Sivu 11 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101112131415 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 151-165/274

Viestiketju: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

  1. #151
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Näiden tutkimusten perusteella kaupan alalla vallitsee yleinen käsitys siitä, että autoilijat ovat hyviä asiakkaita, niitä pitää palvella ja niitä pitää saada lisää. Esimerkkinä Tapiola: Vaikka Tapiolaan on luvassa metro ja jo nyt maanpinnan busseissa kulkee ohi vilkas liikenne, Tapiolan ”kehittämisen” olennainen osa on lisätä pysäköintipaikkoja satamäärin.
    Tässä on jonkinnäköinen vinoutuma katsantokannassa. Autoiluhan on mahdollista nykypäivänä lähes kenelle tahansa, joka palkkaa saa vain jostain, jopa eläkeläisillekin. Autoilu siis kertoo korkeintaan harrastajansa laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä ympäristöarvoja kohtaan, jos jotain siitä pitää päätellä. Ei se kerro varallisuudesta kovinkaan paljoa, onhan tuolla paljon liikkeellä 1980-luvun Toyota Corollojakin teitä tukkimassa citymaasturien ohella. Todellisuudessa autoilu on vain kustannus kaupoille. Olisiko kyse siitä, että yrittäjille autoilu on läheistä puuhaa ja siksi sen merkitys ylikorostuu, kun yrittäjät kuvittelevat muidenkin harrastavan autoilua.

    Viisaat yrittäjät näkevät julkisen liikenteen käyttäjät ympäristövastuullisina, urbaaneina kaupunkilaisina, joita olisi tavoiteltavaa saada asiakkaiksi. Autoilijat taas voitaisiin nähdä menneisyyden maailmaan ja 1960-luvun teknologiauskoisiin arvoihin jumahtaneina ihmisinä, jotka eivät omaksu uusia asioita helpolla. Pitäisi päästä siitä ajattelusta, että autoilijat ovat moderneja ja fiksuja ja julkisten käyttäjät sekä pyöräilijät ja kävelijät jotenkin tyhmempää ja kykenemättömämpää porukkaa, koska eivät ole tajunneet autoilun etuja.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  2. #152

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Itse olen joukkoliikenteen käyttäjänä ja parin junattoman lähiön asukkaana tehnyt mielenkiintoisia havaintoja. Kaupallisten palveluiden ääreltä Helsingistä tai aluekeskuksesta tulevista en ole ainoa, joka matkallaan poikkeaa lähisiwassa ostoksilla. Eivät ne isot kaupatkaan kaikkia vedä, tyypillisesti itsekin kävelen Helsingissä parin ison kaupan ohi ja silti saatan tehdä ostokset vasta bussimatkan päässä lähisiwasta, jos ei ole mitään erikoista ostettavaa.

    Metroasemalle jonkin sortin kauppakeskus sopii mitä parhaiten. Uusienkin asemien lähelle pitäisi rakentaa aina sen verran kerrostaloja, että alueella olisi riittävästi asukaspohjaa kohtuullisille palveluille. Itse kauppakeskuksen yhteyteen sopisi ainakin rakentaa ikääntyville ihmisille esteettömiä asuntoja. Jos hissillä pääsisi sisätiloissa marketin luokse ja toisella hissillä alas asemalle ja junalla kaupunkiin, olisi autottoman vanhemman väen olo varsin helppoa.


    Monissa kaupungeissa paikallisliikenteen reittejä on muutettu palvelemaan uusien, keskustan ulkopuolelle sijoitettujen kauppakeskuksien asiakkaita. Eihän kerran tunnissa kulkevan paikallisbussin tuoma asiakasmäärä ole suuren suuri, mutta muitten kaupunkilaisten tapaan paikallisbussia käyttävistäkin moni haluaa sinne kauppakeskukseen silloin tällöin. En ymmärrä, miksei bussipysäkkiä voi säännönmukaisesti sijoittaa siihen hypermarketin oven eteen. Kumminkaan kaikkien autot eivät mahdu siihen, joten muutaman hassun parkkiruudun poistuminen bussin tieltä olisi merkityksetöntä. Sen sijaan bussilla kulkevalle, usein vanhemmalle väelle matka hehtaarien suuruisen parkkikentän toiselta puolelta kadun varresta on turhan pitkä.

