Etelä-Espoon täydennysrakentamista

Suomen kauneimman moottoritien alkupää alkaa hahmottua:
http://img503.imageshack.us/img503/2088/keilakomingev4.jpg

(tässä ei tosin ole mukana matalampaa uudisrakentamista, suunnitelmat ovat huomattava muutos nykyiseen matalankin arkkitehtuurin saralla)

Hotel Westendistä tulee 18-kerroksinen aiemmin kaavaillun 16-kerroksen sijaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
"Nalitsnajakadun ja Smolenka-joen risteykseen on rakennettu hiljattain yksi viidestä kaupungin leveimmästä sillasta (70 m), jota koristavat jykevät obeliskit. Sillan viereen rakennetaan metron asema. Prospektille aiotaan rakentaa 22-kerroksisia taloja."

Kustannusyhtiö Progress, Neuvostoliitto: Leningrad-matkaopas
 
"Nalitsnajakadun ja Smolenka-joen risteykseen on rakennettu hiljattain yksi viidestä kaupungin leveimmästä sillasta (70 m), jota koristavat jykevät obeliskit. Sillan viereen rakennetaan metron asema. Prospektille aiotaan rakentaa 22-kerroksisia taloja."

Kustannusyhtiö Progress, Neuvostoliitto: Leningrad-matkaopas


Vaikkei suunnitellunlainen raskasmetro olekaan optimaalisin ratkaisu Etelä-Espoon olosuhteisiin, niin onko kaiken länsimetroon liittyvän oltava suuruudenhullua pahuutta? Eikö sittenkään ole hyvä, että täydennysrakentamista kohdistetaan nimenomaan raideliikenteen äärelle? Vai onko raideliikenteen piiriin kohdistuva täydennysrakentaminenkin hyvä asia vasta sitten kun toteutettu raideliikenne on juuri oikeanlaista?

Vai oliko tämä vain jonkinlainen vastaprovokaatio sebastinin provosoivan julistavalle kirjoitustyylille?
 
Takaisin
Ylös