Lienemme samaa mieltä siitä, että mukava kävelymatka pysäkille on jossain tuolla välilä. Mutta mitä minkä verran se on muille kuin meille terveille nuorille miehille? Ja ennenkaikkea, mikä on sellainen kävelymatka, jonka riittävän suuri osa suostuu kävelemään päivittäin?
Kuten sanoit, kaupoissa ja kävelykaduillakin joutuu luonnollisesti kävelemään. Mutta jossain tulee raja, että viimeistään ostokset tehtyään ei haluaisi kävellä näiden kanssa satoja metrejä ensin lähtöpäässä, sitten vaihtoterminaalissa ja lopuksi vielä pysäkiltä kotiin.
Niin koska heillä ei tässä vaiheessa ole enää muuta vaihtoehtoa. Sitten taas kun tullaankin Helsingin ydinkeskustaan alkaa itku ja valitus siitä, kun autoa ei saakaan joka liikkeen oven eteen

Ja nykyisellä kauppakeskussuunnittelulla sinne joukkoliikenteen pysäkille on yleensä pidempi matka kuin parkkiruutuun.
Kannattaisi muuten ymmärtää, ettei tässä ole kysymys siitä kenen ehdotus mukavaksi kävelymatkaksi voittaa. Vaan siitä, että mitä toteutuneen autoilun ja joukkoliikenteen käytön avulla voimme päätellä siitä, minkälaiset olosuhteet houkuttelevat joukkoliikenteen käyttöön tai toisaalta karkottavat ihmisiä joukkoliikenteen parista autoilijoiksi.