Vaihdoin tuossa juuri pari viikkoa sitten autoa, "uusi" autoni on huhtikuussa 2013 käyttöönotettu vanha Vantaan taksi. Taksikäyttö oli lopetettu muistaakseni kesäkuussa. Mittarissa ostohetkellä 210tkm.
Vaihdossa lähtenyt auto oli sekin aloittanut taksina ja ex-taxeja on ollut useampiakin. Eräs tuli hankittua 3v vanhana 300tkm ajettuna. Käytännössä nykyautoissa alkaa noilla kilometreillä mitä takseissa tulee parin-kolmen vuoden aikana tulla eteen sellaisten kuluvien osien vaihtoa, ettei se ole välttämättä kannattavaa jos auton pitäisi olla ajossa. Yksityiselle on se ja sama vaihtaa yksi koiranluu silloin ja toinen tällöin (tai vain ajella kolisevalla autolla katsastushetkeen asti) mutta ammattiajossa se ei oikein ole vaihtoehto.
Muutenkin ammattikäyttöön automerkkiä valitessa pitää ottaa huomioon huoltopalveluitten toimivuus. Kun ex-Mersustani katkesi etukardaani, auto oli noudettavissa korjattuna alle 24h tapahtuneesta vaikka varaosa lennätettiin Saksasta. Volkkarilla taas auto voi olla saamassa valohoitoa parikin päivää ennen kuin vikaa ehditään edes vilkaista.