M/S Galaxy

Rosella pysyy ensi kesään ja Viking ACDC:n tuloon asti Maarianhamina-Kapellskär -reitillä... saa nähdä mihin sitten päätyy.

Kuitenkin sen verran hyvässä kunnossa oleva kuljetin, ettei sitä kannataisi mielestäni vielä romuttaa. Pitäisi yhtenä mahdollisuutena, että se voitaisiin laitettaa jälleen Turku-Ahvenanmaa-Kapellskär-reitille. Täydentäisi Adcc:tä ja toisaalta myös Isabellaa/Amorellaa Turusta..
 
Galaxy on testattu 14-15.11. omalta osaltani. Kävin eestakasen risteilyn Tukholmassa. Kyyti oli tasaista. Palvelu toimi hyvin ja saunassa sai tähänasti parhaat löylyt laivalla. Viihdepalveluissa riitti valinnanvaraa kun vielä POPEDA sattui esiintymään samalla kertaa. (ruotsalaiset ei kauaa viihtyny, niin oli tilaa..) Herätys tapahtui sopivasti 20min ennen kun laiva oli Turussa laiturissa, oltiin muuten 5min etuajassa perillä. Selvästi onnistunut parannus Turun alustarjonnassa, matkustajamäärät ovat nousseet Galaxyn myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Vuosi noin edellisestä viestistä eteenpäin ja Galaxyn sisaralus Baltic Queen tuurasi Turun iltalähdöllä kolmisen viikkoa, vielä Viron lipulla! Tuli testattua ja havaittua, että virolaisen miehistön palveluasenne oli paljon parempi, mitä Tallinkin suomenlipullisilla laivoilla (Silja Serenade ja Europa). Ehkäpä houkuttimena oli virolaisille tilapäisesti maksettu suomalaisen tessin mukanen palkka!
 
Tuli testattua ja havaittua, että virolaisen miehistön palveluasenne oli paljon parempi, mitä Tallinkin suomenlipullisilla laivoilla (Silja Serenade ja Europa). Ehkäpä houkuttimena oli virolaisille tilapäisesti maksettu suomalaisen tessin mukanen palkka!
Oman kokemukseni mukaan Tallinkin Tallinna-Tukholma -linjalla (siis Baltic Queenin normaalilinja, jos joku ei sitä tiennyt) palvelun taso on jostain syystä parempaa kuin Helsinki-Tallinna -linjalla. Enkä nyt sano, että palvelu oli jälkimmäiselläkään kauttaaltaan huonoa, mutta ainakin itselläni on Tallinkin Hel-Tal väliltä huonoja kokemuksia on enemmän kuin muilta linjoilta ja varustamoilta.
 
Ehkäpä houkuttimena oli virolaisille tilapäisesti maksettu suomalaisen tessin mukanen palkka!

Tuskinpa noinkaan. Samanlaisia pohjoisen ilmaston ihmisiä hekin ovat. Ja heillä on vielä painolastinaan Neuvostoliiton aikaista perintöä, joka oli palveluhenkisyydestä kaukana.

Vastaus parempaan palveluun on varmasti siinä, että he "vieraskielisinä" joutuvat nyt ulkomaan linjalla olemaan paljon tarkempia ja tarkkaavaisempia ja sitä kautta syntyy vaikutelma paremmasta palveluasenteesta. Mikäli heidän toimistaan ja tekemisistään tai tekemättäjättämistään syntyisi varustomolle huonoa palautetta, työsuhteiden kestävyys ei liene tuolla alalla Virossa ns. pohjoismaista tasoa.
 
Luultavasti risteilyn toisen pään sijoittuminen Ruotsiin Suomen sijaan vaikuttaa myös matkustajien laatuun, joka voi vaikuttaa edelleen myös palvelun laatuun.
 
Luultavasti risteilyn toisen pään sijoittuminen Ruotsiin Suomen sijaan vaikuttaa myös matkustajien laatuun, joka voi vaikuttaa edelleen myös palvelun laatuun.
Arvelisin, että suurempi syy matkustajien "laatuerossa" johtuu matkan pituudesta. Tukholma-Tallinna on kuitenkin pituudeltaan Tukholma-Helsinki -välin luokkaa, ja tästä johtuen varmaankin myös lippujen hinnat ovat korkeammat.
Luulisin, että suomalaiset ja ruotsalaiset risteilymatkustajat eivät kuitenkaan niin hirveästi eroa toisistaan, tosin Hki-Tallinna -välillä lienee matkan lyhyydestä johtuen enemmän halvan viinan perässä Virossa matkailevia...
 
Takaisin
Ylös