Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-32/32

Viestiketju: Liikennepolitiikka Espoossa vs. Helsingissä

  1. #31

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5908

    oletus Vs: Liikennepolitiikka Espoossa vs. Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen Näytä viesti
    Kannattaa muistaa, että se investointi, joka nosti joukkoliikenteen kulkumuoto-osuutta oli nimenomaan sähköistetyt paikallisjunat. Ensimmäinen linja kulki Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen suuntaan.

    Koko keskustelu siitä, että Espoo olisi erityisen joukkoliikennevihamielinen, on aina perustunut siihen, että Länsimetron toteuttaminen on takkuillut, koska hankkeen hinta verrattuna hyötyyn on korkea. Kannattaa muistaa, että tämä on ainoa suunta, johon koko ajan on suunniteltu esikaupungeissa pääosin maanalaista rataa. Kaikki muut raskaan raideliikenteen suunnat on tehty joko maan pinnalle tai sitten olevien ratojen perusparannuksena.
    Täytyy muistaa että rantaradan lähijunien matkustajamäärät ovat aina olleet reilusti pienemmät kuin pääradan (jonka sähköistys Riihimäelle asti valmistui 3 vuotta rantaradan jälkeen), ja Martinlaakson radan. Johtuen tietenkin siitä että rantaradan varsi on nin harvaan asuttua. Se taas johtuu siitä että Espoossa käytiin poliittisia kiistoja 60-70-luvulla minne pääosa uusista lähiöistä ja aluekeskuksista piti rakentaa, ja rannikkoseutu voitti.

    Kuten nimim Rattivaunukin huomauttaa, niin länsimetron oli 1970-luvun aikaisten suunnitelmien mukaan tarkoitettu maanpäälliseksi suurimmalti osin koko matkaltaan Tapiolasta länteen, ja sitä aikaisemmissa suunnitelmissa lähes koko matkaltaan Ruoholahdesta asti.

    Martinlaakson ratakin on huomattavan "raskas" johtuen pitkistä silloistaan.

    Espoo tutki pariin otteeseen 70-luvulla Martinlaakson radan tapaista haararataa rantaradalta mm Kilosta Matinkylään, mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä.

    t. Rainer

  2. #32

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2245

    oletus Vs: Liikennepolitiikka Espoossa vs. Helsingissä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Martinlaakson ratakin on huomattavan "raskas" johtuen pitkistä silloistaan.
    On se myös kirjaimellisesti raskas, nimittäin Martinlaakson voimalaitoksen polttoainekuljetuksia varten. Nykyään haara on purettu.

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uuden hallituksen liikennepolitiikka?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 230
    Viimeisin viesti: 15.07.2016, 18:43
  2. Johdinautot Helsingissä
    kirjoittanut JE foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 15.08.2013, 03:33
  3. Tampere-Pirkkalan halpaterminaali, liikennepolitiikka ja aluepolitiikka
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 30.01.2007, 17:23
  4. Turkulaisia Helsingissä...
    kirjoittanut Hujis foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 16.11.2006, 08:10
  5. DVD-Raitioliikenne Helsingissä
    kirjoittanut kjasikai foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 10.06.2006, 16:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •