Laiva myynnissä

Vs: osta laiva

Julia on muuten Helsinki-Tallinna väliä liikennöivän Eckerö Linen Nordlandian sisaralus (ja kuulemma sisältä erittäin hyvässä kunnossa).
 
Työpaikalla (Finnlines) yritin ehdottaa tuon ostamista henkilökunnan virkistyskäyttöä varten, mutta ehdotus ei saanut vastakaikua :biggrin:
 
Finnlinesin sivujen mukaan yli 2335 henkilöä (tosin tieto vuodelta 2007).
 
Taitaa olla edelleen Kotkassa.
Toinen porukka yritti ostaa vanhaa Finlandiaa (sitä 80-l) takas, ei kuitenkaan onnistuneet.
Fennia mätänee Vaasassa, kun ei Turkkiin kelvannut ja Intiaan ei saa viedä.

Keskelle Atlanttia ja pohjaroppu auki, sanon minä! :)

Tosissaan, joku Irlantilaisfirma haluais Julian sinne, olivat sitä jo silloin hinkuneet kun oli vielä Color Linellä Christian 4.-nimisenä.
 
Mätänee varmaankin Kotkan satamassa siihen kuntoon että sen saa kohta viedä Finnjetin vanavedessä Intiaan ja eikun palasiksi. Olisi nyt mukava jos saataisiin näinkin hyväkuntoiselle alukselle vielä sopivaa käyttöä. Tämä nyt käsillä oleva taloustaantuma voisi vähän mutkistaa asioita ja ostajia ei niin paljon liikkeellä ole sen takia. Reilu kuukausi takaperin laiva näytti tältä; http://aleksik.1g.fi/kuvat/Joukkoliikennekuvat+2009/Huhtikuu+2009/IMG_6542.JPG
 
Stella Lines oli harmillisesti vähän etuajassa. Tänä kesänä olisi ollut jo voimassa kolmen vuorokauden viisumivapaus risteilymatkustajille. :(
 
Tosissaan, joku Irlantilaisfirma haluais Julian sinne, olivat sitä jo silloin hinkuneet kun oli vielä Color Linellä Christian 4.-nimisenä.
Ironista tässä on se, että irlantilaiset halusivat ostaa Christian IV:n Swansean ja Corkin väliseen liikenteeseen jo viime keväänä. Kauppa kuitenkin peruuntui tuolloin, koska Color Linen uuden Superspeed 2:n toimitus Aker Yardsilta myöhästyi. On siis oikeastaan suomalaisen telakkateollisuuden vika, että Julia makaa käyttämättömänä Kotkassa. :p

Stella Lines oli harmillisesti vähän etuajassa. Tänä kesänä olisi ollut jo voimassa kolmen vuorokauden viisumivapaus risteilymatkustajille. :(
Saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkseni Stella oli ainakin jossain määrin lobbaamassa tämän uudistuksen puolesta. Jos näin oli, on mahdollista ettei viisumivapaus olisi toteutunut mikäli Stella ei olisi aloittanut liikennettä silloin kuin aloitti.

Viisumivapauden toteuduttua nyt voisi olla tilaisuus jollekin toiselle firmalle aloittaa liikenne Pietariin... toisaalta liikennettä Pietariin on monesti aiemmin yritetty ja epäonnistuttu; en tiedä kuinka moni yhtiö olisi valmis ottamaan riskiä uuden reitin avaamisesta, kun aiemman kokemuksen mukaan liikenne tuottaa todennäköisesti tappiota.
 
Takaisin
Ylös