Kunnallisvaalit: Joukkoliikennetori Kolmella Sepällä ke 22.10.

Haluatko toteuttaa sen EK:n märän unen sadasta tuhannesta halpatyöläisestä järjestäytymisasteen romahduttamiseksi sekä ay-liikkeen tekemiseksi merkityksettömäksi?

En näe maahanmuuttajia minkäänlaisena uhkana ay-liikkelle. Päin vastoin, maahanmuuttajat tarjoavat kuihtuvalle ay-liikkelle uutta jäsenkantaa aikana, jolloin monikaan nuori suomalainen ei enää ammattiliittoihin halua kuulua. Viime vuosinahan on ollut rutkasti lehdissäkin maahanmuuttajista, joiden suomalaiset työnantajat ovat törkeästi vetäneet välistä tai maksaneet naurettavaa palkkaa työstä (kiinalaiset kivimiehet, SOL:n siivoojat).

Onhan käsittämätöntä, ettei ole poliittisesti korrektia keskustella marginaaliryhmien integroitumisen estoista; sen sijaan ollaan kyllä valmiita ns. positiiviseen, valtaväestön syrjintään: ruotsinkieliset kiintiöt yliopistojen valintakokeissa, joulujuhlan poistaminen, mustien vuorot Jakomäen uimahallissa.

Kristillisen perinteen tuputtaminen oppilaitoksissa pikkunaperosta alkaen ei mielestäni ole koskaan ollut hyväksyttävää toimintaa; jos halutaan välttämättä syöttää lapsille enemmistön uskonnollisia perinteitä, samalla periaatteella esimerkiksi monissa Itä-Helsingin kouluissa olisi syytä joulujuhlan sijasta viettää vaikkapa Ramadania.

Mustille ei ole yhtään vuoroa yhdessäkään Suomen uimahallissa; sen sijaan maahanmuuttajille (tässä tapauksessa islaminuskoisille) on tarjolla yhtenä päivänä vuoro Jakomäen uimahallissa. Jakomäen asukkaista 17,3 % on ulkomaalaissyntyisiä, joten käytännössä sille lopulle 82,7 % on likimainkin tarjolla prosentuaalisesti saman verran vapaata uimahallin käyttöaikaa.

Yksi suurimmista marginaaliryhmien integroitumisen estoista on se, että ulkomailla hankittua koulutusta ei useinkaan hyväksytä suomenkielisten työnantajien toimesta. Esimerkiksi 20 vuotta Suomessa asunut iranilainen tuttuni, lääkärin ja arkkitehdin koulutuksen ulkomailla hankkinut mies, on tämän vuoksi käytännössä koko tämän ajan ollut työttömänä.

On naiivia, että laitaoikeiston nousu reaalipolitiikan harhasuuntausten sekä eräistä tärkeistä asioista - ei vähiten maahanmuuton eri lajeista - vaikenemisen vuoksi nähdään suurempana uhkana kuin vaikkapa islamistinen maailmanvalloitus; on täysin mautonta edes yrittää leimata T. Soinia tai hänen länsieurooppalaisia puoluejohtajakumppaneitaan (esim. Jensen, Strache) kansanmurhaa hautoviksi kansallissosialisteiksi, korkeintaan vain tavallista puhetaitoisemmiksi siltarumpupoliitikoiksi.

"Islamistinen maailmanvalloitus", eli maailmanlaajuisen kalifaatin luominen on lähinnä yhtä utopistinen hanke kuin siirtokunnan perustaminen Marsiin. Muslimipiireissäkin näitä, lähinnä wahhabistien keskuudessa yleisiä tavoitteita halveksutaan ja heitä pidetään samanlaisina hihhuleina kuin vaikkapa me suomalaiset pidämme uusnatseja.

Suurin syy sille, miksi perussuomalaiset (ja esimerkiksi pahempi varianttinsa Suomen Kansan Sinivalkoiset, joiden lievästi sanottuna mielipuoli puheenjohtajansa Olavi Mäenpää valittiin Turun kaupunginvaltuustoon) menestyvät, lienee irrationaalinen maahanmuuttajien pelko. Mitään loogisesti perusteltua syytä en tilastojen enkä yhdenkään perussuomalaismielisen ihmisen perustelujen pohjalta ole vieläkään havainnut.
 
