Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-34/34

Viestiketju: Kun kaikki hajoaa - tuotteiden eliniän suunniteltu lyhentäminen

  1. #31

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Kun kaikki hajoaa - tuotteiden eliniän suunniteltu lyhentäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jusa Näytä viesti
    Autoilijan on itse vaikeata huomioida koska takavalon lasit tarvitsevat lämmitystä, niitä kun ei näe taustapeilistä niinkuin takalasin.
    Voisin kuvitella, että takavalon lämmitystarve korreloi vahvasti takalasin lämmitystarpeen kanssa, vähintäänkin autoissa, joissa ei ole takalasin pyyhkijää.

  2. #32

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    969

    oletus Vs: Kun kaikki hajoaa - tuotteiden eliniän suunniteltu lyhentäminen

    Mitä tulee autoteollisuuteen, autot ovat hankintahinnaltaan melko halpoja, ja bisneksen kate otetaan entistä enemmän auton ylläpidosta elinkaaren aikana. Se näkyy omatoimisen huoltamisen tietoisena vaikeuttamisena: ajovalopolttimon vaihto edellyttää merkkihuollossa käyntiä, ja jopa joidenkin yksinkertaisten nestetäydennysten teko ei välttämättä onnistu omin konstein. Kun autokaupassa on tuulilasiin tekstattuna uuden auton hinta, se on vain hinta, jolla "liittymän" saa omakseen: kytkykauppana tulee sitten pakkojäsenyys merkkihuoltojen rahastusklubiin.

    Autojen ostajia houkutellaan pitkillä, jopa 7 vuoden takuuajoilla. Harva huomaa, että se tarkoittaa käytännössä seitsemän vuoden panttivankeutta merkkiliikkeisiin. Takuuhan raukeaa, jollei käy tunnollisesti maksamassa huoltokirjan mukaisia valohoitoja.

  3. #33
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Kun kaikki hajoaa - tuotteiden eliniän suunniteltu lyhentäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Autojen ostajia houkutellaan pitkillä, jopa 7 vuoden takuuajoilla.
    7 vuotta ei kyllä kuullosta pitkältä, käytännössä 7v takuulla ei tee mitään. Vai onko jo autoja, jotka on suunniteltu hajoamaan alle 5 vuodessa? Jääkaappeihin, autoihin, kelloihin ja TV:siin saataisiin jopa 25 vuoden takuu jos haluttaisiin, että tuote niin kauan kestää. Eräs suomalainen elektroniikkaharrastaja huomasi, että laajakuvatelevision virtalähteestä oli vähennetty uudemmassa mallissa suojauksia tarkoituksella ja menihän se TV rikki jo muutamassa vuodessa.

  4. #34

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Kun kaikki hajoaa - tuotteiden eliniän suunniteltu lyhentäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    7 vuotta ei kyllä kuullosta pitkältä, käytännössä 7v takuulla ei tee mitään. Vai onko jo autoja, jotka on suunniteltu hajoamaan alle 5 vuodessa?
    Nämä joidenkin merkkien kohdalla tarjottavat 5- tai 7-vuoden takuut eivät tarkoita, että auto ei kestäisi sen kauempaa. Eihän Mercedes-Benzinkään sitten pitäisi kestää kuin hikiset 2 vuotta, joka on sen takuuajan pituus.

    ---------- Viesti lisätty kello 1:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 1:11 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Autojen ostajia houkutellaan pitkillä, jopa 7 vuoden takuuajoilla. Harva huomaa, että se tarkoittaa käytännössä seitsemän vuoden panttivankeutta merkkiliikkeisiin. Takuuhan raukeaa, jollei käy tunnollisesti maksamassa huoltokirjan mukaisia valohoitoja.
    Ei merkkihuollossa asiointi ole pakollista ja silti takuu pysyy voimassa. Tietysti itse valmistajan laatiman huolto-ohjelman noudattaminen on pakollista, muuten takuun raukeamisen riski on suuri. Ainakin neuvotteluasemat on vian sattuessa auton omistajan kannalta kehnot jos huollot on tekemättä.

    Auton ylläpidon kustannukset sen sijaan ei tästä ”merkkihuollottomuudesta” juurikaan ole laskeneet. Syynä on se, että nykyaikaisen auton oikea huoltaminen kysyy huoltoliikkeeltä kovaa ammattitaitoa, alan kehityksen muutoksissa kärryillä pysymistä ja myös hyvää (lue kallista) varustusta. Kustannukset siis ovat näillä korjaamoilla / huoltoliikkeillä hyvin lähellä näitä kansan parjaamia merkkihuoltojen kustannuksia ja asiakkaalta veloitettavat hinnat tietysti myös.
    Omalta kohdaltani voin sanoa, että mulla on varsin hyviä kokemuksia merkkiliikkeiden huoltopalveluista. En koe niitä turhaksi rahastukseksi vaan hommat on aina hoituneet. Hieman nurinkurisesti nykyisen autoni kanssa olen asioinut merkkiliikkeen sijaan pienessä, mutta erittäin hyvämaineisessa ja äärimäisen ammattitaitoisessa tietyn konsernin tekemiin autoihin erikoistuneessa liikkeessä. Hinnat on samaa tasoa ison merkkiliikkeen kanssa, mutta tämä merkkiliike ei tässä tapauksessa yllä läheskään samaan osaamiseen. Ja lisäksi: hyvästä palvelusta sopiikin jotain maksaa.
    Viimeisin muokkaaja Mikle; 12.03.2012 kello 01:25. Syy: korjattu kirj.virhe

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. VR: Kaikki VR:n lippuautomaatit toiminnassa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.10.2011, 12:40
  2. HSL: Linjan 15A kaikki vuorot lähtevät jälleen Elielinaukiolta 1.12. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.11.2010, 11:10
  3. HSL: Lähes kaikki raitiolinjat poikkeusreiteillä 18. - 20.6.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 13.06.2010, 16:46
  4. Helsinkiin suunniteltu 68X
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 16.08.2007, 14:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •