Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/100

Viestiketju: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

  1. #61
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Ajaahan RingLinjen-KaupunkiLinja joitain vuoroja.
    aikataulut 20.8.2007 alkaen
    Linkin aikataulussa aikasarakkeeseen KaupunkiLinja-merkityt 4 vuoroa ovat tiettävästi Tornion kaupungin palveluliikennettä ja muut vuorot Haaparannan kunnan RingLinjen-liikennettä. Haaparannalle pääsee joillakin Veljekset Salmelan vuoroilla: http://www.veljeksetsalmela.fi/KeToHa132.html

    Kesällä 2005 Haaparanta - Sundsvall linjan numero 100 pohjoinen päätepysäkki oli Torniossa (kokeeksi?). Lähtöajat Torniosta olivat 15 min ennen Haaparannan lähtöaikaa: 6.10, 8.10, 12.10, 12.55(linja 20), ja saapumisajat 5 min Haaparannan jälkeen: 19.40, 21.40, 23.40 sekä 11.45 linja 20 ma-pe. Tällaiset tiedot ovat olleet Länstrafiken Norrbottenin sivulla netissä. Voimassaoloksi kerrottiin 12.6.-14.8.2005. Yllä mainitut kellonajat ovat Suomen aikaa, aikataulussa "Tiden i Torneå anges i svensk tid".

    E.Jussilan aikatauluun http://www.tornio.fi/tuli/liikenne/default.htm
    on merkitty, että klo 14.10 Torniosta Röyttään lähtevä vuoro aloittaa Haaparannalta. Jussilan tai Ylimäen aikatauluista ei löydy merkintää Haaparannalle menevästä vuorosta.

    Haaparantalainen Tapanis Buss liikennöi "Expressbussia" Tornio - Tukholma, Torniosta lähtö to & la 18.25, Tornioon tulo la & ma 9.45: http://www.tapanis.se
    Sesonkiaikoina lisävuoroja.

    Tässä ovat kaikki tiedossaolevat linja-autoyhteydet Suomen ja Ruotsin välillä. Jos joku tietää lisää, varmaan täydentää.

    PS. Yksityiskohdista kiinnostuneille: viime joulukuussa RingLinjenin kuitissa luki mm. Länstrafiken i Norrbotten Ab, linje 630,... , gäller inom Hapar tät,...

  2. #62

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    http://www.transport.se/home/trp2/ti...2570A8002539EB

    Linkin alin uutinen linjasta 362 Pellosta Ruotsin puoleisen Ylitornion
    Hedenäsetiin.

    Tässä antin kuva tuosta ex- töysäläisestä Suomen kilvissä olevasta
    autosta GBV-846
    http://www.fotopankki.fi/aapee/imageDesc/35486289819369
    Viimeisin muokkaaja Ozzy; 29.10.2007 kello 18:09. Syy: yritin lisätä linkkiä Aikatauluun, ei onnistunut

  3. #63
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    uutinen linjasta 362 Pellosta Ruotsin puoleisen Ylitornion
    Hedenäsetiin.
    Uutisessa oli tosiaan "tolkningsbara regler" ja kuvassa ennennäkemätön "Lapin Läänin Linjat".

    Suomen puolella Matkahuollon aikatauluhaku kertoo, että Ylitornion Tilausajot Ay ajaa Ylitornio - Rovaniemi - Ylitornio -linjalla vuoroja, jotka ovat virallisesti Polcirkelns Åkeri Oy:n.

