Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Harmi että Nylanderin tutkielma päättyy vuosituhannen vaihteeseen.
Jossain vaiheessa on myös ryhdytty toimittamaan kuusimerkkisiä (kolme kirjainta + kolme numeroa) tunnuksia, joita on asetettu korkeaan kaksikerroksiseen kilpeen (usein niin että ajoneuvon toinen kilpi on kaksikerroksinen kapea mutta korkea läpyskä, toinen mitoituksiltaan normaali). Kaikki havaitsemani tällaiset kilvet ovat olleet KO-alkuisia, esim. KOV-993. Tällainen kilpi sopii usein tilaan, jossa muuten tarvittaisiin nk. lyhyttä kilpeä.
On todettava, että erittäin ansiokasta tarinaa. Huomattavan perusteellista tietoa ottaen huomioon, että pääasiallisena lähteenä ovat bongaukset (tutkielman loppuosassa - jos nyt oikein ymmärsin).Kotisivuillani "Bussikaistalla Helsingissä" tarina jatkuu.
Itse lähdeartikkelista olisin toivonut löytäväni jotain spesiaalitietoa myös meidän erikoisesta maakunnastamme Ahvenanmaasta.
Jossain vaiheessa on alettu jakaa myös mustapohjaisia kolmen kirjaimen ja kolmen numeron rekisterikilpiä. Lieneekö sitten niin, ettei niitä saa kuin museokatsastettuun autoon. Näyttää varsin omituiselta, kun tunnus on sellainen, jota on jaettu 2000-luvulla, mutta kilpi on mustapohjainen näennäis-museokilpi. Käsittääkseni ihan oikeat vanhat tunnukset, jotka ovat autossa joskus olleet, ovat hankittavissa rekisteröintimaksun ja kilpien hinnalla milloin vain autoon takaisin.Asiasta toiseen, jokin aika sitten näin liikenteessä mustakilpisen henkilöauton peräkärryn. Taitaa olla aika vanha?