Mihin maailmassa perustuu se, että Merikannontielle tarvitaan lisää tilaa hitaammin liikkuvalle väestölle? Siellä kulkee kolme (3) kävely- ja pyörätietä vierekkäin pitkältä matkalta, aika lailla koko mitalta tätä katua - eivätkä ne suinkaan ole edes niitä kaikkein kapeimpia. Ja jos välttämättä halutaan lisää tilaa kävelijöille niin eikö olisi kuitenkin fiksumpi laittaa rantaa myötäilevän kävelytien ja autotien lähempänä rantaa olevan kävelytien välistä puut ja pensaat lakoon ja luoda merkittävän iso kävelykatu niiden väliin autotien vierelle yhdistämällä nämä kaksi erillään olevaa kävelytietä?
Toinen asia mikä vähän mietityttää on tuo Helsinginniemen rantareitti. Eira-Olympiaterminaali-Kauppatori. Tällä rantaa myötäilevällä reitillä on kadunvarsipaikat usealle sadalle autolle. Mihin ne autot uudelleensijoitetaan, mikäli niiltä otetaan paikoitustila pois? Tai mihin koko liikenne uudelleensijoitetaan jos otetaankin pois vähän enemmän kuin vaan kaistanmitta? Huomattavaa on kuitenkin se, että kyseisellä osuudella on merkittävän hyvät edellytykset jo nykyiselläänkin liikkua jalkaisin tai pyöräillen. Mihin perustuu tarve saada lisätilaa?