    Ylitornion Tilausajot Ay:n käyntiosoite näyttää olevan Pysäkkitiellä.... (Jos olisin perustamassa bussifirmaa Savonlinnaan, valitsisin nimeksi Olavin Linja )

    Ehkä Torniota pohjoisempana ei ole kysyntää valtakunnanrajan ylittävälle kyydille Ruåtsiin, linja 362 kun lähtee Pellohallenin pihasta.http://www.ltnbd.se/plugins/tidtabeller_lokaltrafik/files/362[2].pdf
    Viimeisin muokkaaja Jouni Seilonen; 29.10.2007 kello 18:29. Syy: lisätty aikataululinkki

  4. #64

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Tulkinnanvaraa on tietysti tässäkin kun linja 362 on kuvattu Rovaniemen
    linja-autoasemalla Sycoraxin toimesta. Kyllä osa vuoroista tulee ja lähtee
    vähän kauempaa kuin Pellohallenilta.
    http://sycorax.1g.fi/kuvat/Sekalaist...ttens.jpg/full

  5. #65
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    Tulkinnanvaraa on tietysti tässäkin kun linja 362 on kuvattu Rovaniemen
    linja-autoasemalla Sycoraxin toimesta. Kyllä osa vuoroista tulee ja lähtee
    vähän kauempaa kuin Pellohallenilta.
    http://sycorax.1g.fi/kuvat/Sekalaist...ttens.jpg/full
    Olisiko tässä kuvassa 362 ajamassa Ylitornio - Rovaniemi - Ylitornio -linjalla, joka on Rovaniemellä M,K,P+ 11.15-12.30?

  6. #66

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    todennäköisesti ja jatkaa siitä sitten Ruotsin puolelle samalla tunnuksella ( joka
    on siis Norrbottens Länstrafikenin linjatunnus)- ainakin sopisi aikataulullisesti
    juuri näin.Eli koulupäivisin on tuollainen valtakunnanrajan ylittävä linja olemassa.

  7. #67
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Pellohallenilta 7.10 lähtevä vuoro on Övertorneålla 8.20 ja Risuddenilta tuleva 8.00, joten ne eivät taida ehtiä Rovaniemen linjalle, kun sen lähtöaika Ylitorniolta noin 10 km päästä on 9.00 Suomen aikaa. Rovaniemeltä palatessa
    aikataulu sopisi paremmin. Toisaalta Polcirkelns Åkerilla on osoite Suomen puolellakin Muurolantiellä Aavasaksalla. Ei taida linja-auto olla "linjalla" rajasiltaa Ylitornio-Övertorneå ylittäessään .

  8. #68

    Liittynyt
    02.09.2007
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Olen kulkenut paljon yöjunalla Helsingin ja Rovaniemen välillä, ja mielestäni se on paljon kätevämpi kuin lentokone tuolla välillä. Lentäen matkaan menee helposti kolmisen tuntia keskustasta keskustaan kun taas junalla ei tunnu menettävän yhtään matka-aikaa, sama kuin vain menisi nukkumaan kotona.

    Kuinka realistinen olisi yöjuna Berliiniin? Aivan samalla lailla lentäminen Berliiniin vie useita tunteja, kun taas itse ainakin valitsisin ennemmin ympäristöystävällisen junan. Montako tuntia olisi matka-aika Helsingistä Berliiniin ja missä tapahtuisi raideleveyden vaihto?

  9. #69
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2204

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wänskä Näytä viesti
    Montako tuntia olisi matka-aika Helsingistä Berliiniin ja missä tapahtuisi raideleveyden vaihto?
    Turistin taulukko D kertoo Helsinki-Tukholma-Kööpenhamina-Hampuri-Helsinki -aikatauluja. Esim. Helsinki 5.46 - Hampuri (seuraava päivä) 12.16.

    Baltian läpi ei ole järkeviä junayhteyksiä. Itälinjalla Venäjän jne. kautta lienee jonkinlainen yhteys olemassa, mutta se ei ainakaan viisumi-yms. muodollisuuksien takia ole järkevä suomalaiselle.

  10. #70

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    2001

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wänskä Näytä viesti
    Lentäen matkaan menee helposti kolmisen tuntia keskustasta keskustaan kun taas junalla ei tunnu menettävän yhtään matka-aikaa, sama kuin vain menisi nukkumaan kotona.