Olenpa elänyt suojattua elämää, kun en ole aiemmin tiennyt Suomen Kansan Sinivalkoisista mitään :oops:.
Kyllä kannatta tutustua heidän nettisivuihinsa. Yhdistyksen sivulla saavat tosiaan kyytiä niin homot kuin lesbotkin, puhumattakaan maahanmuuttajista, varsinkin islamilaisista.
Mutta niin saavat kyytiä myös Timo Soini ja Perussuomalaiset.
Kokkolalainen yhdistyksen sihteeri varoittaa blogissaan meitä muita "herättämästä nukkuvaa karhua" (siis heitä :)). Oululainen aktiivi käyttää blogissaan termiä "lopullinen ratkaisu". Tämä termihän on valitettavan tuttu aikanaan Saksasta.

No on meillä "Siitoimia" ollut ennenkin ja niistäkin selvitty.
Ja vapaassa maassa kun ollaan, niin monenlainen harrastelu on sallittua.
 
Kristillisen perinteen tuputtaminen oppilaitoksissa pikkunaperosta alkaen ei mielestäni ole koskaan ollut hyväksyttävää toimintaa; jos halutaan välttämättä syöttää lapsille enemmistön uskonnollisia perinteitä, samalla periaatteella esimerkiksi monissa Itä-Helsingin kouluissa olisi syytä joulujuhlan sijasta viettää vaikkapa Ramadania.

Jokaisella on oikeus saada koulussa oman uskontonsa opetusta ja uskontokuntiin kuulumattomille järjestetään elämänkatsomustiedon opetusta. (Jos vähän yksinkertaistetaan - jotta ne muukalaispelkoisetkin ymmärtävät - niin kielen ja kirjallisuuden opetuksessakin jokainen perehtyy omaan kulttuuriperinteeseen eli äidinkieleen. Ja lisäksi myös muihin kieliin.)

Koulun elämään voi kuulua monenlaisia asioita opetuksellisessa mielessä. Kaikki uskontoperinteeseen viittava ei ole uskonnon harjoittamista. Sitä paitsi se joulun synttärisankari on Koraanissakin tärkeä henkilö, vaikka muslimien käsitys hänen asemastaan suhteessa Jumalaan on hieman erilainen kuin kristityillä.

Mikään ei estä koulua juhlimasta myös Islamin juhlapäiviä, jos siellä niin päätetään. Ja monikulttuurinen kaupunki hyväksyy myös erilaisten uskonnollisten - ja uskonnottomienkin - perinteiden rauhanomaisen rinnakkaiselon.

Koulun ohjelmassa voi tietysti olla tarjolla myös uskonnollisia tilaisuuksia, mutta ne ovat eri asia kuin uskonto- ja katsomusopetus. Koulussa ketään ei pakoteta osallistumaan vieraan uskonnon tilaisuuksiin.

Uskontoallergia voi saada ihan yhtä epäilyttäviä piirteitä kuin ulkomaalaisallergia.
 
Jokaisella on oikeus saada koulussa oman uskontonsa opetusta ja uskontokuntiin kuulumattomille järjestetään elämänkatsomustiedon opetusta.

Mielestäni ei ole peruskoulun tehtävä opettaa uskontoa lapsille. Jos uskontokasvatus on välttämätöntä, se on tehtävä kotona, pyhäkoulussa, koraanikoulussa yms. paikoissa.

Koulun elämään voi kuulua monenlaisia asioita opetuksellisessa mielessä. Kaikki uskontoperinteeseen viittava ei ole uskonnon harjoittamista. Sitä paitsi se joulun synttärisankari on Koraanissakin tärkeä henkilö, vaikka muslimien käsitys hänen asemastaan suhteessa Jumalaan on hieman erilainen kuin kristityillä.

Toki. En usko sen kuitenkaan järin paljon lohduttavan muslimeja. Kuinka moni meistä haluaisi osallistua muslimimaassa asuessaan vaikkapa Ramadanin viettämiseen? Lisäksi olen eri mieltä siitä, etteikö joulujuhla olisi uskonnon harjoittamista. Ko. tilaisuuksissa nimittäin lauletaan yleensä virsiä ja luetaan Raamatun tekstiä.

Uskontoallergia voi saada ihan yhtä epäilyttäviä piirteitä kuin ulkomaalaisallergia.

