Bongarihavainnot

Liittynyt
17 Lokakuu 2011
Viestit
2,910
Taas olen joutunut kuvatuksi, Hanasaaressa torstaina 28.5.

Kukahan tällä kertaa minut ikuistanut? :D
 
Mut kuvattiin tänään kolme kertaa, mikä on aika tyypillinen yhden päivän saldo. En siis ehkä ala käyttämään tätä ketjua tämän enempää raportointiin, tulisi nimittäin aika haipakkaa sivut täyteen. :)
 
Mut kuvattiin tänään kolme kertaa, mikä on aika tyypillinen yhden päivän saldo.

Busseja kuvaavia henkilöitä on huomattavasti vähemmän, kuin junia kuvaavia. ;)

Lisäksi on aika pieni todennäköisyys, että harrastajakuljettaja joutuu kuvatuksi.
 
Löytyyhän vastaava ketju vaunut.orgista, joten omasta mirlestäni ihan mielenkiintoinen aihe. Muutenkin jos on nähnyt kulkuvälineen ikkunasta jonkun kuvaamassa ja kiinnostaa tietää onko kenties joku JLF:n käyttäjä, voi sitä kysellä.
 
Busseja kuvaavia henkilöitä on huomattavasti vähemmän, kuin junia kuvaavia. ;)

Aloin pohtia, mistä tämä, tai oikeastaan tällainen mielikuva, voisi johtua, koska käsittääkseni Suomen Linja-autohistoriallinen Seura ja Suomen Rautatiehistoriallinen Seura ovat jäsenmäärässä mitaten samassa suuruusluokassa.

Päädyin lopputulokseen, että yhdistysjäsenyys ja into kuvata kulkupelejä eivät ole sama asia. Yhdistyksen jäsenistöstä vain tietty osuus kuvaa, ja tässä osuudessa voi olla huomattava ero. Toisaalta, kuvatakseen junia tai busseja ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen, joten on mahdollista, että rautatieharrastuspuolella on enemmän järjestäytymättömiä kuvaajia, tai rautatiet ovat harrastumattomillekin kiinnostava kuvauskohde.

Joka tapauksessa taitaa olla aika paljon todennäköisempää, että tlajunen kuvataan junan tai veturin "ratissa" kuin bussin ratissa. :)

Onhan se minustakin aina mukava huomata, että pääsin jonkun harrastajan albumiin, ja vaikken erityisen kuvauksellinen olekaan, enkä linssilude varsinkaan, niin mielelläni katson, millainen kuva siitä tuli, jos vain jostakin sen löydän. Ehkä tämä ketju helpottaa etsintää. :)
 
Aloin pohtia, mistä tämä, tai oikeastaan tällainen mielikuva, voisi johtua, koska käsittääkseni Suomen Linja-autohistoriallinen Seura ja Suomen Rautatiehistoriallinen Seura ovat jäsenmäärässä mitaten samassa suuruusluokassa.

Päädyin lopputulokseen, että yhdistysjäsenyys ja into kuvata kulkupelejä eivät ole sama asia. Yhdistyksen jäsenistöstä vain tietty osuus kuvaa, ja tässä osuudessa voi olla huomattava ero. Toisaalta, kuvatakseen junia tai busseja ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen, joten on mahdollista, että rautatieharrastuspuolella on enemmän järjestäytymättömiä kuvaajia, tai rautatiet ovat harrastumattomillekin kiinnostava kuvauskohde.

Joka tapauksessa taitaa olla aika paljon todennäköisempää, että tlajunen kuvataan junan tai veturin "ratissa" kuin bussin ratissa. :)

Ehkä asiaan vaikuttaa sekin, että linja-autoja on pääkaupunkiseudulla liikkeellä moninkertainen määrä juniin verrattuna. Silloin tietysti harrastajia liikkeellä olevaa kulkuneuvoa kohden on enemmän junilla kuin linja-autoilla. Junien suhteessa pienemmästä määrästä voi seurata sekin, että moni bussikuvaaja ottanee kuvia myös junista, jos niitä kulkee kuvauspaikan vierestä, ja vähempi toisinpäin.
 
Joku seisoskeli tänään Malmilla bussien väliaikaisten pysäkkien vieressä päällä oleva järkkäri kaulassa. Mahtoiko olla joku foorumilainen?
 
Viimeksi muokattu:
Joku seisoskeli Paloheinän tunnelin Paloheinän puoleisessa päässä kuvaamassa 560:ia noin vartti sitten. Kuka tunnustaa?
 
Takaisin
Ylös