    Olen aivan samaa mieltä. Matkaa suunnitellessa tulisi kaikkien ottaa huomioon se, että junissa ja laivoissa voi käyttää aikaa yhden yön verran nukkumiseen. Tällöin on oikeastaan aika sama, herääkö aamulla kotona ja menee lentokentälle odottamaan lentoaan.

    Itse olen näitä öitä viettänyt hiljattain Turun ja Tukholman välisessä laivaliikenteessä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wänskä Näytä viesti
    Kuinka realistinen olisi yöjuna Berliiniin? Aivan samalla lailla lentäminen Berliiniin vie useita tunteja, kun taas itse ainakin valitsisin ennemmin ympäristöystävällisen junan. Montako tuntia olisi matka-aika Helsingistä Berliiniin ja missä tapahtuisi raideleveyden vaihto?

    Nyt pitää ottaa aika monta asiaa huomioon:

    Ensin pitää vielä odottaa suoraa yöjunaa välille Tukholma-Berliini. Tällä hetkellä on yöjunat Tukholmasta Malmöön ja Malmösta Berliiniin erikseen. Näiden yhteenlaskettu matka-aika olisi 14 tuntia. En tiedä, missä ajassa se reitti on kokonaisuudessan mahdollista ajaa. Voi olla, että aika olisi lähellä kahtatoista tuntia.

    Käytännössä nopeaan yhteyteen tarvittaisiin kuitenkin silta Rødbystä Puttgardeniin sekä uutta rataa koko matkalta Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa.

    Reitti Ahvenanmaan kautta vaatisi kovaa politiikkaa, mutta en uskoisi sen olevan mahdoton, kallis tosin. Itse ehdottaisin reittiä Turun kautta melko suoraan Maarianhaminaan. Siltoja tuhoton määrä, mutta lyhyitä sellaisia eikä luultavasti mahdottomissa paikoissa. Varmaankin pari tunnelia pitäisi kuitenkin laivaliikenteen tähden tehdä.

    Ahvenanmaalta Ruotsin puolelle on kaksi reittiä, joita olen huvikseni tutkinut merikartasta ja syvyyskartasta. Lyhyempi näistä kulkee Eckeröstä ja matkalla on paljon karikkoa ja luotoja eli luultavasti se on myös halvempi reitti.

    Toinen reitti on pidempi, mutta suorempi. Tämä kulkee melko suoraan Maarianhaminasta kohti Kappelskäriä. Tässä kohtaa on suuri syvänne, joka varmasti näkyisi rakennuskustannuksissa. Toisaalta tässä on myös luotoja reitillä niin, että siltarakennelmat muistuttaisivat luultavasti kahta Ison-Beltin siltaa. Ison-Beltin silta taitaa olla edelleen Tanskan rakennushistorian suurin projekti eli en näe tätä reittiä ollenkaan realistisena.

    Optimistinen arvioni olisi, että 16 tuntia voisi olla mahdollinen aika vuonna x, jolloin junat ja radat olisivat kunnossa tällä välillä. Nopeintahan lienee, jos rata jatkuu sellaisenaan Helsinkiin saakka.

    Kaiken kaikkiaan mieletön urakka tuo olisi, vain todella pitkällä tähtäimellä kannattava. Ehkei kuitenkaan toivottavasti mahdoton. Ja etenkin jos ympäristö alkaa vaatia lentoliikenteen rajoittamista, olisi hyvä jos suunnitelmat olisivat jo valmiiksi paperilla.

  11. #71
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Ensin pitää vielä odottaa suoraa yöjunaa välille Tukholma-Berliini.
    Tai jos tunneli Tallinnaan rakennettaisiin, yhteys saataisiin sitä kautta. Olisi pienempi projekti, kuin rakentaa rautatieyhteys Turusta Tukholmaan. Jos maisema-arvoista ja liito-oravista ei piitata, niin rautatie Turusta Maarianhaminaan voisi olla miettimisen arvoinen juttu. Vaunut laivattaisiin Eckerössä tai muussa sopivassa paikassa laivaan, Kapellskäristä jatkettaisiin Tukholmaan ja mahdollisesti siitä edelleen.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  12. #72

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    2001

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Tai jos tunneli Tallinnaan rakennettaisiin, yhteys saataisiin sitä kautta.

