Muista, että kaupunkiliikenteessä ongelmana ei ole ekologisuus vaan tila. Vaikka kadulla ajaisi peräkanaa automaattitakseja, niiden kapasiteetti ei tule ikinä olemaan riittävä, jos jokaista matkustajaa varten tarvitaan oma kuljettimensa.
Muutenkin uskon varovaisuusperiaatteen olevan vielä 2050-luvulla käytössä: jos ei muuten niin tietokoneiden vallankaappausta estämään tarvitaan varojärjestelmä, autoihin myös "manual override", ainakin hätäjarrun muodossa. Elokuva "I, Robot" visualisoi tätä tulevaisuuden mahdollista uhkakuvaa.
Ja 200 km/h ajavaa robottiautoakin voi kohdata moottorivika, tai se voidaan sabotoida. Se voidaan vaikka räjäyttää singolla, näin esimerkiksi.

Tällöin takana tulevan auton on syytä olla tarpeeksi kaukana, jotta se ehtii pysähtyä.