Niin voi. Siinä mielessä myönnän olevani uskonto-allergikko (vaikka olenkin ev-lut. kirkon jäsen), etten pidä minkään uskonnon väkisin tuputtamisesta lapsille, jotka eivät ole kypsiä käsittelemään uskonnollisia asioita vielä moneen vuoteen. Ei Nietzscheä ja Kantiakaan, puhumattakaan kapitalismista ja globalisaatiosta, opeteta alakouluikäisille edes kuvien kera, vaikka ne ovat paljon yksinkertaisempia asioita kuin vetten päällä kävelyt ja paratiisissa odottavat neitsyet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Monikultturisten mielestä kyse on nimenomaan siitä, että Suomen pitää suvaita kaikkea ja luopua omista kansallisista arvoistaan.
Saksassa asia on mennyt hullutteluksi, Pro Köln-niminen kansalaisliike leimattiin rasistiseksi, kun se vastusti jättimoskeijaa, mutta mitään rasismia ei ole siinä, jos erityisesti muslimivaltioista tulevat "maahanmuuttajat" esittävät erilaisia erikoisvaatimuksia ja toiveita ja syyttävät kantaväestöä aina kaikesta.

Saksan vihreiden Ströbele (ed.ryhmän pj) vaati myös, että Saksan kansallislaulu pitäisi laulaa turkiksi.

Juuri tällaista vaikenemisen monikylttyyriyhteiskuntaa vihervasemmisto ja rkp haluavat. Hyvä esimerkki on HS:n risupartojen jatkuva itku siitä, kuinka somaleita kohdellaan niin väärin ja viimeisimpänä tämän päivän pääkirjoitus vaati lisää edustusta valtuustoihin. Vihervasemmisto ja rkp lähtevät siitä, että heidän termi"maahanmuutto" on väistämätön tosiasia ja sellainen joka vain tulee ja jos se ei ole, sitä pitää edesauttaa. Ikäänkuin Suomi olisi syöksymässä johonkin suohon, jos emme heti saa tänne niitä kymmeniä tuhansia afrikkalaisia, joita Ruotsikaan ei enää ota avosylin vastaan.

Olen myös tehnyt mielenkiintoisen havainnon "maahanmuuttajien" sopeutumisesta. Miksi englantilaisten tai saksalaisten maahanmuuttajien kanssa ei ole sopeutumisongelmia. Miksi vain ja ainoastaan tietty "kulttuuriryhmä" on niin isoissa "sopeutumisvaikeuksissa".

Mitä tulee siihen, millaista muslimaissa on, voin vastata, että siellä odotetaan kaikilta paikallisen kulttuurin kunnioitusta, jo pukeutumisen jne osalta.
Saudi-Arabiaan ei saa viedä Raamattuja kuin yhden per henki.

Muslimimaiden kristittyjä syrjivät säännöt eivät suvaitsevaiston ja monikylttyyri-ihmisten mielestä ole rasismia, vaan ihan ok. Kyse onkin siitä, että vain suomalainen lihaa syövä heteromies täyttää vihervasemmiston "rasistin" määritelmän. Ei esimerkiksi suomenkielisiä syrjivä Ahvenanmaan maakuntahallitus.
 
Yleistämisestä seuraa ennakkoluuloja, joiden myötä ääri-ilmiöt ruokkivat toisiaan. Kiihkoilua on niin kansallisuuksien, uskontojen kuin muidenkin ryhmien piirissä. Eroavaisuuksien korostaminen lietsoo ristiriitoja ja pelkoja puolin ja toisin.

Suvaitsevaisuus ei tarkoita samaa kuin moraalittomuus. Suomalaisesta kulttuurista ei tarvitse luopua: monien kulttuurien rinnakkaiselo on tätä maata ennenkin rakentanut ja puolustanut. Kristityllä ja muslimilla on paljon yhteistä perinnettä ja molemminpuolinen tapakulttuurien kunnioitus on mahdollista, vaikkei kaikesta ajatella samoin.

Helsingissä on monenlaisia kulttuureja, mutta kaikkia kaupunkilaisia yhdistää helsinkiläisyys. Se voi helpottaa yhteisen sävelen löytämistä. Aivan niin kuin englantilaista ja saksalaista yhdistää suomalaisiin eurooppalaisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Meitä suomalisia on vajaa promille maapallon väkiluvusta. Me emme voi elää eristäytyneinä omissa oloissamme, vaan kanssakäyminen toisten kansojen kanssa on väistämätöntä.
Moni työnantaja toimii monessa maassa. Korkean teknologian yritykset tarvitsevat asiantuntijoita, joista osa on ulkomaalaisia. Korkeakouluopiskelijat hankkivat osan tutkinnostaan muista maista. Ihmiset muuttavat maasta toiseen. Maailama kansainvälistyy.
Samalla meidän kuitenkin on myös oltava ylpeitä omasta kulttuuristamme, sitähän turistit tulevat katsomaan. Meillä on paljon annettavaa muille kulttuureille.
Paikallisen kielen hallitseminen on avain siihen yhteiskuntaan, tie saada palvelut, tie kulttuuriin. Siksi pidä n tärkeänä että maahanmuuttjille opetaan suomenkieli.
Kullakin ihmisellä on vain yksi kieli, äidinkieli, jolla hän pystyy käsittelemään filosofian ja uskonelämän tapaisia vaikeita asioita (kaunokirjallisuuden lukemiseen tarvittava vieraan kielen taito on mahdollista oppia kieltä harrastamalla).
Kulttuurimme on länsimainen, sen perustana on antiikin kerikkalainen filosofia ja kristinuskon filosofinen opetus. Ymmärtääksemme kultturitaustaamme oisi tärkeätä että näitä aiheita opetetaan koulussa. Uskonnon tunnustuksellinsen opetuksen voi jättää kotien ja uskonnollisten yhteisöjen tehtäväksi.
Tämä keskustelu on saanut hyvin mielenkiintoisia sivujuonia, meitä on moneksi. 'Niin monta mieltä kuin miestä', kuten vanha sanalasku sanoo.
 
Paikallisen kielen hallitseminen on avain siihen yhteiskuntaan, tie saada palvelut, tie kulttuuriin. Siksi pidä n tärkeänä että maahanmuuttjille opetaan suomenkieli.
Kullakin ihmisellä on vain yksi kieli, äidinkieli, jolla hän pystyy käsittelemään filosofian ja uskonelämän tapaisia vaikeita asioita (kaunokirjallisuuden lukemiseen tarvittava vieraan kielen taito on mahdollista oppia kieltä harrastamalla).
Kulttuurimme on länsimainen, sen perustana on antiikin kerikkalainen filosofia ja kristinuskon filosofinen opetus. Ymmärtääksemme kultturitaustaamme oisi tärkeätä että näitä aiheita opetetaan koulussa.

Nämä asiat on otettu huomioon monikulttuurisen Helsinkimme perusopetuksessa.

Uskonnon tunnustuksellinsen opetuksen voi jättää kotien ja uskonnollisten yhteisöjen tehtäväksi.

Näin on Suomessa jo tehtykin. Säädöksissä ja opetussuunnitelmissa oli takavuosina "tunnustuksellinen uskonnonopetus". Tuosta määritelmästä on luovuttu ja nyt kouluissa on "oman uskonnon opetusta". Helsingissä oppilaiden enemmistö kuuluu luterilaiseen kirkkoon ja niinpä luterilainen uskonnonopetus on yleisintä, mutta huoltajan velvollisuus on ilmoittaa uskontokuntaan kuulumisesta tai kuulumattomuudesta kuten äidinkielestäkin. Näin koulu voi turvata oman kulttuuritaustan mukaisen opetuksen myös vähemmistöille. Kaikkien uskontojen ja elämänkatsomustiedon opetus sisältää katsomusopetusta, siis yleisiä eettisiä kysymyksiä sekä tietoa erilaisita aatteista ja uskonnoista. Sen lisäksi jokaiselle uskontokuntaan kuuluvalle halutaan antaa perusvalmiudet itsenäisesti arvioida omaa uskontoaan, jonka vaikutuspiirissä hänen perheensä elää. Kouluopetus ei siis ole tunnustuksellista rukouselämää.

Linkaan tähän tiivistelmän siitä, miten maahanmuuttajataustaisia oppilaita tukee Helsingin peruskoulujen Monikulttuurinen opetus.
 
Monikultturisten mielestä kyse on nimenomaan siitä, että Suomen pitää suvaita kaikkea ja luopua omista kansallisista arvoistaan.
Kiitos tästä, hahmotan nyt paljon paremmin maailmaa kun apuna on tuiki tarpeelliset ihmisryhmät eli monikyltyrellit ja kansallisarvostajat, joille löytyy ehkä jopa useampi ihminen vastineeksi todellisuudesta. Muuten, mitä ne meidän kansalliset arvot ovat? Ovatko ne kenties jotain sukua suomalaisille erityisolosuhteille?
 
onnemme elää vielä niissä, jotka eivät ole valmiita myymään isänmaataan ja arvoperimäänsä arvonsa myyneiden uussuomalaisten, keskustasosialidemokraattisen unelmahötön tai kuokkapensselitoivotalkoidenkaan edessä.

??? Jos Suomi olisi ollut koko tähänastisen historiansa ajan arvoiltaan täysin yhtenäisen väestön asuma, niin tuskin täällä julkaistaisiin ainakaan sisällissodasta kertovia kirjoja.
 
Puolueestani puheenollen: Asikkalassa valittiin PS:n ehdokkaana ollut veturimies valtuustoon :)
 
Takaisin
Ylös