    Mielestäni myös yhteys länteen on myös tärkeä. Ja onhan siellä myös paljon reitistä hyötyviä kaupunkeja.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Jos maisema-arvoista ja liito-oravista ei piitata, niin rautatie Turusta Maarianhaminaan voisi olla miettimisen arvoinen juttu.

    Kyllä koko reitin varrella olevan saariston lintujen pesimäalueet, rannat ja luodot voisivat ihan hyvin mennä joidenkin muiden arvojen edelle.

  13. #73
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Kyllä koko reitin varrella olevan saariston lintujen pesimäalueet, rannat ja luodot voisivat ihan hyvin mennä joidenkin muiden arvojen edelle.
    Turha ajatella, että rautatietä Turusta Tukholmaan kokonaan tunnelissa vietäisiin, taitaa olla kustannuksiltaan mahdoton hanke. Jos halutaan käynnistää ekologinen sähköjunaliikenne Tukholmaan, on sen edestä uhrattava jotain muuta paikallista ekologiaa, kun rata rakennetaan saarien läpi. Vaihtoehtona on diesellaivojen ajaminen herkän saaristoluonnon läpi; linnut tukehtuvat dieselhiukkasiin ja hukkuvat aaltoihin. Vai olisiko sinulla tarjota joku vaihtoehto, jossa saadaan kaikki hyvä?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  14. #74

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    2001

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Vaihtoehtona on diesellaivojen ajaminen herkän saaristoluonnon läpi; linnut tukehtuvat dieselhiukkasiin ja hukkuvat aaltoihin.

    Tarkoitin juuri, että laivaliikenne tekee pahaa vahinkoa Suomen puoleiselle saaristolle, jossa nopeusrajoitukset ovat aivan liian korkeat. En myöskään tiedä, miten paljon laivojen pakokaasut vaikuttavat saariston ympäristöön, mutten ole sen kuullut olevan mikään suuri ongelma. Siitä melusta, jota junaradoilla syntyy en tiedä tippaakaan, mutta ainakin tavarajunaliikenne sallittiin Porvarinlahden Natura-alueella.
    Viimeisin muokkaaja Vesa Nurminen; 15.01.2008 kello 00:01. Syy: Väärä sana...

  15. #75

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    2001

    oletus Vs: Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin

    Eräs asia, joka tuli mieleeni menneellä viikolla on junalautta, johon ajetaan vaunut niin, että junan hytti voisi toimia laivan hyttinä. Tällä tavoin esimerkiksi Tukholma-Kappelskär-Hanko-Helsinki sujuisi vaihdotta ja nopeasti. Kun illalla astut rautatieasemalla junaan, ei yön aikana tarvitse hytistä poistua minnekään.

    Laiva voisi olla vaikka Superfast-tyyppinen alus, joka taittaisi matkan Kappelskäristä Hankoon noin kolmessa tunnissa. Rataa tarvittaisiin Tukholmasta Kappelskäriin, ja Hangosta Helsinkiin samalla raideleveydellä, sillä emmehän halua, että matkustajien uni häiriintyy.

    Ehdottomasti tätä samaa pitäisi miettiä myös, kun Rail Baltica alkaa valmistua.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.09.2010, 22:04
  2. Vaihtoehtoistulevaisuus Suomesta toisen maailmansodan jälkeen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 16.11.2009, 17:56
  3. Norjalainen näkemys Suomesta
    kirjoittanut antti foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 25.09.2009, 00:22
  4. Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 11.12.2007, 18:40
  5. Yöjunaliikenne Pohjois-Suomesta Ruotsiin
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 20.05.2007, 10:47

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •