
Alunperin kirjoittanut
Antero Alku
Niin, nyt on vain päätetty tai päädytty siihen, että ruuhka kertyköön Pispalan valtatielle. Minusta se on huono ratkaisu. Kaupunkirakenteessa ja liikennejärjestelmässä kun on selkeästi niin, että Paasikiventie on henkilöautoliikenteen väylä ja Pispalan valtatie joukkoliikenteen väylä. Liikenteen ohjauksen (siis liikennevalojen) tulee tukea tätä.
Liikenneinsinöörin pitää selvittää aluksi, mistä Pispalan valtatien länsipäästä lähtien jonoutuva automäärä kertyy. Ilmeisesti Pispalan valtatielle päästettävää henkilöautovirtaa rajoittavia valoristeyksiä pitäisi olla muutama, jotta nyt Pispalan valtatielle kertyvä ruuhka jaetaan useampaan paikkaan niin, että yksittäisen risteyksen häiriöt minimoidaan.