  3. #153
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Metroasemalle jonkin sortin kauppakeskus sopii mitä parhaiten. Uusienkin asemien lähelle pitäisi rakentaa aina sen verran kerrostaloja, että alueella olisi riittävästi asukaspohjaa kohtuullisille palveluille. Itse kauppakeskuksen yhteyteen sopisi ainakin rakentaa ikääntyville ihmisille esteettömiä asuntoja. Jos hissillä pääsisi sisätiloissa marketin luokse ja toisella hissillä alas asemalle ja junalla kaupunkiin, olisi autottoman vanhemman väen olo varsin helppoa.
    Mikseipä nuorempikin väki voisi innostua tällaisesta. Erityisesti yksinasuville tuollainen helppous voisi olla tervetullutta. Ei kai palveluiden helppo saavutettavuus ja säänsuoja voi kenellekään haitaksi olla? Kauppakeskukset, asumisen, julkisen liikenteen ja toimistotyöpaikat voisi aivan hyvin yhdistää saman katon alle kokonaisuudeksi. Etuna vanhan ajan kantakaupunkiin tällä olisi se, että tarjolla olisi säänsuoja ja pysäköintikin olisi mahdollista talon pohjakerroksissa kantakaupunkia helpommin. Tavarantoimitus kauppoihin helpottuisi, kun ne voitaisiin tuoda suoraan pohjakerrokseen. Tämä ehdotelmani on yhdenlainen versio nykyaikaisesta kaupungista, joka yhdistelisi parhaita paloja nykyajasta ja perinteisestä kaupungista.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  4. #154

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Östersundomin metro pikaraitiotieksi?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Yleinen kombinaatio on reppu ja kassi, ja sellaisia mummukärryjä näkee myös aika paljon. (Erinomainen kapistus muuten, tietääkö joku mistä saisi sellaisen isomman jossa on kunnon pyörät?)
    Täältä ainakin.

  5. #155
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Pitäisi päästä siitä ajattelusta, että autoilijat ovat moderneja ja fiksuja ja julkisten käyttäjät sekä pyöräilijät ja kävelijät jotenkin tyhmempää ja kykenemättömämpää porukkaa, koska eivät ole tajunneet autoilun etuja.
    Olen täsmälleen samaa mieltä. Mutta luulen ymmärtäväni, mistä kaupan alan käsityksen johtuvat. Siitä, että uskotaan numeroihin ymmärtämättä sitä, mistä numerot syntyvät.

    En muista, olenko kertonut tämän aiemmin, mutta hyvä esimerkki kuitenkin. Eräässä tilaisuudessa Stockmannin edustaja kertoi, miten he halusivat myymälän Jumboon, koska automarketasiointi on niin suosittua ja Stockmann halusi mukaan. Ja kokemus oli ”hyvä”. Autoilevat asiakkaat (niitä on yli 95 % Jumbon asiakkaista) tekivät liki 100 euron kertaostoksia, kun keskustan tavaratalossa kertaosotos oli jotain luokkaa 20 €. Siis Jumbo on 5 kertaa parempi kauppapaikka, kun siellä on 5 kertaa varakkaampia asiakkaita. (Numerot tässä suuntaa antavia, en muista tarkkoja lukuja.)

    Kysyin, oliko selvitetty, monellako kassalla keskustan tavaratalon asiakas asioi ja paljonko kertyy käynnistä ja paljonko samalle asiakkaalle kuukaudessa. Ei oltu selvitetty, mutta edustaja myönsi, että voisi olla syytä. Niin minustakin.

    Jos ei ymmärretä edes tavaratalon rakenteen vaikutusta (yksi kassa ulko-ovilla tai satoja osastoilla), niin heppoiset ovat perusteet järisyttää koko yhdyskuntarakennetta kehämarketeilla.

    Antero

  6. #156

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Tässä on jonkinnäköinen vinoutuma katsantokannassa. Autoiluhan on mahdollista nykypäivänä lähes kenelle tahansa, joka palkkaa saa vain jostain, jopa eläkeläisillekin. Autoilu siis kertoo korkeintaan harrastajansa laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä ympäristöarvoja kohtaan, jos jotain siitä pitää päätellä. Ei se kerro varallisuudesta kovinkaan paljoa, onhan tuolla paljon liikkeellä 1980-luvun Toyota Corollojakin teitä tukkimassa citymaasturien ohella. Todellisuudessa autoilu on vain kustannus kaupoille. Olisiko kyse siitä, että yrittäjille autoilu on läheistä puuhaa ja siksi sen merkitys ylikorostuu, kun yrittäjät kuvittelevat muidenkin harrastavan autoilua.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Kysyin, oliko selvitetty, monellako kassalla keskustan tavaratalon asiakas asioi ja paljonko kertyy käynnistä ja paljonko samalle asiakkaalle kuukaudessa. Ei oltu selvitetty, mutta edustaja myönsi, että voisi olla syytä. Niin minustakin.

    Jos ei ymmärretä edes tavaratalon rakenteen vaikutusta (yksi kassa ulko-ovilla tai satoja osastoilla), niin heppoiset ovat perusteet järisyttää koko yhdyskuntarakennetta kehämarketeilla.
    Kummatkin olette tavallaan oikeassa tässa asiassa. Automarket -asiakas kuvitellaan varakkaammaksi kuin ilman autoa liikkeellä oleva, vaikka todellisuudessa automaretteihin lähdetään nimenomaan halvempien tarjousten perässä. On totta sekin että joitakin tavaroita saa helpommin mukaansa automarketista ja autolla kotiin, mutta automarket-kaupan ei mielestäni tarvitse olla samalla elintarvikeliike. Mielestäni on jopa epähygienistä pistää samaan ostoskärryyn vaikka kumisaappaita ja tuoreita hedelmiä, vihanneksia ja leipää. Automarket voisi ihan hyvin olla sellainen kauppa kuten Tarjoustalo, josta saa harrastusvälineitä, kodinkoneita, elektroniikkaa, työkaluja, vaatteita ja muita kodin tarvikkeita ja jossa valikoima on jopa parempi ja hinnat halvemmat kuin perinteisissä automarketeissa, mutta ei ruokaa, vaan se joudutaisiin ostaa oikeasta elintarvikekaupasta.

    t. Rainer
    Viimeisin muokkaaja vko; 09.03.2009 kello 22:12. Syy: lainaus korjattu

  7. #157
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Pitäisi päästä siitä ajattelusta, että autoilijat ovat moderneja ja fiksuja ja julkisten käyttäjät sekä pyöräilijät ja kävelijät jotenkin tyhmempää ja kykenemättömämpää porukkaa, koska eivät ole tajunneet autoilun etuja.
    Itselläni on Sarda Cargo -merkkinen polkupyörä, jonka "tavaratilaan" mahtuu pari kolme ostoskassia täynnä tavaraa. Pyörä rullaa keveästi. Suosittelen.

  8. #158

    Liittynyt
    02.09.2007
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Pitäisi päästä siitä ajattelusta, että autoilijat ovat moderneja ja fiksuja ja julkisten käyttäjät sekä pyöräilijät ja kävelijät jotenkin tyhmempää ja kykenemättömämpää porukkaa, koska eivät ole tajunneet autoilun etuja.
    Muistan muutaman vuoden takaa erään yhteiskuntatieteilijän kuuluttaneen, että jos kolmikymppinen mies nähdään vielä bussissa istumassa, hänet on menetetty. Vaikka siis agraarikulttuuri ei enää ole kuin vähemmistön heiniä, eletään ilmeisesti yhä jonkinlaisessa sisäänpäinkääntyneessä yhtenäiskulttuurissa, joissa yhteisö määrittelee kunkin yksilön arvon sen mukaan, kuinka kuuliaisesti tämä täyttää yhteiset normit. Osoittaakseen menestymisensä maailmassa nuoren miehen tulee hankkia mahdollisimman hieno auto heti kun vain pystyy. Siten hän voi menestyä myös työpaikallaan, perheenisänä ja naapurina...

    Autolliseen elämäntapaan liittyy sama psykologinen haaste kuin moneen muuhunkin seikkaan, jota harrastaa vain vähemmistö. Pitää olla jokin erityinen syy, jota selitellä, kun ihmetellään, ettei minulla "vielä" ole autoa. Tehdessään ratkaisun autosta luopumisesta tai hankkimatta jättämisestä ihminen joutuu ajattelemaan itse, käyttämään omia aivojaan ja harkintakykyään. Se on monille vaikeaa ja suorastaan pelottavaa, sillä siinä joutuu pahimmillaan asettumaan vastakkain enemmistön tottumusten kanssa. Massan mukana meneminen on psykologisesti helppoa ja tuntuu turvalliselta, oli sitten kyse viihteestä, televisio-ohjelmasta, asuinpaikan valinnasta tai autoilusta.

  9. #159
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Itselläni on Sarda Cargo -merkkinen polkupyörä, jonka "tavaratilaan" mahtuu pari kolme ostoskassia täynnä tavaraa. Pyörä rullaa keveästi. Suosittelen.
    Onko tämä niitä, joita mm. Amsterdamissa näkee läjäpäin. Niillä äidit kuskaavat mm. kahta lasta siinä tavaralaatikossa istumassa. Laatiko siis on ohjaustangon ja etupyörän välissä, jossa äiti näkee lapset tuvallisesti koko ajan. Pyörä on 2-pyöräinen ja laatikon verran normaalia pyörää pidempi.

    Mistä näitä saan, olen halunnut itselleni siitä lähtien kun näitä pari vuotta sitten Amsterissa näin? Lentokoneen matkatavaraksi en vain arvannut ostaa.

    Antero

  10. #160
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wänskä Näytä viesti
    Autolliseen elämäntapaan liittyy sama psykologinen haaste kuin moneen muuhunkin seikkaan, jota harrastaa vain vähemmistö. Pitää olla jokin erityinen syy, jota selitellä, kun ihmetellään, ettei minulla "vielä" ole autoa. Tehdessään ratkaisun autosta luopumisesta tai hankkimatta jättämisestä ihminen joutuu ajattelemaan itse, käyttämään omia aivojaan ja harkintakykyään. Se on monille vaikeaa ja suorastaan pelottavaa, sillä siinä joutuu pahimmillaan asettumaan vastakkain enemmistön tottumusten kanssa. Massan mukana meneminen on psykologisesti helppoa ja tuntuu turvalliselta, oli sitten kyse viihteestä, televisio-ohjelmasta, asuinpaikan valinnasta tai autoilusta.
    Muistan lukeneeni tästä jostain lehdestä vähän aikaa sitten. Todellisuudessa ei ole väliä, että onko kyseinen toiminta oikeasti yleistä vai ei, niin tärkeintä on ihmisen kokemus siitä, että hän tekee enemmistön suosimalla tavalla. Tätä markkinavoimat käyttävät hyväkseen.

    Tiedättehän nämä mainokset, joissa säännönmukaisesti on heteroseksuaaleja valkoihoisia kahden lapsen ydinperheitä, jotka viettävät onnellista elämää omakotitaloissaan koirineen ja farmariautoineen. Vaikka tämä ei olisikaan tyypillinen perhekuva, niin ihmiset kuvittelevat, että tuo on tavallista elämää ja alkavat havitella sellaista elämää itselleenkin. Siitä tämä viime vuosien omakotitaloinnostus on varmasti tullut. Median luoma kuvitelma siitä, että tuollainen elämäntapa on muidenkin harrastamaa ja tämän seurauksena halu saada itselleenkin sellaista.

    Joukkoharha, joukkopsykoosi, niillä sanoillahan kuvataan harhassa elämistä ja omien aivojen ja päätelmien jättämistä narikkaan. Kun tarpeeksi kauan toistetaan, että autoilu on helppoa ja nopeaa, niin ihmiset alkavat näin kuvitella, eivätkä muuta kuvitelmiaan, vaikka huomaisivat päivittäin juuttuvansa ruuhkiin, koska ajattelevat itse olevansa väärässä. Ja kun omakotitalo landella on se onnen täyttymys median mukaan, niin jotain vikaahan on sellaisessa ihmisessä, joka viihtyy mieluummin ruuhkaisella keskikaupungilla.

    Luin juuri sellaisesta perheestä, joka innostui 2000-luvun alun sisustuslehtien vinkkien mukana muuttamaan Hyvinkäälle, mutta jokusen vuoden jälkeen muutti nyt takaisin Kruununhakaan iloiten siitä, että kaikki on lähellä, on leikkikavereita ja ei tarvitse autoa, joista viimeistä erityisesti painottivat.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  11. #161
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Kun tarpeeksi kauan toistetaan, että autoilu on helppoa ja nopeaa, niin ihmiset alkavat näin kuvitella, eivätkä muuta kuvitelmiaan, vaikka huomaisivat...
    Niin, tuleepa tässä mieleen eräskin erittäin kallis hanke, jonka erinomaisuutta on toisteltu ihmisten luotettavina pitäminä uutisina vuodesta toiseen. Ja vaikka sitten tutkitaan ja todetaan, ettei se niin erinomainen olekaan, niin eivät ihmiset vaan muuta kuvitelmiaan.

    Että kyllä tämän osaavat muutkin kuin autokauppiaat.

    Antero

  12. #162
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Onko tämä niitä, joita mm. Amsterdamissa näkee läjäpäin. Niillä äidit kuskaavat mm. kahta lasta siinä tavaralaatikossa istumassa. Laatiko siis on ohjaustangon ja etupyörän välissä, jossa äiti näkee lapset turvallisesti koko ajan. Pyörä on 2-pyöräinen ja laatikon verran normaalia pyörää pidempi.

    Mistä näitä saan, olen halunnut itselleni siitä lähtien kun näitä pari vuotta sitten Amsterissa näin? Lentokoneen matkatavaraksi en vain arvannut ostaa.
    Lähempää kuin arvaisikaan, eli Kaapelitehtaalta Bikeestä: http://www.khellstr.net/bikee/muutpyorat/?c=kuljetus
    Viimeisin muokkaaja vko; 09.03.2009 kello 22:14. Syy: lainausta siivottu
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  13. #163
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    En ymmärrä, miksei bussipysäkkiä voi säännönmukaisesti sijoittaa siihen hypermarketin oven eteen. Kumminkaan kaikkien autot eivät mahdu siihen, joten muutaman hassun parkkiruudun poistuminen bussin tieltä olisi merkityksetöntä. Sen sijaan bussilla kulkevalle, usein vanhemmalle väelle matka hehtaarien suuruisen parkkikentän toiselta puolelta kadun varresta on turhan pitkä.
    Hyviä käytäntöjä voisikin alkaa toistaa Tampereen Koilliskeskuksen uudistamisen tapaan. Bussipysäkeiltä parhaimmillaan muutaman askeleen köpöttely lähimmän marketin ovelle. Tätä maakunnan ihmettä voi tulla ilmeisesti jo syksyllä todistamaan, sekä Prisman että CM:n rakennustyöt ovat kovassa vauhdissa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Kauppakeskukset, asumisen, julkisen liikenteen ja toimistotyöpaikat voisi aivan hyvin yhdistää saman katon alle kokonaisuudeksi.
    Kuulostaa ihan arkologialta. SimCity 2000:ssa pääsi rakentamaan kymmenien tuhansien ihmisten itsensäelättäviä yhden rakennuksen kaupunkeja, mutta tosielämässä näitä ei ole vielä pahemmin nähty.
    Sakari Kestinen

  14. #164
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Onko tämä niitä, joita mm. Amsterdamissa näkee läjäpäin.
    Ei ole. Pyöräni näyttää samanlaiselta kuin tämä:
    http://www.nettimarkkina.com/viewIte...gory.php?id=17

  15. #165
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Kauppakeskukset ja joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Ei ole. Pyöräni näyttää samanlaiselta kuin tämä:
    http://www.nettimarkkina.com/viewIte...gory.php?id=17
    Kiitos, mutta en halua kolmipyörää. Nakkiputkan vinkki oli tärppi. Luulenpa, että kaupassa käynti autolla vähenee ensi kesänä.

    Antero

Vastaavia viestiketjuja

  1. USA:n joukkoliikenne
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 100
    Viimeisin viesti: 07.04.2017, 03:06
  2. Kutsuohjattu joukkoliikenne
    kirjoittanut Resiina foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 29
    Viimeisin viesti: 06.07.2013, 19:14
  3. Ympärivuorokautinen joukkoliikenne
    kirjoittanut Safka foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 47
    Viimeisin viesti: 22.05.2008, 08:07
  4. Kauppakeskukset maksamaan infrasta?
    kirjoittanut JudgeT foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 08.01.2007, 17:55
  5. Asennemaailma ja joukkoliikenne
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 11.09.2006, 16:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •