1951 HKL 609 - 616 (8) BTH/Valmet (D 173233/JF)
1953 HKL 617 - 623 (7) BTH/Valmet (D 200650/JH)
1959 HKL 624 - 625 (2) BTH/Valmet (JK)
1960 HKL 626 (1) BTH/Valmet (JK)

1948 TKL 1 (1) BBC/Valmet (JA) BBC 81,5 kW/1080 r/min
1948 TKL 2, 3 (2) Valmet/BTH (JB) BTH 76,0 kW/1320 r/min
1949 TKL 4-6 (3) Valmet/BTH (JC) BTH 76,0 kW/1320 r/min
1949 TKL 7-12 (6) Valmet/BTH (JD) BTH 76,0 kW/1320 r/min
1950 TKL 13-20 (8) Valmet/BTH (JD) BTH 76,0 kW/1320 r/min
1951 TKL 21, 22 (2) Valmet/BBC (JG) BBC 81,5 kW/1080 r/min
1954 TKL 23-27 (5) Valmet/BTH (JI) BTH 76,0 kW/1320 r/min
1959 TKL 28, 29 (2) Valmet/BTH (JL) BTH 76,0 kW/1320 r/min

TKL:n autoista kerrotaan moottorin tiedot, HKL:n autoista BTH:n tyyppimerkinnät.

pekka
 
Viimeksi muokattu:
Oletko lukenut "Tampereen siniset bussit" ja Helsingin "Sinisen bussin tarina" -kirjat. Niissä on laajat tiedot noista trolleyvaunuista.
 
Oletko lukenut "Tampereen siniset bussit" ja Helsingin "Sinisen bussin tarina" -kirjat. Niissä on laajat tiedot noista trolleyvaunuista.
Ollaan kahden muuton välissä, ja kirjat on kaikki laatikoissa. Pitääpä katsoa marraskuussa, kun pääsen laatikoita purkamaan.

pekka
 
Takaisin
Ylös