Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän tässä voi keskustella kaikista "joukkoliikenteen maksuvälineistä". Ketjun aloittaja joukkoliikenteen ammattilaisena varmasti on hyvin paljon tekemisissä myös maksuvälineiden kanssa ja mielestäni hänen kiinnostuksensa alan tätäkin reuna-aluetta kohtaan on yksinomaan tervettä.ultrix sanoi:Nyt on kyllä aivan pakko kysyä, että miten tämä oikein liittyy joukkoliikenteeseen? Voisiko samassa threadissa keskustella myös joukkoliikenteen vanhoista maksuvälineistä, kuten rei'itettävistä sarjalipuista ja Almex-korteista?
ultrix sanoi:Voisiko samassa threadissa keskustella myös joukkoliikenteen vanhoista maksuvälineistä, kuten rei'itettävistä sarjalipuista ?
ultrix sanoi:Nyt on kyllä aivan pakko kysyä, että miten tämä oikein liittyy joukkoliikenteeseen?
Hinnan määrää kotikunta. Välillä pikkukunnasta kauas kaupunkiin seutulippu voi olla hyvin halpa, koska käyttäjiä on vain muutama, eikä kunnan budjetissa seutulipputuki paljon tunnu. Toisaalta isossa kunnassa kaupungin lähellä joudutaan perimään korkeampaa hintaa matkustajilta, jottei tuki kasvaisi liian suureksi.
Lääninhallitus on myös maksumiehenä usein taajamajunaliikenteessä.
Seutulippuja on myyty liikaa esim. Orimattilassa. Joka työpäivä Lahdessa käyvä tuo kuukaudessa kunnalle 30 €:n tappion. Kaupunkibussiin mennen tullen vaihtava tuo kuukaudessa kunnalle lähes 70 €:n kulun, kun lipun hinta ei kata enää alkuunkaan liikennöitsijälle maksettavia korvauksia.
Kunnalle syntyvä tappio on vain näennäistä. Pääasiassa seutuliput tuottavat kunnille voittoa siitä huolimatta, että lippujen myyntihinta ei kata lipuilla tehtyjä matkoja.
VR Oy on kieltäytynyt siitä, että seutuliput olisivat voimassa junissa.